طراحی بسته بندی زعفران ، طراحی بسته بندی خلاق

طراحی بسته بندی زعفران یکی از عناصر موثر در فروش محصول زعفران می باشد. زعفران یک ادویه ممتاز محسوب می شود و برای تولید 1 گرم زعفران حدود 150 گل زعفران نیاز است. مقدار کمی از این ادویه می تواند رنگ، طعم و عطر غذا را افزایش دهد. همانطور که می دانید زعفران یکی از شاخص ترین محصولات صادراتی کشورمان است. و حداقل 85 درصد از تولید جهانی این محصول ارزشمند در کشور ما تولید می شود، اما سهم کشور از پولی که به بازار جهانی زعفران منتقل می شود این مقدار نیست.

دلیل این امر فقط عدم ارزش افزوده زعفران است. برخی از کشورها مانند اسپانیا زعفران ایرانی را به صورت عمده خریداری و در ظروف لوکس و شیک مجددا بسته بندی می کنند و سپس آن را با سودی بسیار دوباره می فروشند.

درنتیجه طراحی بسته بندی زعفران خوب ارزش افزوده و در نتیجه فروش محصول را در دنیا افزایش می دهد. و این موضوع می تواند باعث افزایش سهم کشور از تجارت زعفران در دنیا باشد.

آوند استودیو مشهد ارائه دهنده خدمات متنوع طراحی، چاپ و بسته بندی آماده  انجام سفارشات طراحی و بسته بندی زعفران شما می باشد. جهت استعلام قیمت و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید. همچنین آوند آماده انجام کلیه سفارشات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، طراحی لوگو و لوگو موشن و ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای می باشد.

چرا زعفران به بسته بندی نیاز دارد؟

یک بسته بندی زعفران خوب باید زعفران را در برابر تأثیرات فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی خارجی محافظت کند.

از نظر فیزیکی بسته از کالا در برابر خطرات در طول حمل و نقل محافظت می کند. زعفران باید از تغییرات دما، ضربه و لرزش محافظت شود. همچنین اهمیت بسته را در هنگام ذخیره سازی توزیع و استفاده مصرف کننده در نظر داشته باشید. در نگهداری و استفاده باید بادوام باشد. زعفران یک کالای گران قیمت است، هنگام انتخاب بسته بندی، سرمایه گذاری روی کیفیت منطقی است.

از نظر بیولوژیکی بسته باید آن را از میکروارگانیسم ها، حشرات و… محافظت کند. و از فساد و خراب شدن آن جلوگیری کند. زعفران را می توان تا یک یا دو سال سالم نگه داشت و داشتن یک بسته بندی مناسب کمک شایانی به این امر می کند.

از نظر شیمیایی محیط می تواند بر کیفیت زعفران تأثیر بگذارد. رطوبت، نور و اکسیژن می توانند طعم، بو و رنگ زعفران را تغییر دهند. برای حفظ کیفیت زعفران باید آن را تاریک، خشک و خنک نگهداری کرد.

طراحی بسته بندی زعفران ظرف پلاستیکی

رفتار مصرف کننده و بسته بندی کاربر پسند را در نظر داشته باشید.

مصرف کنندگان موجوداتی احساسی هستند. مطالعات نشان داده است که هنگام انتخاب محصولات از قفسه فروشگاه ها، ذهن ما درگیر احساسات است. محصول زعفران را فقط از نظر کیفیت، قیمت و بسته بندی می توان از رقبا متمایز نمود. بنابراین هنگام طراحی بسته بندی زعفران، مدل کسب و کار خود و مشتریان هدف را در نظر داشته باشید. آنها که هستند، بازار هدفتان چیست؟ قصدتان فروش عمده است یا تولید محصولی لوکس و فروش آن به افراد ثروتمند و غیره.

همانطور که می بینید بسته بندی نقش بسزایی در سهولت مصرف زعفران دارد. ویژگی‌هایی مثل کاربر پسند بودن بسته بندی، قابلیت اسفتاده مجدد و… می تواند ارزش و مزیت‌های رقابتی را به محصول شما اضافه ‌کنند.

طراحی بسته بندی زعفران می تواند ارتباط زیادی با داستان گویی داشته باشد. برندها از مضامین و المان های مختلف روی بسته بندی استفاده می نمایند.

استفاده از تصاویر گل زعفران و خود محصول زعفران بر روی بسته بندی به مصرف کننده این امکان را می دهد تا تصویر دقیق تری از محصول داشته باشند.

طراحی بسته بندی زعفران ظرف پلاستیکی

صفر تا صد طراحی بسته بندی زعفران

آوند استودیو با بهره‌گیری از تیمی مجرب و حرفه‌ای در زمینه طراحی گرافیک، خدمات متنوعی از جمله طراحی بسته بندی، طراحی لوگو، طراحی هویت بصری و… را ارائه می‌دهد. آوند استودیو با سابقه درخشان در زمینه طراحی بسته بندی زعفران، آماده است تا صفر تا صد بسته بندی زعفران شما را با بهترین کیفیت و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن انجام دهد. جهت استعلام تعرفه های طراحی بسته بندی و ثبت سفارش همین الان می توانید با آوند استودیو تماس بگیرید.

چرا انتخاب آوند استودیو

تیم حرفه ای آوند استودیو با برند های بزرگ و کوچک برای طراحی بسته بندی زعفران همکاری داشته‌ ایم و شما می توانید نمونه های طراحی بسته بندی را در بخش نمونه کار وبسایت مشاهده کنید. ما معتقدیم که بسته بندی زعفران باید علاوه بر زیبایی و جذابیت، معرف کیفیت و اصالت این محصول ارزشمند باشد. به همین دلیل، در طراحی بسته بندی زعفران، همواره تلاش می‌کنیم تا هویت برند و محصول شما را به بهترین شکل ممکن به مخاطب معرفی کنیم.

طراحی بسته بندی لوکس زعفران

اجزای بسته بندی زعفران

قبل از تلاش برای طراحی بسته بندی باید بدانید که بسته بندی زعفران دارای چند بخش است.

ظروف بسته بندی زعفران

بسته بندی خوب نقش مهمی در ماندگاری زعفران ایفا می کند. انتخاب متریال و فناوری های مناسب برای بسته بندی می تواند کیفیت و تازگی زعفران را در هنگام حمل و نقل و نگهداری حفظ نماید. متریالی که به طور کلی در بسته بندی زعفران استفاده می شود، شیشه، فلز (قلع)، پلاستیک و کاغذ است.

بسته بندی زعفران بخشی است که محصول زعفران در آن قرار می گیرد. این ظروف در اشکال مختلف با ظرفیت ها و متریال متنوع تولید می شوند. معمولاً شرکتی که این بسته بندی ها را تولید می کند آنها را در انواع اشکال و متریال مختلف عرضه می کند که این کار نیاز بخش عظیمی از بازار را پوشش می دهد و به دلیل تولید انبوه، قیمت ظروف زعفران تولیدی آنها بسیار مناسب خواهد بود.

طراحی بسته بندی زعفران آوند استودیو

بسیاری از برندها ظروف PET، قوطی های فلزی و ظروف شفاف را برای بسته بندی زعفران انتخاب می کنند. ظروف شفاف، این امکان را برای مشتریان فراهم می نمایند تا اصل محصول داخل بسته بندی را ببینند. اصولا برای این ظروف شفاف، از لیبل استفاده می شود.

قوطی های فلزی

این متریال به خاطر استقامت زیاد می تواند از محصول داخل بسته بندی به خوبی حفاظت نموده و در عین حال به خاطر شکل و نوع متریال خود حس لوکس و پرمویم بودن را به خریدار منتقل نماید. این ظروف را هم می توان در ابعاد و اشکال مختلف تولید نمود. می توانید با یک طراحی خاص روی این ظروف محصول خود را از سایر رقبا در بازار متمایز نمایید. از دیگر ویژگی های این نوع متریال قابل بازیافت بودن آن است. البته در نظر داشته باشید که هزینه این نوع بسته بندی از بسته بندی های پلاستیکی بسیار بیشتر است.

بسته فلزی علاوه بر خاصیت بازدارندگی عالی در برابر گازها، بخار آب، نور و بوها، تحت عملیات حرارتی و آب بندی هرمتیک قرار می گیرد که برای زعفران استریل مناسب است. همچنین می توان به راحتی روی آن چاپ کرد. وزن کم و استحکام بالا، این متریال را به انتخابی مناسب برای حمل و نقل و نگهداری محصول زعفران تبدیل می کند.

ظروف پلاستیکی

می شود گفت این نوع بسته بندی رایج ترین نوع بسته بندی زعفران است. قیمت مناسب و قابلیت تولید در اندازه و اشکال مختلف از مهم ترین دلایل برای انتخاب این بسته بندی است. برای مثال می توان از سلفون های پاکتی برای بسته بندی زعفران استفاده نمود ولی مراقب باشید زعفران داخل سلفون های پاکتی آسیب پذیر است. عمده پلاستیک ها نفوذپذیری متغیر آنها در برابر نور، گازها و بخارات است.

البته برخی نگرانی‌های بهداشتی در مورد بسته بندی پلاستیکی وجود دارد. و برای اطمینان از ایمن بودن آن، مقامات دولتی به دقت موارد مجاز در ساخت بسته های پلاستیکی را مورد بررسی و نظارت قرار می دهند. خطر ترکیب شدن اجزای شیمیایی بسته بندی پلاتسیکی با زعفران وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید از این نوه متریال برای بسته بندی استفاده نمایید باید مطمئن شوید که بسته بندی تمام الزامات مورد نیاز برای استفاده به عنوان بسته بندی مواد غذایی را برآورده می کند.

با وجود نگرانی‌های ایمن بودن این متریال، استفاده از بسته‌بندی‌های پلاستیکی به دلیل هزینه‌های پایین تولید همچنان در حال افزایش است. ظروف پلاستیکی با تنوع بالا در اشکال و اندازه های مختلف (بیضی، مربع و مستطیل) می توانند محصول زعفران شما را در خود جای دهند.

ظروف شیشه ای

برای ساخت ظروف شیشه ای مخلوطی از سیلیس، کربنات سدیم و کربنات کلسیم و آلومینا را در دمایی بسیار بالا حرارت می دهند تا زمانی که این مخلوط به صورت یک توده ذوب شده غلیظ در آیند. سپس این مخلوط در قالب های از پیش آماده ریخته می شود. همچنین از شیشه های بازیافتی می توان در ساخت شیشه های جدید استفاده نمود.

شیشه روی بیشتر محصولات غذایی از جمله زعفران از نظر شیمیایی بی اثر است. همچنین زعفران برای حفظ کیفیت خود به متریال بسته بندی بی اثر نیاز دارد. بسته بندی شیشه ای از محصول در مقابل گازها و بخارات بوده و تازگی و طراوت زعفران را برای مدت طولانی حفظ می کند و عایق خوبی است. شیشه به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا محصول درون بسته بندی را دیده و کیفیت زعفران را تخمین بزنند. بسته بندی شیشه ای قابل استفاده مجدد و قابل بازیافت است. از خصوصیات دیگر این نوع بسته بندی زیبایی آن است. این بسته بندی جلوه خاصی به محصول شما می بخشد.

با این حال، بسته بندی با ظروف شیشه معایبی نیز دارد. وزن زیاد می تواند هزینه حمل و نقل را افزایش می دهد. به اندازه اشکال دیگر بسته بندی متنوع نیست. شکننده است و ممکن است در اثر فشار، ضربه یا شوک حرارتی در هنگام حمل و نقل و جا به جایی بشکند.

طراحی بسته بندی رعفران حرفه ای

اینها انواع مرسوم و معمول ظروف بسته بندی زعفران بودند که در بالا آورده شدند. اما اگر دوست دارید بسته بندی زعفران سفارشی داشته باشید در نظر بگیرید که هزینه تولید آنها بالا خواهد بود. مراحل طراحی بسته بندی سفارشی به شرح زیر است:

لیستی از بسته بندی های استاندارد زعفران تهیه کنید. برای این کار از یک متخصص کمک بخواهید.

با یک طراح صحبت کنید و از او بخواهید مطابق استانداردها ظرف بسته بندی را برای شما طراحی کند.

طرح را به قالب ساز سپرده تا نمونه ای از آن بسازد.

تمام نقاط قوت و ضعف و نکات مثبت و منفی ظرف بسته بندی طراحی شده را بررسی کنید.

سپس همچنین کارتن مادر را طراحی کنید.

پس از تایید نهایی، می توانید با شرکت های تولید کننده ظروف بسته بندی زعفران برای تولید بسته بندی سفارشی خود صحبت کنید.

طراحی بسته بندی زعفران آوند استودیو

جعبه های بسته بندی

عموما تمامی بسته بندی های زعفران دارای کارتن بسته بندی مخصوص به خود می باشند. شرکت های تولید کننده بسته بندی زعفران یک جعبه تزئینی نیز ارائه می دهند و شما می توانید بسته به نیاز یا سلیقه خود طرح بسته بندی زعفران را تغییر دهید.

البته در مدل هایی که زعفران در بسته بندی های پلاستیکی عرضه می شود، روی بسته بندی لیبلی چسبانده می شود و اطلاعات محصول و تمام طرح ها روی آن قرار می گیرد.

اطلاعاتی که روی بسته بندی زعفران باید درج گردد:

  • نام محصول
  • نام و آدرس تولید کننده
  • وزن خالص
  • تاریخ تولید
  • تاریخ انقضا
  • شماره پروانه ساخت
  • شماره سریال محصول
  • کشور صادرکننده
  • نحوه نگهداری و استفاده

می توان چندین بسته زعفران را فقط در یک کارتن قرار داد تا کار حمل و نقل، جابه جایی را راحت تر کند. شرکت های تولید کننده ظروف زعفران معمولاً در هنگام ارائه ظروف، کارتن بزرگتر سبکی که قابلیت جای دادن چندین بسته زعفران درون خود را دارد در نظر می گیردکه بسته به نیاز و مطابق با سلیقه شما می تواند طراحی شود.

طراحی بسته بندی زعفران آوند استودیو

کارتن مادر برای بسته بندی زعفران

کارتن مادر بسته بندی زعفران فقط برای حمل و نقل راحت تر و محافظت از محموله در برابر آسیب در نظر گرفته شده است. در اینجا هم شرکت تولید کننده بسته بندی زعفران یک کارتن بزرگ به همین منظور در نظر می گیرد و شما می توانید باز هم مطابق با نیاز و سلایق خود این کارتن را طراحی کنید.

آوند استودیو مشهد آماده ارائه خدمات متنوع از جمله طراحی و اجرای بسته بندی زعفران برای محصولات شماست. می توانید با خیالی آسوده طراحی و چاپ بسته بندی زعفران خود را به ما بسپارید.

با یک طراحی بسته بندی خاص، منحصر به فرد و خلاقانه همیشه یک گام از رقبای خود جلوتر باشید.

طراحی بسته بندی زعفران به منظور افزایش میزان فروش آن

طراحی بسته بندی زعفران باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد که بیشتر جنبه روانی و تبلیغاتی دارد، ویژگی هایی که بر افزایش میزان فروش زعفران تمرکز دارد.

توجه به فرهنگ مصرف کنندگان زعفران

بهتر است در زمان طراحی بسته بندی زعفران از فرهنگ و سلیقه مصرف کنندگان آن در کشورهای مختلف آگاه باشید. هر چه بیشتر با آداب و رسوم کشورها و علایق ملل مختلف آشنا باشید، می توانید با یک طراحی بسته بندی زعفران مناسب آن محل محبوبیت بیشتر کسب نموده و در نتیجه فروش بیشتری را تجربه نمایید.

شکل و طراحی بسته بندی

هر محصول موجود در بازار بسته بندی های مختلفی دارد اما به طور کلی بسته بندی محصول به دو صورت است:

بسته بندی داخلی و بسته بندی بیرونی. و هر محصول در نهایت درون بسته بندی بیرونی قرار می گیرد که نقش بسیار مهمی در فروش محصول دارد. یک بسته بندی خلاقانه هم به حفظ محصول کمک می کند و هم فروش آن را افزایش می دهد. یک طراحی بسته بندی زعفران هوشمندانه باید علاوه بر جذابیت کاربر پسند و باشد، بنابراین باید در هنگام طراحی به تسهیل باز و بسته شدن ظروف بسته بندی و اندازه بسته بندی توجه نمایید.

چطور یک بسته بندی زعفران خوب داشته باشیم

در زمان طراحی بسته بندی برای محصول زعفران، باید مشتریان ثابت خود را بشناسید، همچنین باید بازار هدفتان مشخص باشد تا بتوانید توجه خریدارانی که برای اولین بار می خواهند محصول را خریداری نمایند به خود جلب کنند.

برخی از مهمترین چیزهایی که برای بسته بندی باید در نظر بگیرید تناسب خود بسته بندی، رنگ ها، تصاویر، داستان برند، ارزش ها و ویژگی های مهم محصول شماست.

المان ها و تصاویر می توانند تغییر دهنده بازی باشند

تصاویر یا المان های گرافیکی اگر بجا و درست مورد استفاده قرار گیرند می توانند کمک شایانی به متمایز شدن محصول شما نمایند. استفاده از این عناصر، طرح ها و اشکال روی بسته بندی در جذب مخاطب تاثیر بسیاری دارد و می تواند باعث ایجاد ارتباطی عمیق تر بین بیننده و محصول شود. این المان ها باید حس و حال ارگانیک و با کیفیت بودن محصول را به مشترین القا نماید. المان ها و تصاویری که در طرح‌های بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند طرح خود گل زعفران، محصول زعفران، مزرعه زعفران و… باشند.

نوع فونت و تایپوگرافی اثر گذار است

نوع و طرح فونت و تایپوگرافی که بر روی بسته بندی و لیبل خود استفاده می کنید می تواند در جذب مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشد. تایپوگرافی یک عنصر مهم در بسته بندی و برندسازی است. و خیلی از برندهای بزرگ تنها از تایپوگرافی برای لوگوی خود استفاده می کنند.

اهمیت ظاهر بسته بندی در افزایش فروش

شکل ظاهری بسته بندی زعفران که برای صادرات در نظر گرفته اید می تواند برای تمام دنیا یکسان باشد. اما برای برخی از فرهنگ ها و قومیت های مختلف می توانید تغییراتی در بسته بندی خود ایجاد نموده تا بیشتر با آن مطابقت بگیرد.

تاثیر رنگ بسته‌ها بر افزایش فروش زعفران

برای داشتن یک ترکیب رنگ مناسب طراحی بسته بندی زعفران از یک طراح متخصص کمک بگیرید. ترکیب رنگ های معمول که در طراحی بسته بندی زعفران استفاده می شود به شرح زیر است:

  • قرمز
  • طلایی
  • بنفش
  • مشکی

شما می توانید با انتخاب و طراحی بسته بندی زعفران مناسب برای محصول خود شخصیت ساخته و از آن برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده کنید.

رنگ ها نقش مهمی در بسته بندی دارند و از نظر روانی تأثیر قابل توجهی بر مخاطب دارند. همچنین می توانند در فرهنگ های مختلف معانی متفاوتی داشته باشند. از دیدگاه زیبایی شناسی، مشتریان مجذوب بسته بندی هایی با طرح ها و رنگ های متنوع می شوند. پس رنگ بسته بندی باید با توجه به نوع محصول، آداب و رسوم و سنت های هر جامعه انتخاب شود.

از روانشناسی رنگ ها برای انتخاب ترکیب رنگ مناسب استفاده کنید. همانطور که در بالا اشاره شد، رنگ ها تاثیر زیادی روی افراد می گذارند و هر رنگ معنی و مفهوم خاصی را برای افراد القا می کند. استفاده از ترکیب رنگ و بسته بندی خوب و متمایز برای زعفران می تواند توجه مصرف کنندگان را به محصول شما جلب نماید و محصول و برند شما را به مصرف کنندگان بشناساند.

زبان مورد استفاده روی بسته بندی زعفران

برای بسته بندی زعفران صادراتی زبان انگلیسی را می توان به عنوان زبان روی بسته بندی در نظر گرفت، اما نباید تاثیر استفاده از زبان مادری کشور هدف بر فروش نادیده بگیرید.

پس در طراحی بسته بندی زعفران به این نکته توجه کنید که اگر محصول شما در بازارهای بین المللی به فروش می رسد باید از زبان انگلیسی استفاده کنید. اما اگر محصول شما در بازارهای داخلی و غیر چند ملیتی به فروش می رسد سعی کنید از زبان آن منطقه استفاده نمایید.

برای مثال، اگر قصد فروش زعفران در کشورهای عربی را دارید، بهتر است از زبان عربی بر روی بسته بندی زعفران خود استفاده کنید.

در این مقاله تلاش نمودیم به طور کلی شما را با طراحی بسته بندی زعفران، چالش های آن، باید ها و نباید ها و انواع متریال مرسوم برای آن آشنا سازیم.

اگر تولید کننده زعفران هستید و نیاز به طراحی بسته بندی زعفران دارید، ما در آوند استودیو مشهد آماده ایم تا شما را در خلق یک بسته بندی زعفران شگفت انگیز و متناسب با سلیقه شما و بازار هدفتان یاری کنیم.

قیمت طراحی بسته بندی زعفران

عوامل مختلفی مثل نوع بسته بندی، ابعاد بسته بندی، جنس بسته بندی، تیراژ بسته بندی، نوع چاپ روی بسته بندی و… می توانند بر قیمت طراحی بسته بندی زعفران تاثیر بگذارند. پس تعرفه طراحی بسته بندی بسته به این عوامل متغیر خواهد بود، لذا شما می توانید برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت ها با آوند استودیو تماس بگیرید.

سوالات متداول


فرایند طراحی بسته بندی به چه صورت است؟

ابتدا ما ارزش های برند شما را شناسایی نموده و سپس با یک طراحی خلاقانه بسته بندی ای مناسب محصول شما که نشان دهنده ارزش و هویت برند شما باشد طراحی می نماییم.


چطور می توانم ثبت سفارش کنم؟

شما می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری و با تماس با ما سفارش خود را ثبت نمایید.


هزینه های بسته بندی به چه صورت است؟

هزینه های بسته بندی بسته به نوع محصول و متریال استفاده شده متفاوت است. می توانید برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت ها با آوند استودیو تماس بگیرید.


طراحی بسته بندی چقدر زمان می برد؟

طراحی بسته بندی حداقل بین یک هفته تا ده روز کاری زمان بر است.


تاثیر بسته بندی بر فروش چیست؟

طراحی بسته بندی می تواند بر جذابیت محصول در چشم مخاطب افزوده و آن را نسبت به رقبا متمایز نماید. همین امر باعث می شود مشتری به هنگام دیدن محصل شما در قفسه آن را انتخاب نماید.

34 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *