چگونه داستان برند بنویسیم، این سوالی است که صاحبان برند و کسب و کار های زیادی از خود پرسیده اند. داستان برند چیزی بیش از یک ابزار بازاریابی یا راهی برای متمایز ساختن یک شرکت از رقبای خود است. یک داستان برند خوب می تواند با مشتریان ارتباطی احساسی برقرار کند، حس اعتماد را در آنها ایجاد کرده و حتی الهام بخش آنها باشد. اگر می خواهید داستان برند خود از طریق محتوا بیان کنید، ما می‌توانیم شما را یاری کنیم. در این نوشته قرار است یاد بگیریم چگونه داستان برند بنویسیم، ما در اینجا نکات مهمی را گرد آورده ایم و شما با دنبال کردن و بکار گیری این نکات می توانید اطمینان حاصل کنید که داستان ‌هایی را تعریف می‌ کنید که دقیقا نشان‌ دهنده برند شما باشد و با اهداف بلند مدت شما همسو باشد.

داستان خود را بشناسید

یکی از بزرگترین موانعی که در هنگام ساختن داستان برند با آن روبرو می شوید این است که واقعا برند خود را نشناسید (اینکه چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چیزی برای شما اهمیت دارد.) بدون دانستن پاسخ این سوالات، بیان یک داستان خوب دشوار است. بنابراین، قبل از شروع طوفان فکری، مهم است که پاسخ این سوالات را بدانید.

پیام برند خود را بیان کنید

برای تعریف داستان برند خود، پیام‌ رسانی مداوم بسیار مهم است. از شعار کسب و کار ، ارزش ها و… برای انتقال پیام برند خود استفاده کنید. وقتی به درک روشنی از اینکه چه کسی هستید و چه کاری می خواهید انجام دهید رسیدید، می توانید داستان سرایی را شروع کنید.

آوند استودیو مشهد آماده پذیرش کلیه سفارشات طراحی هویت برند، طراحی و اجرای بسته بندی، عکاسی و تیزر تبلیغاتی و صنعتی در مشهد می باشد.

طوفان فکری برای ایده های داستان برند

مهم نیست چه محصولی تولید می کنید یا چه خدماتی ارائه می دهید و یا در چه زمینه ای فعالیت می کنید، می توانید یک داستان برند جذاب داشته باشید، گاهی اوقات فقط باید یک قدم به عقب برگردید و به کسب و کار روزمره خود نگاه کنید. خیلی وقت ها داستان ‌های خوب زیادی برای تعریف شدن وجود دارند اما برندها نمی ‌دانند چگونه آنها را پیدا کنند. طوفان فکری می تواند برای یافتن ایده برای داستان مفید باشد. این سوالات را از خود بپرسید تا سریع تر ایده های داستان شکل بگیرد.

شما که هستید؟

خلق شخصیتی برای نشان دادن چهره برندتان یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد ارتباط با مخاطبین است، راهی بیابید تا به مردم نشان دهید که هستید، چه چیزهایی برای برند شما ارزش است و به چه چیزهایی اهمیت می‌دهید. خلق این نوع محتوا سرگرم کننده بوده و فرصتی را برای خلق و نمایش شخصیت برند شما فراهم می کند.

چه کاری انجام می دهید؟

درباره محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید فکر کنید. و راه های موثری را برای هرچه بهتر نمایش دادن محصولات و خدمات خود بیابید.

آیا محصولات شما ویژگی های منحصر به فردی دارند که آنها را خاص، موثر و مفید می کند؟ آیا راه های خاصی برای بهره مندی از خدمات شما وجود دارد؟ با کمی خلاقیت می توانید محتوای جذاب و خاصی خلق کنید که برند شما را به شیوه ای هیجان انگیزی به نمایش بگذارید.

بطور مثال بیان داستان برندی که با چالش یا مشکل شروع می شود، روشی هوشمندانه برای انجام این کار است، چرا که مناقشه و تعارض می تواند استرس ایجاد کند. اگر بتوانید محصول خود را به‌عنوان قهرمان داستان نشان دهید و در نهایت یک راهکار خوب (برای مشکل) ارائه دهید، داستان شما می‌تواند باعث آزادسازی اکسی توسین در مخاطب شود. (مثلا، نشان دهید که چگونه نرم افزار امنیتی شما از کسب و کار کوچک یک خانواده در برابر سرقت اطالاعات و هویت محافظت می کند.)

برای چه کسانی این کار را انجام می دهید (مخاطب هدف شما کیست)

به جامعه هدف خود فکر کنید، اینها همان افرادی هستند که شما می خواهید به مشتریان ثابت شما تبدیل شوند. چرا به آنها اهمیت می دهید؟ چطور می خواهید به آنها کمک کنید؟ به کاری که انجام می‌ دهید به دقت فکر کرده، و به این باندیشید که چگونه می توانید زندگی مردم را بهبود بخشید.

مردم به دنبال محتوایی هستند که آنها را آموزش دهد، سرگرم کند، الهام بخش آنها باشد و حتی از آنها تجلیل کند. این فرصت ها را دریابید و از آن در داستان برند خود استفاده کنید.

چرا این کار را انجام می دهید

صرف نظر از محصولات یا خدمات شما، چه یک استارتاپ کوچک باشید چه یک برند معتبر، وجود شما دلیلی دارد. استفاده از محتوا برای انجام این ماموریت بزرگ و راهی عالی برای تبلیغ برند نشان دادن ارزش های واقعی برند به مصرف کنندگان است. در مورد هدف، چشم‌ انداز، مأموریت و… داستان بگویید.

چطور این کار را انجام می دهید

مصرف کنندگان دوست دارند بدانند که یک محصول چرا و چگونه تولید می شود. گفتن داستان برندی که در آن محصول و فرآیند تولید آن، می تواند به ویژه تأثیرگذار باشد.

آیا از تکنولوژی منحصر به فردی استفاده می کنید؟ آیا از تکنیک های نوآورانه برای تولید استفاده می کنید؟ محتوایی از این دست هم آموزشی است و هم نگرشی در مورد کسب و کار شما به مصرف کنندگان ارائه می دهد.

آینده چگونه است

می توانید در مورد نحوه تکامل برند خود صحبت کنید، یا در مورد برنامه تان برای رشد و گسترش برند در آینده صحبت کنید. به اشتراک گذاری چنین موضوعاتی باعث ایجاد هیجان شده و افراد را جذب داستان برند شما می کند. وقتی مردم دریابند که شما برای بلند مدت برنامه دارید و برای آینده سرمایه‌ گذاری کرده‌ اید، به احتمال زیاد تمایشلان به داشتن رابطه ‌ای بلند مدت با برند شما بیشتر می شود. (تبدیل به مشتریان وفادار می شوند.)

حال باید فهرستی از ایده ها برای داستان سرایی در اختیار داشته باشید.

ایده ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید

شاید ایده های جالب و خلاقانه زیادی به ذهنتان خطور کند. اما بیاد داشته باشید اگر نتوانید با آنها داستان خود را بسط دهید و جزئی از داستان برند شما نباشند در نهایت به شما کمکی نخواهند کرد.

برخی ایده ها ممکن است جذاب و سرگرم کننده به نظر برسند، اما برای جامعه هدف شما مناسب نباشند، و برعکس، برخی ایده ها ممکن است به طور کلی خوب باشند، اما به کسب و کار شما مرتبط نباشند.

هدف یافتن بهترین و مناسب ترین ایده هاست. با پاسخ به سوالات زیر، بهترین و مناسب ایده ها برای داستان سرایی را پیدا کنید.

  • چرا می خواهیم این داستان را تعریف کنیم؟
  • از زاویه خاص و منحصر به فرد من چیست؟
  • چه ارزشی برای پرسونای برند خواهد داشت؟
  • مخاطبان از این داستان چه برداشتی خواهند کرد؟

انتخاب فرمت صحیح

هدف اصلی هر تولید محتوایی باید انتقال داستان برند به بهترین شکل ممکن باشد. پس انتخاب فرمت مناسب حیاتی است. شاید فکر کنید باید یک محتوای پر زرق و برق و بر اساس ترند روز تولید کنید اما اگر محتوای تولید شده به داستان شما مرتبط نباشد به شما کمکی نخواهد کرد. قبل از تولید محتوا، بهترین قالب و فرمت را برای داستان خود برگزینید، زیرا فرمت بر روی شیوه روایت داستان شما تاثیر می گذارد.

نوشت روایت

در این مرحله از مبحث چگونه داستان برند بنویسیم، و پس از اینکه ایده داستان خود را برگزیدید، زمان اینست تا روایتی قانع کننده بنویسید که توجه مردم را به خود جلب کند. تحقیقات نشان داده که یک ساختار روایت آشنا برای افراد جذاب است.

برندسازی

هر محتوایی که تولید می کنید باید نشان دهنده برند و کسب و کار شما باشد، پس اطمینان حاصل کنید که محتوای شما داستان برند شما به خوبی منتقل کند. لازم به ذکر است که کلیه خدمات طراحی هویت بصری، طراحی بسته بندی، طراحی لوگو و لوگوموشن در آوند استودیو به صورت حضوری و ریموت انجام می پذیرد. 

داستان برند خود را به اشتراک بگذارید

در این نوشته، ما یاد گرفتیم چگونه داستان برند بنویسیم. پس از انجام کلیه این مراحل، داستان شما آماده است و باید آن را با دنیا به اشتراک بگذارید. مطمئنا شما قرار نیست تنها کسی باشید که در مورد آن صحبت می کند. باید بتوانید افراد را ترغیب کنید تا داستان شما را به اشتراک بگذارند. 

مشاوره، استعلام قیمت و ثبت سفارش آوند استودیو مشهد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *