خرما یکی از تحسین برانگیزترین محصولات در صادرات مواد غذایی به ویژه خشکبار در سراسر جهان است. طراحی بسته بندی خرما اهمیت ویژه ای دارد بنابراین، تمرکز بر اصول یا مقررات تعیین شده برای بسته بندی خرما برای صادرات بسیار ضروری است و میتواند از کاهش کیفیت محصول و… جلوگیری می کند.

 

 

برای مشاهده دیگرنمونه کارها روی لینک زیر کلیک فرمایید.

خرما نیز یک محصول صادراتی ارزشمند است که برای صادرات و فروش در نقاط مختلف جهان باید با دقت و ظرافت بسته بندی شود. این امر به اهمیت بالایی در فرآیند بسته بندی خرما منجر شده است. با یک بسته بندی خرما زیبا و کارآمد، قیمت و ارزش خرما در بازارهای بین المللی می تواند افزایش یابد و سود بهتری را نصیب تولیدکننده و صادرکننده نماید.

آوند استودیو مشهد به عنوان یکی از شرکت های طراحی بسته بندی خرما با تکیه بر جدیدترین و محبوب ترین روش های طراحی بسته بندی می تواند شما را در مسیر پرشتاب رشد و موفقیت قرار دهد.

درنظر داشته باشید تنها کیفیت محصول فروش شما را تضمین نمی کند. علاوه بر طعم و کیفیت محصول، جنبه های ظاهری و بسته بندی خرما برای مصرف کنندگان بسیار مهم است. آنها مشتاق خرید محصولات برندی هستند که بسته بندی های زیبا و منحصر به فردی دارد.

علاوه بر کیفیت و طعم محصولات، بسته بندی و سایر موارد مربوط به ظاهر محصول برای مشتریان بسیار حائز اهمیت بوده و مصرف کنندگان تمایل بیشتری به خرید محصولات برندی دارند که بسته بندی شیک و ظریف تری دارند. همانطور که گفته شد برای فروش و صادرات مواد غذایی مانند خرما باید از ظروف بسته بندی مناسب استفاده کرد تا ارزش افزوده محصول افزایش یابد.

از آنجایی که تولید کنندگان زیادی در حوزه محصول خرما فعالیت دارند، رقابت در این بخش به شدت بالاست. بنابراین اگر مخواهید وارد این عرصه شوید باید علوه بر تولید محصولی با کیفیت یک بسته بندی خرمای خوب و منحصر به فرد داشته باشید تا توجه مصرف کنندگان را جلب کرده و محصول و برند شما از سایر رقبا در بازار متمایز شود.

همانطور که در بالا بیان شد، اگر بسته بندی به بهترین نحو و شکل ممکن انجام شود، محصول بسته بندی شده از ارزش افزوده بسیار و افزایش قیمت برخوردار خواهد شد. محصولات خرما نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

در طراحی بسته بندی خرما باید قوانین و اصول خاصی رعایت شود تا محصول در نظر مشتری جذاب تر و ارزشمندتر شود. ما در آوند استودیو سعی می کنیم در طراحی بسته بندی خرما (این محصول پرطرفدار) از دستورالعمل ها و استانداردهای بین المللی پیروی کنیم. در دنیای امروز می توان از متریال های مختلف برای بسته بندی استفاده کرد و بسته بندی های لوکس خرما همچنان خریداران را به خود جذب می کند.

هدف تیم ما در آوند استودیو مشهد طراحی بسته بندی های خاص، منحصر به فرد و خلاقانه است تا شما همیشه یک گام از رقبای خود جلوتر باشید.

طراحی بسته بندی در مشهد

ظروف بسته بندی خرما

این ظروف و جعبه های خرما باید معیارهای خاصی را داشته باشند تا بتوانند کیفیت و تازگی خرما را حفظ کنند. سه مورد از مهمترین ویژگی هایی که ظروف و جعبه های بسته بندی خرما باید رعایت کنند در ادامه آورده شده است:

جلوگیری از ورود هوا و رطوبت و داشتن استقامت مناسب

خرما از جمله میوه هایی است که در برابر رطوبت آسیب پذیر است و با قرار گرفتن در معرض رطوبت غیرقابل استفاده می شود. برای صادرات این نوع محصول باید بسته بندی ای انتخاب نمیایید که محصول خرمای شما را به بهترین شکل ممکن حفظ کند.

قیمت مناسب

برای محصول خرما بهتر است از ظروف بسته بندی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب استفاده شود. استفاده از بهترین مواد اولیه و تجهیزات برای ظروف بسته بندی خرما می تواند بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

وزن بسته بندی خرمای صادراتی

هزینه های صادرات محصولات فوق العاده بالاست. برای سهولت در حمل و نقل و کنترل هزینه ها ترجیحا باید از ظروف بسته بندی سبک استفاده شود.

انواع جعبه های بسته بندی خرما

جعبه های مقوایی

یکی از معمول ترین و متداول ترین اشکال طراحی بسته بندی خرما که اکثر شرکت ها از آن استفاده می کنند، بسته بندی مقوایی است. این نوع بسته بندی یکی از اشکال کلاسیک بسته بندی محسوب می شود و هنوز توسط بسیاری از واحدهای تولیدی یا خرده فروشی های خرما برای نگهداری یا حمل و نقل و حتی فروش آن به مصرف کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی قابل توجه این نوع متریال بسته بندی قابلیت چاپ تصاویر و المان های گرافیکی با وضوح بالا، قابلیت چاپ دو رو و در نهایت ساخت یک بسته بندی چشم نواز و دیدنی است که می تواند پیام برند را هر چه بهتر به مخاطب القا کند. همچنین به ساختن هویت برند در ذهنیت مشتریان کمک کند. به عنوان مثال، بیشتر اوقات، به خصوص در بسته بندی خرما، ممکن است خریدار نام برند را فراموش کند که می توان از از طریق ساخت یک بسته بندی جذاب و متمایز شناسایی محصول را برای مصرف کننده آسان نمود.

بسته بندی پلاستیکی

یکی دیگر از اقتصادی ترین و پرکاربردترین بسته بندی خرما، بسته بندی های پلاستیکی است. موادی مانند ظروف پلاستیکی در اندازه های مختلف، پاچ های پلاستیکی ساده و لوکس و… توسط بسیاری از شرکت ها و تولید کنندگان کوچک و بزرگ استفاده می شود.

شکل بسته بندی به شما کمک می کند تا خرما را برای چندین روز حفظ و تازه نگه دارید. از آنجایی که بیشتر شرکت ها از ظروف پلاستیکی شفاف استفاده می کنند، مصرف کنندگان می توانند محصول داخل بسته بندی را دیده و کیفیت آن را بسنجند و سپس اقدام به خرید محصول نمایند.

یکی دیگر از مزایای مهم این جعبه های پلاستیکی این است که می توان پس از مصرف محصول، جعبه ها را مجدد برای مصارف دیگر مورد استفاده قرار داد.

جعبه های فلزی

یکی دیگر از اشکال لوکس بسته بندی خرما که توسط شرکت ها و تولید کنندگان خرما مورد استفاده قرار می گیرد، بسته بندی محصول در جعبه های فلزی است. برندهای بزرگ از این نوع بسته بندی برای محصول خرمای خود استفاده می کنند چون در مقایسه با دو بسته بندی بالا گران تر و لوکس تر هستند. ساختار خاص جعبه های فلزی و حس لذت بخش آن را تبدیل به هدیه ای خوب کرده و باعث می شود که مشتریان آن را به عنوان هدیه برای عزیزان خود خریداری کنند.

بسته بندی فلزی تولید شده از فولاد یا آلومینیوم در بخش های مختلف اعم از تجاری، عمده فروشی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین می توان آن را در اشکال یا اندازه های خاص و سفارشی ساخت و تا برای هر محصولی قابل استفاده باشد.

بسته بندی انعطاف پذیر

خرماها در این فرم بسته بندی با متریال های منعطف بسته بندی می شوند که امکان انتخاب گزینه های ارزان تر و یا خاص تر را فراهم می کند. امروزه بسته بندی انعطاف پذیر به عنوان یکی از در حال رشد ترین بخش های این صنعت، پتانسیل تبدیل شدن به بسته بندی پر طرفدار برای مواد غذایی و سایر محصولات را دارد.

پاچ ها و بگ های انعطاف پذیر یک انتخاب عالی برای محصولات مختلف مانند نوشیدنی ها، غذاها، محصولات خانگی و دارویی است. مقرون به صرفه بودن و قابلیت استفاده این نوع بسته بندی برای اکثر محصولات از مزیت های اصلی آن است.

بسته بندی زیست تخریب پذیر

بسته بندی زیست تخریب پذیر به محصولی اطلاق می شود که در عرض 180 روز تجزیه می شود. به دلیل وجود مواد نگهدارنده در زباله های پلاستیکی بازیافت آن ها را سخت کرده و منجر به ایجاد چالش های دیگری می شود. در نتیجه آن، نیاز به یک بسته بندی جایگزین احساس می شد که به خلق مفهوم بسته بندی زیست تخریب پذیر منجر گردید.

اکثر شرکت‌هایی که سیاست های دوستدار محیط‌ زیست دارند شروع به استفاده از چنین بسته‌بندی‌هایی برای محصولات خرمای خود کرده اند که حس متفاوتی را در هنگام دریافت محصول به مشتریان می‌دهد. به علاوه، مصرف‌کنندگان از شرکت‌ها می‌خواهند که به ارزش‌هایشان پایبند باشند. از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد علاقه زیادی به سبک زندگی سبز و دوستدار محیط زیست از خود نشان می دهند، این امر برای بسته بندی های زیست تخریب پذیر فرصت رشد خوبی را فراهم می نماید.

عناصر اصلی در برندسازی خرما

نام تجاری

نام برند شما می تواند مهمترین عنصر از برند شما باشد که مصرف کنندگان تجربه می کنند. نام برند باید معتبر، متمایز، ماندگار و آسان باشد تا در بین مخاطبان هدف شما طنین انداز گردد.

برندهای خرما مانند خرمای Ajwa و خرمای عمانی، و غیره جزء پرطرفدار ترین برندها در جهان هستند. این برند ها از اسامی ساده و جذاب برای خود استفاده کرده اند زیرا خرمای عمان در سراسر جهان شناخته شده است. بنابراین، این برندها می توانند تنها با نام خود توجه مشتریان را به خود جلب کنند.

هویت برند باید دقیق باشد و برای رسیدن به آن، نامی که برای برند استفاده می کنید باید منحصر به فرد باشد. برای ایجاد یک هویت معین، باید ابتدا نام برند را تعیین کرد که نوع برند و ماهیت آن را مشخص می کند.

طراحی لوگو

یک لوگوی خوب باید براحتی قابل تشخیص باشد. لوگوهای خوب و جذاب همیشه چشمگیر و ساده هستند همچنین شناسایی برند را برای مخاطب آسان تر می کنند. یک طراحی لوگوی عالی باید باعث شود مشتریان شما نام شما و کسب و کار شما به خاطر بسپارند و تصویر لوگوی شما را در ذهنیت خود تجسم کنند.

برندهای مختلفی در بازار جهانی وجود دارند، ازین رو طراحی یک لوگوی خوب برای متمایز کردن برند شما از رقبا ضروری است.

از سوی دیگر، طراحی یک لوگوی حرفه ای برای برند خرما همچنان یک چالش است. تیم متخصصین آوند استودیو می توانند شما را در ایجاد یک لوگوی عالی کمک کنند.

طراحی بسته بندی خرما

طراحی بسته بندی خرما یکی از عناصر حیاتی در تبلیغ یک محصول شماست. بسته بندی هویت و شخصیت برند شما را منعکس می کند. در نظر داشته باشید یک مشتری اولین دیدگاه در مورد سازمان شما را از روی بسته بندی محصولتان می گیرد.

برای نشان دادن کیفیت محصول یا اینکه محصول شما چیست، و همچنین متمایز شدن از رقبا، داشتن یک بسته بندی خرمای عالی ضروری است.

در هنگام طراحی بسته بندی خرما توجه به جذابیت و زیبایی، سادگی و کابر پسند بودن و حفاظت از محصول بسیار مهم است.

داشتن یک بسته بندی زیبا، خاص، منحصر به فرد و متمایز برای موفقیت در بازار امروز بسیار مهم است. تخصص ما در آوند استودیو مشهد طراحی بسته بندی برای محصولات مختلف است، اگر سفارش طراحی و بسته بندی دارید با ما تماس بگیرید.

طراحی بسته بندی در مشهد

تازه نگه داشتن خرما

هنگام طراحی بسته بندی خرما، باید این را در نظر بگیرید که ایا بسته بندی شما محصول خرما را تازه نگه می دارد؟ هوا، رطوبت و نور می توانند بر تازگی و ماندگاری محصول شما تأثیر منفی بگذارند و اگر بسته بندی شما طراحی مناسبی نداشته باشد و نتواند در برابر این عوامل از محصول محافظت نماید، خرمای شما ممکن است تا هنگام رسیدن به دست مشتری فاسد و خراب شود. طراحی بسته بندی مناسب برای تازه و سالم نگه داشتن خرما می تواند اصلی ترین چالش شما باشد. همانطور که در بالا اشاره شد جعبه ها و ظروف با متریال و اشکال مختلفی در بازار موجود است و شما می توانید بسته به بودجه و نوع بسته بندی خود از میان آنها انتخاب نمایید.

جزئیات روی بسته بندی خرما

بعد از اینکه متریال و نوع بسته بندی مورد نظر خود را انتخاب کردید باید دقیق فکر کنید که چه چیزهایی روی بسته بندی خرما درج نمایید.

انواع مختلف خرما

برای انواع خرما می توان از خرمای مضافتی، زاهدی، کبکاب، خاصویی، شاهانی، پیارم و… نام برد. درج نوع خرما روی بسته بندی امری بسیار ضروری است. قرار دادن این اطلاعات روی بسته بندی به مصرف کننده کمک می کند تا با آگاهی بیشتری محصول را انتخاب نماید. بهتر است که در خصوص محتویات داخل بسته روی بسته بندی توضیحات کاملی را درج گردد تا مشتری بتواند تفاوت‌های بین هر نوع خرما را بهتر درک کند. بعضی وقت ها با کمی خلاقیت می توان به جای نوشتن توضیحات در مورد محصول از یک المان یا عنصر گرافیکی استفاده کرد. با استفاده از المان های گرافیکی ساده می توان بدون ایجاد هیچ گونه آشفتگی بصری در بسته بندی، اطلاعات مورد نیاز را به خریدار منتقل نمود.

داستان برند

باید تلاش کنید تا داستان برند خود را به نحوی جذاب روی بسته بندی بیان کنید. این بخش را کم اهمیت در نظر نگیرید و سعی کنید به همه جوانب آن فکر کنید.

کشور خاستگاه محصول خرمای شما

کشور های مختلفی تولید کننده این محصول کم نظیر هستند. و به احتمال زیاد، بیشتر مصرف کنندگان این محصول، تولیدکنندگان خرمای مورد علاقه خود را دارند. به همین دلیل، درج خاستگاه خرما بر روی بسته‌بندی، کار درستی است. اگر دوست داشته باشید حتی می توان جزئیاتی اندک در خصوص نوع محصول و نحوه تولید آن را روی بسته بندی قرار دهید.

متمایز شدن

شما باید با یک طراحی چشم نواز و زیبا کاری کنید که مشتریان شما براحتی محصول شما را پیدا کنند. زیرا فقط چند ثانیه طول می کشد تا یک مصرف کننده تصمیم بگیرد که محصولی را بخرد یا نه، و بسته بندی نقش بسیار مهمی در این خصوص دارد.

در زمان طراحی بسته بندی خرما باید تمام تلاش خود را برای ارائه یک “برداشت اولیه” مثبت انجام دهید چون برای تبلیغ برند شما بسیار حیاتی است. یک بسته بندی خرمای خوب یکی از موثر ترین راه ها برای جذب مخاطبان جدید برای محصول شماست. همانطور که اشاره شد بسیاری از مصرف کنندگان یک کالا را بر اساس زیبایی بسته بندی آن انتخاب می نمایند. اگر آنها جزو مشتریان ثابت شما نباشند و محصول شما را نشناسند، یک مارک دیگر که بسته بندی جذابی دارد را انتخاب می کنند.

باید تمام تلاش خود را بکار برید تا طراحی بسته بندی خرمای متمایزی داشته باشید. این تمایز به شما در جذب مخاطب و فروش بیشتر کمک می کند. استفاده از تصاویر و المان های گرافیکی که بر نشان دادن حرکت تمرکز دارند می تواند هر چه بیشتر در خلق یک بسته بندی متفاوت شما را یاری نماید.

تایپوگرافی

می توانید برای یک طراحی بسته بندی خرما از تایپوگرافی استفاده کنید. قدرت تایپوگرافی را دست کم نگیرید. استفاده از تایپوگرافی خوب روی بسته بندی می تواند در متفاوت شدن محصول شما نقش مهمی داشته باشد. می توان با یک طرح ساده خاص به نظر رسید و سر ها را به سمت محصول چرخاند.

ترکیب رنگ ها

افراد با دیدن رنگ‌های خاص واکنش‌های احساسی مختلفی را تجربه می کنند. رنگ هایی که در بسته‌بندی خود استفاده می‌کنید می‌تواند بر انتخاب مشتریان تاثیر بسزایی بگذارد. سعی کنید از روان شناسی رنگ ها برای جلب توجه مشتریان استفاده کنید.

برای مثال رنگ قهوه ای می تواند نشانگر قدرت و همبستگی، راحتی، بلوغ و اطمینان و… باشد. به عنوان یک رنگ بسته بندی، قهوه ای برای محصولاتی مناسب است که سالم و ارگانیک هستند.

یا رنگ مشکی می تواند نشانگر قدرت، اقتدار و کنترل باشد. و هنگامی که به عنوان رنگ بسته بندی استفاده می شود، باعث تمایز محصول شده و آن را با کیفیت تر و گران تر نشان می دهد و ارزش درک شده بالاتری را به مخاطب منتقل می کند.

حتی می توانید با استفاده از طرح ها و رنگ های مینیمال برند و محصول خود را تجملاتی، شیک و مدرن نشان دهید.

انتخاب طرح و رنگ مناسب برای محصول، شما را از رقبایتان متمایز می کند و می تواند بر میزان فروش محصولتان تاثیر بگذارد.

المان ها و عناصر گرافیکی

با قرار دادن تصاویر و المان های مختلف از جمله خرما، درخت نخل و… می توانید بسته بندی خرمای خود را بیش از پیش جذاب و زیبا کنید. باز هم تاکید می کنیم جذابیت و زیبایی بسته بندی تاثیر شدیدی در جلب مخاطبین جدید دارد.

طراحی وب سایت

داشتن یک وب سایت با طراحی خوب می تواند توجه مشتریان را به خود جلب کند و تأثیر خوبی بر مشتریان بالقوه شما بگذارد.

هنگام طراحی سایت باید به فکر خلق یک تجربه کاربری خوب برای بازدیدکنندگان و ساخت وب سایتی کاربر پسند و کارامد باشید.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

همانطور که می دانید، امروزه مردم زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. بنا بر این حضور قوی در رسانه های اجتماعی عنصری حیاتی در استراتژی ارتقای کسب و کار شما هستند.

شکبه ‌های اجتماعی به شما این امکان را می دهند تا با کاربران و مصرف کنندگان محصول خود ارتباط برقرار کنید، برند خود را تبلیغ کرده و آگاهی افراد در مورد برند را افزایش دهید. و همه این ها در نهایت به افزایش مشتریان و افزایش میزان فروش شما منجر می شود. تحقیقات نشان داده که رسانه های اجتماعی به شدت بر فروش و درآمد سازمان ها تأثیر می گذارد.

شرکت ها و سازمان ها از شبکه های اجتماعی استفاده های متفاوتی می کنند. برخی از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ برند و محصول خود استفاده می کنند. دیگران از آن برای فروش محصولات استفاده می کنند. برخی نیز از شبکه های اجتماعی برای ارتباط و تعامل با مشتریان استفاده می کنند.

اگر تولید کننده هستید و نیازمند طراحی بسته بندی خرما هستید، نگران نباشید تیم متخصصین ما در آوند استودیو آماده اند تا شما را در خلق یک بسته بندی خرما شگفت انگیز یاری کنند. همچنین اگر نیاز به خدماتی همچون عکاسی صنعتی، طراحی لوگو، طراحی سایت و طراحی هویت برند دارید آوند استودیو صفر تا صد این خدمات را با بهترین کیفیت ممکن به انجام می رساند.

طراحی بسته بندی در مشهد

سوالات متداول


آیا طراحی بسته بندی بر فروش آن تاثیر دارد؟

پاسخ مثبت است. یک طراحی بسته بندی خاص، جذاب و زیبا می تواند همه نگاه ها را به خود جلب کند و مصرف کنندگان را قانع کند که این محصول را از قفسه بردارند.


یک بسته بندی خرمای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک بسته بندی خرمای خوب باید بتواند به خوبی از محصول محافظت نموده و آن را تا زمان رسیدن به دست مشتری سالم نگه دارد. همچنین یک طراحی بسته بندی خرمای خوب به متمایز شدن آن از رقبا کمک کرده و باعث می شود شما فروش بهتری را تجربه کنید.


هزینه های طراحی بسته بندی به چه صورت است؟

تعرفه طراحی بسته بندی بسته به نوع متریال استفاده شده متغیر است، شما می توانید برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت ها با آوند استودیو تماس بگیرید.


آیا بسته بندی ها باید طراحی داشته باشند؟

یک بسته بندی بدون طراحی نمی تواند هویت شما را نشان دهد و بدون طراحی شما نمی توانید انتظار داشته باشید که مشتریان به شما اعتماد کرده و محصول شما را انتخاب کنند.


پروسه طراحی چقدر زمان می برد و نحوه ثبت سفارش به چه صورت است؟

طراحی بسته بندی بسته به نوع متریال انتخابی چیزی بین یک هفته تا ده روز کاری زمان می برد. برای ثبت سفارش شما می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی سفارش طراحی خود را ثبت نمایید.

36 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *