طراحی هویت بصری در مشهد و هرآنچه که نیاز است در خصوص این بخش از برندینگ بدانید.

وقتی صحبت از برندسازی می شود، آنچه که می بینید همان چیزی است که دریافت می کنید. حداقل، مشتریان این احساس را خواهند داشت. هیچ دلیلی ندارد که خریداران به برندی که طراحی هویت بصری خوبی ندارد اعتماد نمایند. بیاد داشته باشید این برند است که باید چنین اعتمادی را بسازد. در برندسازی، «آنچه که می‌بینید» هویت بصری برند است.

هویت بصری نحوه شکل دادن به ادراک و خلق آن بوسیله عناصر قابل مشاهده برندتان است. تصاویر راهی قدرتمند برای برقراری ارتباط هستند، بخاطر اینکه بوسیله کلمات ارتباط برقرار نمی کنند. تصاویر و عکس ها احساسات را راحت تر برمی انگیزند و بنابراین می توانند متقاعد کننده تر باشند. اما این قدرت زیاد، مسئولیت بزرگی نیز به همراه دارد: باید بسیار احتیاط کنید که پیام اشتباهی ارسال نکنید.

برای اطمینان از اینکه تصاویر شما آنطور که باید با مخاطبین ارتباط برقرار کنند این مطلب در مورد طراحی هویت بصری گردآوری شده است. ور در پایان این نوشته شما آماده خواهید بود تا هویت بصری خوب خلق کنید که بتواند توجه مصرف کنندگان را جلب نماید.

همانطور که می دانید طراحی هویت بصری بسیار حائز اهمیت است و باید توسط افراد متخصص انجام بپذرد، اگر نیازمند طراحی هویت بصری در مشهد هستید مجموعه آوند استودیو مشهد با داشتن تیمی حرفه ای آماده است تا سفارش طراحی هویت بصری شما را انجام دهد. علاوه بر خدمات طراحی هویت بصری، در مجموعه آوند استودیو صفر تا صد طراحی بسته بندی، طراحی سایت و عکاسی تبلیغاتی انجام می پذیرد.

طراحی هویت بصری چیست؟

تمام تصاویر، اطلاعات بصری و گرافیکی که نشان دهنده یک برند بوده و آن را از سایر برند ها جدا می کند، به بیان دیگر، تمام چیزهایی که مصرف کننده می تواند درمورد برند ببیند، از لوگو گرفته تا طراحی داخل فروشگاه.

اصولا، طراحی هویت بصری در زمان توسعه و پیشبرد راهنمای سبک برند به اوج خود می رسد. زیرا راهنمای سبک برند شامل دستورالعمل ها درباره نحوه نمایش برند از نظر ظاهری در موقعیت ها و زمان های مختلف است.

اهداف طراحی هویت بصری در مشهد

تاثیر احساسی بر مخاطب.

آگاه کردن مخاطب نسبت به ماهیت برند و خدمات و محصولاتی که ارائه می دهد.

مرتبط کردن تمام بخش های کسب و کار باهم از طریق المان های بصری منسجم.

تفاوت هویت بصری با هویت برند

هویت بصری با هویت برند ارتباطی اساسی و مهم دارد. هویت برند بیانی جامع از هر چیزی است که برند را می‌سازد و هویت بصری و عناصر غیر بصری مانند صدای برند، ارزش های اصلی و… شامل آن می شوند. با این حال، هویت بصری را می توان بخشی متمایز دانست که فرآیند و رویکردی متفاوت از هویت برند را دارد. نظارت بر هویت برند برعهده بازاریابان بوده و هویت بصری را طراحان و کریتیو دایرکتور هاست.

هویت برند نشان دهنده ماهیت آن در درون، و هویت بصری نشان دهنده ظاهر برند است.

عناصر طراحی هویت بصری در مشهد

هویت بصری، زبان تصویری یک برند است. و المان ها و عناصر سازنده آن به مانند سنگ بنا با در کنار هم قرار گرفتن معنایی را خلق می کنند. در ادامه ما هر یک از این عناصر را که برای خلق یک هویت منسجم کنار هم جای میگیرند، به صورت مجزا مورد بررسی قرار می دهیم.

گرافیک

در واقع اینها، تصاویری هستند که ترسیم یا طراحی می شوند. آنها می توانند ساده باشند مانند فرم،شکل ها و یا پیچیده‌تر باشند، مانند لوگو ها، آیکون ها و یا انیمیشن‌ها.

تایپوگرافی

تایپوگرافی شکل یا استایل متنی است که در برندسازی خود استفاده می کنید. فونت های مختلفی وجود دارند که هر کدام می توانند تأثیر متفاوتی بر بیننده داشته باشند. در حالت مناسب برای طراحی هویت بصری، یک فونت برای لوگو، یک فونت برای تیتر و یک فونت برای متون باید در نظر بگیرید.

پالت رنگ

اگر رنگ ها درست به کار گرفته شوند، توانایی این را دارند که قوی ترین احساسات را در بیننده برانگیزند. به این دلیل برندها فقط از رنگ قرمز یا سبز استفاده نمی کنند بلکه از این رنگ ها با غلظت و درصد تیرگی و روشنایی مختلف استفاده می کنند (رنگ شیرازی و رنگ کف دریا).

در هنگام انتخاب پالت رنگ اصولا لوگو در اولویت است، و رنگ ها باید در همه المان های تصویری دیگر برند حضور داشته باشند. طراحان اصولا یک رنگ اصلی (رنگ اصلی برند شما)، یک رنگ ثانویه (برای پس‌زمینه) و یک رنگ دیگر (برای ایجاد کنتراست، مثلا برای کلید های کال تو اکشن) اختصاص می دهند. به خاطر داشته باشید که از رنگ های سیاه و سفید نیز می توان استفاده کرد.

پالت های رنگ در طراحی هویت بصری

تصویر سازی

هر عکس یا ویدیو و یا حتی شخصی که تصویرش با تبلیغات برند گره خورده بخشی از تصویر سازی می شوند. وقتی پای هویت بصری به میان می‌آید، طراحان باید تصاویری را برگزینند که نشانگر شخصیت برند و مهم‌تر از همه مشتریان آن باشد.

تصویر سازی عنصری است که بیشترین ارتباط را با مخاطبین هدف دارد زیرا افراد همدلی را دوست داشته و مایلند بازتاب خود را در برندی که مصرف می کنند ببینند. مثلا، تصاویر یا ویدیوهایی که قرار است استفاده شوند می خواهند نشان دهنده عموم افراد جامعه باشد و با آنها ارتباط برقرار کنند یا نه و بسته به آن دستورالعمل‌هایی ایجاد نمایید.

دارایی های فیزیکی برند

اشیاء و چیزهایی که به هویت بصری برند کمک می کنند دارایی فیزیکی برند اطلاق می شوند. برای برند هایی که کلا حضور فیزیکی ندارند این مورد ممکن است صدق نکند و در نظر داشته باشید که ماهیت این دارایی ها در کسب و کارهای مختلف متفاوت خواهد بود. اما چون بخشی مهم از عناصر هویت بصری محسوب می شوند بهتر است به آن بپردازید.

دارایی های فیزیکی می تواند شامل طراحی و چیدمان داخلی فروشگاه (برای مثال طراحی داخلی فروشگاه های اپل را در نظر بگیرید)، لباس یا یونیفرمی که نیرو ها می پوشند و یا ظروف، پیشبند و… که در یک رستوران استفاده می شود باشند. تمام این ها می توانند پیامی برای مخاطب ارسال کنند (حتی عدم ثبات و انسجام).

نمونه طرح هویت بصری

طراحی گرافیک هویت بصری را چگونه اعمال می کند

پروسه تبدیل عناصر گرافیکی و تصویری به یک هویت بصری منسجم کاریست که طراحی گرافیک آن را انجام می دهد. در ادامه موارد رایجی آورده شده که در آن المان های بصری خلق شده و از طراحی گرافیکی به عنوان یک راهنما و نقشه راه برای انسجام و زیبایی آنها استفاده می شود.

لوگو و برند

طراحی لوگو و برند در مرکز خلق هویت بصری است. لوگو مهمترین نماد برای یک برند محسوب می شود و بسیاری از انتخاب های تایپوگرافی، رنگی و گرافیکی برای هویت بصری را مشخص می دهد. همچنین این بخش شامل کارت‌های ویزیت، سربرگ‌ها و آواتارهای اجتماعی و تصاویر روی جلد می‌شود، که در آن هدف اساساً تشخیص نام تجاری است.

تبلیغات و تجارت

تبلیغات حوزه ایست که کسب و کار ها از المان های بصری خود برای جذب مخاطب استفاده می کنند. که می تواند به شکل بروشور، بیلبورد، تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای و غیره باشد. چون خریداران خیلی کم به تبلیغات توجه می کنند، المان های بصری علاوه بر شناساندن برند باید بر بینندگان اثر گذاشته و آنها را سرگرم کرده و مشوق آنها برای استفاده از محصول شود.

طراحی دیجیتال

اینجا مصرف کنندگان می توانند مستقیماً با هویت بصری شما در تعامل باشند. عناصر هویت بصری در اینجا اغلب تصاویر وب‌سایت، طرح‌ها و لی اوت ها، محتوای رسانه‌های اجتماعی، انیمیشن‌ها، آیکون را شامل می شوند. بیاد داشته باشید ابزارهای دیجیتال طراحی شده اند تا استفاده شوند، بنابراین هویت بصری در اینجا باید به کاربر در انجام کار او کمک کند.

شرکت طراحی هویت بصری در مشهد

طراحی هویت بصری نیاز به برنامه ریزی دقیق و افراد متخصص در زمینه طراحی گرافیک دارد، اگر کسب و کار خود را تازه راه اندازی کرده اید و یا به فکر بخشیدنی جانی دوباره به برند خود هستید می توانید طراحی هویت بصری خود را به ما بسپارید، تیم حرفه ای آوند استودیو مشهد اطمینان حاصل می کند که برند هویت بصری کم نظیر، جذاب، بیاد ماندنی داشته باشد که کسب و کارتان را رقبا متمایز کند. علاوه بر خدمات طراحی هویت بصری، صفر تا صد خدمات طراحی بسته بندی، عکاسی صنعتی و… در آوند استودیو با بهترین کیفیت ارائه می گردد.

طراحی هویت بصری در مشهد

چطور یک هویت بصری خارق العاده داشته باشیم.

تعیین هویت برند

هویت برند شما باید ماهیت عناصر بصری را تعیین کند نه برعکس. المان های بصری قرار است نشان دهنده شخصیت برند شما باشد پس منطقی است که اول هویت برندتان را مشخص کنید.

البته برند ها در طول زمان پیشرفت می کنند و نیاز نیست در همان ابتدا همه بخش ها و قسمت های برندتان را تعیین و مشخص کرده باشید، اما باید اصول اولیه در استراژی برند خود را مشخص نمایید. ماموریت شما چیست؟ ارزش های اصلی برندتان چیست؟ برند شما چطور به افراد کمک می کند؟ پرسونای خریداران محصولتان چگونه است؟ سبک ارتباطی شما چگونه است؟

سوالاتی ازین دست به شما کمک می کند تا برند خود را به صورت یک کاراکتر ببینید. اینکه اگر برند شما یک شخص حقیقی بود چه شکلی بود. نگاه به برند به عنوان یک شخص کار شما در انتخاب “لباس” مناسب برای برندتان آسان تر می کند.

آشنایی با عناصر طراحی

برای خلق یک هویت بصری خوب که در خاطر مردم بماند ابتدا باید با المان های تصویری، نحوه ارتباط آنها و معنایشان آشنا شوید. اینجاست که طراحی گرافیک خودش را نشان می دهد و به همین دلیل از آن به عنون ارتباط بصری نیز یاد می شود.

بر اساس نحوه بکار گیری این المان ها هر کدام به نحوی پیام شما را به مخاطب انتقال داده و تعدادی خاص برای برند شما مناسب خواهد بود. برای مثال، بعضی از فونت ها مدرن هستند و بعضی قدیمی، بعضی رنگ ها نشان دهنده عشق و اشتیاق هستند و بعضی نشانگر خونسردی. طراحی گرافیک ابزاری برای بیان و کنار هم چیدن این المان های بصری است. قدرت یک ابزار به اندازه قدرت شخصی است که آن را بکار می گیرد. اگر با استفاده از آن آشنا باشید زندگی تان را آسان تر می کند ولی اگر نحوه استفاده از آن را ندانید می تواند به شما آسیب برساند.

یک داستان جذاب تعریف کنید

طراحی گرافیک برای انتقال این ایده ها به صورت بصری مناسب است، حال باید این ایده ها را کنار هم چید تا داستانی جذاب درباره برند شما بیان کند. المان های بصری قدرت جذب افراد را دارند اما داستان ها افراد را درگیر خود می کنند. در داستان ها از ضعیف حمایت می شود، شرور خوار شده و برای قهرمان غش و ضعف می کنند.

در یک داستان خوب همیشه کاراکترها و مناقشات و درگیری ها وجود دارند. قهرمان داستان خود را انتخاب کرده و مانعی سر راهش قرار دهید تا بر آن غلبه کند. برای مثال این مانع می تواند نقاط درد خریداران (customer pain points) باشد و یا برند شما در مقابل برندهای دیگر که نیازهای خریداران را نادیده می گیرند.

مهم تر از همه، هویت بصری شما به مهم ترین قانون داستان سرایی یعنی “تعریف نکن، نشان بده” پایبند باشد.

هدف سادگی است

قاعدتا پیام ها، ایده ها و داستان های فراوانی را می توان با هویت برند نقل کرد. که در نوع خود می تواند خوب یا بد باشد.

برای اینکه از هر نوع سردرگمی جلوگیری شود بهتر است هر بار بر روی یک پیام متمرکز شوید. مشتریان اطلاعات بصری را ظرف چند ثانیه دریافت کرده و اگر پیگیر برند شما نباشند به همان سرعت از آن می گذرند.

زمان شما برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب محدود است، پس تمام توان خود را بکار برده تا روی اصلی ترین بخش پیام خود تمرکز کرده و المان های بصری را بر اساس آن برگزینید.

متعادل سازی با استفاده از تضاد

بعد از چند سال فعالیت مسلما هویت بصری برند شما المان های زیادی خواهد داشت، و چالش اینجاست که تمام این المان ها فارغ از کارکرد و وظیفه شان باید به عنوان بخشی از این برند به نظر آیند. برای همین داشتن راهنمای سبک برند به شدت توصیه می شود.

چالش دیگری که می توانید در حفظ انسجام بصری با آن رو به رو شوید تکراری شدن است، برندی که قابل پیش بینی باشد در نهایت محو و گم می شود. یکی از مهم ترین اصول طراحی که المان های طراحی را از پس زمینه جدا می کند کنتراست است. همیشه به دنبال فرصتی برای نمایش هویت بصری خود در کنتراست های متنوع باشید.

شاید فکر کنید که هدف از طراحی هویت بصری توجه دائمی است. و اگر کسی توجه نکند انتقال پیام و برقراری ارتباط سخت می شود. اما گاهی بهترین هویت بصری آن است که آرام و خاموش تر است.

فرض کنید که افراد می خواهند متنی را روی یک وبسایت بخوانند. شاید داشتن یک بکگراند با رنگ زرد روشن با رنگ های برند شما بخوبی جور در بیاید، ولی برای کسی سعی دارد متن روی سایت شما را مطالعه کند به شدت آزار دهنده است. ارتباط های بصری اصولا در سطح ناخودآگاه اتفاق می افتند و شما می توانید مطمئن باشید که حتی با یک پیاده سازی حداقلی پیام شما با مخاطب می رسد.

از سوی دیگر، گاهی اوقات نمایش هویت بصری خود را با صدای بلند جار بزنید، مثلاً برای متمایز کردن محصول خود از سایر رقبا در قفسه فروشگاه ها. پس دانستن اینکه چه وقتی باید پر سر و صدا باشید و هویت بصری خود را جار بزنید و کی باید آرام و خاموش بسیار مهم است.

مسلما هویت بصری یک شرکت که فقط به صورت آنلاین حضور دارد با یک شرکت که در دنیای واقعی حضور فیزیکی دارد و بسیار متفاوت است. رسانه های مختلف حتی می توانند نحوه عملکرد عناصر بصری شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهند مثلا در چاپ رنگ هایی که در فضای دیجیتال روشن به نظر می رسند ممکن است در هنگام چاپ تیره تر شوند.

در بحث فونت ها نیز serif ها به عنوان خواناترین حروف برای چاپ در نظر گرفته می شوند، اما sans serif ها در صفحه مانیتور خواناتر هستند. هر کجا که هویت بصری شما را می برد، باید مطمئن باشید که به اندازه کافی آماده اید.

نوع فونت ها

هویت بصری خود را به تصویر بکشید

هویت بصری ابزار قدرتمندی برای بیان داستان برند و ایجاد ارتباط با مشتریان است. هویت بصری در ارتباط گیری با مخاطبان بسیار قدرتمند عمل می کند پس فرستادن پیام اشتباه می تواند عواقب ناگواری داشته باشد. شناختن هویت برند، شما را در مسیر طراحی هویت بصری یاری می کند، اما بهترین راه برای اطمینان از طراحی هویت بصری خوب، کار با یک طراح لوگو و برند عالی است.

اگر نیازمند طراحی هویت بصری در مشهد هستید می توانید با آوند استودیو تماس بگیرید، تیم حرفه ای آوند استودیو آماده ارائه خدمات متنوع طراحی هویت بصری با بهترین کیفیت است.

سوالات متداول


هویت بصری چیست؟

تمام تصایر، المان ها و عناصر گرافیکی که نشان دهنده یک برند بوده و آن را از سایر برند ها متمایز می نماید، یا به عبارتی تمام چیزهایی که مخاطب می تواند در مورد برند ببیند، از لوگو گرفته تا طراحی بسته بندی محصولات.


اهمیت طراحی هویت بصری چیست؟

خب اگر به طور خلاصه بخواهیم جواب بدهیم، تاثیرگذاری بر مخاطب، آشنایی او با برند و محصولات یا خدماتی که ارائه می کند و همچنین مرتبط کردن قسمت های مختلف کسب و کار با هم.


هزینه طراحی هویت بصری در مشهد چقدر است؟

بستگی دارد، هزینه طراحی بر اساس حجم کار و خواسته کارفرما می تواند تغییر کند، شما می توانید برای مشاوره رایگان و استعلام هزینه ها با آوند تماس بگیرید.


طراحی هویت بصری چقدر زمان می برد؟

طراحی هویت بصری بسته به حجم کار و خواسته های کارفرما می تواند بین هفت تا ده روز کاری زمان ببرد.


آیا یک طراحی هویت بصری خوب در فروش محصولات یا خدمات تاثیر دارد؟

صد البته، یک هویت بصری خوب می تواند در جذب مخاطب تاثیر گذار بوده و آنها را با خدمات یا محصولات شما آشنا نماید و در نهایت باعث فروش بیشتر شما شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *