در بازارهای پررقابت امروزی، طراحی بسته بندی محصول نقشی اساسی در میزان فروش و موفقیت آن دارد. در نگاه اول، مشتری با دیدن بسته بندی محصول، تصمیم می‌گیرد که آیا آن را خریداری کند یا خیر. طراحی و تصویر روی بسته بندی، اغلب نشان‌دهنده محصول داخل بسته است و می‌تواند بر تصمیم خرید مشتری تاثیر زیادی بگذارد. یک بسته بندی خوب باید بتواند توجه مشتری را جلب کند، اطلاعات مهم محصول را به ‌طور واضح به مشتری ارائه داده و تصویری مثبت از برند را در ذهن مشتری ایجاد کند. این امر برای محصولات مصرفی مثل حبوبات و غلات نیز صحیح می باشد. در این نوشته قصد داریم در خصوص طراحی بسته بندی حبوبات و اهمیت آن صحبت کنیم.

اهمیت طراحی بسته بندی حبوبات

حبوبات به‌ عنوان یکی از منابع مهم پروتئین، کربوهیدرات و فیبر، جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی بشر دارد. این محصول را می‌توان به‌ صورت فله و یا بسته‌ بندی‌ شده در حجم و اندازه‌های مختلف خریداری کرد. اما در سال‌های اخیر، تمایل مصرف‌ کنندگان به خرید حبوبات بسته‌ بندی شده افزایش یافته است که از مهم ترین دلایل آن می توان به اطمینان از کیفیت، سلامت، بهداشت و اصالت محصول اشاره نمود. پس طراحی بسته بندی حبوبات اینجاست که اهمیت خود را نشان می دهد زیرا طراحی جذاب و حرفه‌ای بسته‌بندی می‌تواند توجه مصرف‌کنندگان را به خود جلب کرده و آنها را به خرید محصول تشویق کند.

طراحی بسته بندی حبوبات اشرسنکات مهم در طراحی بسته بندی حبوبات

در نظر داشته باشید که بسته بندی نقش سفیر برند را ایفا می کند و می تواند ابزاری قدرتمند برای بازاریابی برند باشد. در طراحی بسته‌بندی حبوبات، نکات مهمی وجود دارد که باید رعایت شوند. برای مثال در هنگام طراحی بسته بندی حبوبات بهتر است همیشه قسمتی از بسته بندی شفاف باشد تا خریدار بتواند به خوبی اصل محصول را مشاهده کند. بخاطر داشته باشید که در طراحی بسته بندی حبوبات، نیازی به استفاده از متریال‌ های گران ‌قیمت نیست. زیرا مشتری برای خرید حبوبات حاضر به پرداخت هزینه است، نه برای بسته بندی آن. بنابراین، بهتر است برای بسته بندی حبوبات از متریالی با قیمتی مقرون‌ به ‌صرفه استفاده کنید تا از فروش و استقبال خوبی برخوردار شوید. همچنین بکار گیری خلاقیت و ایجاد تمایز در طراحی بسته بندی حبوبات باعث می شود مخاطب با رغبت و علاقه بیشتری محصول را انتخاب نماید.

رنگ

رنگ یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی بسته بندی است. رنگ‌ها می‌توانند تاثیر زیادی بر احساسات و تصمیم‌گیری مشتری داشته باشند. در طراحی بسته بندی حبوبات، رنگ‌ها می‌توانند نقش مهمی در جلب توجه مشتری و چشمگیر شدن طراحی بسته بندی داشته باشند.

طراحی بسته بندی حبوبات متریال و جنس

بسته بندی غلات و حبوبات در صنایع غذایی به روش های مختلفی انجام می شود. انتخاب نوع بسته بندی و جنس آن به عواملی مانند بازار هدف، قیمت تمام شده و سرعت تولید بستگی دارد. این امر یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در هنگام طراحی بسته بندی آن در نظر گرفت و بازار مصرف و مخاطب هدف نقشی تعیین کننده در طراحی بسته بندی دارند (به این منظور که طراحی بسته بندی برای مصرف داخل و طراحی بسته بندی صادراتی با هم متفاوت هستند.)

خلاقیت در طراحی

همانطور که در بالاتر بدان اشاره نمودیم، بکارگیری خلاقیت در طراحی بسته بندی حبوبات می تواند باعث تمایز محصول شما از رقبا شده و همین خلاقیت و متمایز بودن می تواند به افزایش فروش محصول شما کمک نماید. گاهی اوقات می توان از راه های معمول پیروی نکرد و مسیری را در پیش گرفت که دیگران نرفته اند. طراحان و صاحبان مشاغل باید این نکته را در نظر داشته باشند که گاهی برای موفقیت در کار، به تمایز از سایر رقبا نیاز است.

طراحی بسته بندی حبوبات معوادر هنگام طراحی بسته بندی حبوبات این نکته را در نظر داشته باشید که هدف مخاطب از خرید محصول، مواد غذایی است نه بسته بندی، بنابراین، مهم است که بسته بندی شما به گونه ای طراحی شود که توجه خریدار را جلب کند و محصول را به نمایش بگذارد، اما بدون اینکه هزینه زیادی برای تولید و خرید داشته باشد.

طراحی بسته بندی حبوبات در آوند استودیو به صورت حرفه ایقیمت بسته بندی حبوبات

قیمت و تعرفه طراحی بسته بندی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله قیمت مواد اولیه، هزینه تولید، و هزینه حمل و نقل، نوع بسته بندی ، ابعاد بسته بندی ، جنس بسته بندی ، تیراژ بسته بندی ، نوع چاپ روی بسته بندی همه و همه بر هزینه نهایی طراحی بسته بندی حبوبات تاثیر دارند. شما می توانید برای مشاوره، استعلام قیمت و ثبت سفارش با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و یا از طریق پیام رسان تلگرام با ما در ارتباط باشید.

طراحی بسته بندی حبوبات در آوند استودیو

در حال حاضر شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی بسته بندی فعالیت می‌کنند. اما برای داشتن یک بسته بندی با کیفیت، متمایز و جذاب، انتخاب یک شرکت طراحی بسته بندی معتبر بسیار مهم است. آوند استودیو یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه طراحی و چاپ بسته بندی است. ما با بهره‌گیری از تیم متخصص و با تجربه، خدمات متنوعی (مثل طراحی بسته بندی، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، طراحی سایت و… ) را به مشتریان خود ارائه می ‌دهد. برای ثبت سفارش و استعلام تعرفه ها می توانید از طریق راه های ارتباطی روی سایت با ما تماس بگیرید.

کلام آخر در طراحی بسته بندی حبوبات

در گذشته، خرید حبوبات به صورت فله رایج بود. اما امروزه، تمایل مردم به خرید محصولات با کیفیت‌تر افزایش یافته و خرید حبوبات بسته بندی‌ شده نیز رونق زیادی پیدا کرده است. امروزه طراحی بسته بندی محصولات، از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است. طراحی بسته بندی نقش بازاریاب خاموش را برای محصول شما داشته و یک بسته بندی زیبا، خاص، متمایز و جذاب، می‌تواند تاثیر زیادی بر فروش محصول داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *