اهمیت طراحی بسته بندی چشم نواز و کاربردی را نمی توان در ایجاد هویت برند موفق نادیده گرفت. طراحی و ظاهر بسته بندی یک محصول، عادات خرید مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد. از طرح های رنگی گرفته تا متریال استفاده شده. یک طراحی بسته‌بندی صحیح، به بهترین نحو و فورا داستان برند شما را بازگو کرده و تاثیرات طولانی ‌مدتی روی مخاطب بر جای می‌گذارند که در نهایت به وفاداری مشتری به برند شما بیانجامد. طراحی بسته بندی یکی از مهم ترین بخش ها از هویت و استراتژی بازاریابی یک برند را تشکیل می دهد. و امروزه کسب و کارها به خوبی از اهمیت سرمایه گذاری روی طراحی بسته بندی (که بتواند به خوبی هویت برند آنها را منعکس می کند) آگاهند. اینجا اهمیت طراحی بسته بندی در ایجاد هویت برند قوی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

برای دیدن نمونه کارهای طراحی بسته بندی آوند استودیو کلیک کنید

داشتن یک طراحی بسته بندی خاص، منحصر به فرد و زیبا از نیازهای اصلی بازار رقابتی امروز است. آوند استودیو مشهد آماده ارائه خدمات متنوع از جمله طراحی و اجرای بسته بندی برای محصولات مختلف شماست. می توانید با خیالی آسوده طراحی و اجرای بسته بندی محصولات خود را به ما بسپارید. هدف تیم ما در آوند استودیو مشهد طراحی بسته بندی های خاص، منحصر به فرد و خلاقانه است تا شما همیشه یک گام از رقبای خود جلوتر باشید. خدمات طراحی لوگو، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، طراحی سایت و هویت بصری نیز در آوند استودیو با بهترین کیفیت و در سریع ترین زمان ممکن انجام می پذیرد.

طراحی بسته بندی در مشهدطراحی بسته بندی، ابزاری برای هویت برند

طراحی بسته بندی را می توان به عنوان ابزاری موثر برای انتقال هویت یک برند به مشتریان در نظر داشت. طراحی بسته بندی با بکارگیری عناصر بصری مختلف مانند رنگ، تایپوگرافی، تصاویر و… تلاش می کند تا ارزش‌ های برند را به نمایش بگذارد. یک طراحی بسته بندی خوب علاوه بر افزایش جذابیت و زیبایی محصول، هویت برند را در ذهن مشتریان طنین انداز نموده و تقویت می نماید. مثلا، به شیشه کوکاکولا به دلیل شکل و تایپوگرافی منحصر به فرد روی آن (که به بخشی جدایی ناپذیر از هویت برند تبدیل شده)، به سرعت برای مخاطب قابل تشخیص است.

تمایز از رقبا

طراحی بسته بندی می تواند نقش مهمی در متمایز شدن محصول در بازار پر رقابت ایفا نماید. یک محصول با داشتن طراحی بسته بندی منحصر به فرد و به یاد ماندنی توجه مشتریان را جلب نموده و شانس انتخاب خود را نسبت به محصولات مشابه بیشتر کند.

داستان سرایی و طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی می تواند داستان یک برند را بازگو نماید و آن را به نحوی روایت کند که داستان در ذهن مشتریان طنین انداز شود. طرحی که بتواند میراث، ارزش‌ها، هدف و ماموریت یک برند را به نمایش بگذارد، می‌تواند با مشتریان ارتباط برقرار نموده و میزان وفاداری به برند را افزایش دهد.

برقراری ارتباط عاطفی با مخاطب

ارتباط عاطفی با مخاطب بخش دیگری از اهمیت طراحی بسته بندی در ایجاد هویت برند قوی است. طراحی بسته بندی با تحریک احساسات مشتریان تلاش می کند این ارتباط را ایجاد کند. مثلا، یک بسته‌بندی لوکس و مجلل برای لوازم آرایشی گران‌قیمت می‌تواند باعث شود مشتریان احساس خاص بودن کرده، که در نهایت منجر به وفاداری هرچه بیشتر مشتری به برند می‌شود.

همسویی با ارزش های برند

برای خلق یک هویت برند منسجم، همخوانی و همسویی طراحی بسته بندی با ارزش های یک برند بسیار مهم است. برندهایی که سادگی و مینیمال بودن برایشان اولویت دارد، طرح های مینیمال را برای بسته بندی های محصولاتشان بر می گزینند.

بهود تجربه مشتری

نقش طراحی بسته بندی در بهبود تجربه مشتری (از محصول و برند) غیر قابل انکار است. طراحی کاربردی یک بسته بندی (مثلا آسان باز شو بودن آن، یا قابلیت استفاده مجدد از بسته بندی بعد از باز کردن بسته و …) تجربه مشتری از محصول و برند را بهبود خواهد بخشید.

طراحی بسته بندی بخش مهمی از هویت و استراتژی بازاریابی یک برند را تشکیل می دهد. شخصیت، ارزش‌ها و ماموریت های یک برند را به مشتریان نشان داده، در ایجاد ارتباط عاطفی بین برند و مخاطب نقش مهمی ایفا نموده و تجربه کلی مشتری را (از برند و محصول) بهبود می‌ بخشد. کسب و کارها با طراحی های همسو با هویت و ارزش‌های برندشان می‌توانند خود را از رقبا متمایز کرده و میزان وفاداری مخاطبین به برند را افزایش دهند. در نتیجه یکی از اولویت های کسب و کارها باید بکارگیری طراحی بسته بندی به عنوان ابزاری برای خلق هویت برند قوی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *