طراحی لوگوی قوی می تواند تاثیر زیادی بر کسب و کار شما داشته باشد. گاهی اوقات شرکت ها در اولین تلاش موفق می شوند و هیچ گاه نیازمند باز طراحی لوگو نمی شوند (برای نمونه لوگو  Nike) اما اغلب، یک لوگو برای اینکه بتواند با تغییرات کسب و کار شما و یا تغییرات دنیای طراحی همگام و هماهنگ باشد، نیاز به تغییرات کوچک و بزرگ و حتی باز طراحی دارد. این اتفاق معمولا برای کسب و کارها و شرکت هایی با سابقه بالا رخ می دهد. لوگویی که در سال 1985 برای یک شرکت طراحی شده ممکن است نتواند در سال 2023 با مشتریان به خوبی ارتباط بگیرد. همچنین دلایل زیاد دیگری وجود دارد که شما بخواهید لوگوی کسب و کارتان را باز طراحی نمایید. در این نوشته می خواهیم به نحوه باز طراحی لوگو و دلایل آن را مورد بررسی قرار دهیم.

لوگو نایکی ، طراحی لوگو باز طراحی لوگو ممکن است آسان نبوده و دلهره ‌آور به نظر برسد، اما دمیدن یک زندگی جدید به چیزی که برای مدتی طولانی کار کرده به طور قابل توجهی نتیجه بخش خواهد بود. اما قبل از اینکه دست به لوگوی خود بزنید، کمی وقت صرف کنید و مطمئن شوید که نیاز به باز طراحی لوگو است.  می توانید با پاسخ به این پنج سوال کلیدی دریابید که آیا باید به آنچه دارید پایبند باشید یا اینکه ریسک کنید و طرحی جدید را بیازمایید.

استودیو آوند با سابقه چند ساله در طراحی و بازطراحی لوگو آماده انجام کلیه سفارشات شما می باشد. لازم به ذکر است که صفر تا صد خدمات طراحی بسته بندی و عکاسی صنعتی در آوند به طور کامل ارائه می گردد.

طراحی بسته بندی در مشهد

پنج پرسش کلیدی در هنگام باز طراحی لوگو

آیا کسب و کار شما گسترش یافته و یا تغییر کرده است؟

شاید به تازگی لیستی جدید از محصولات را اضافه کرده اید یا تعداد زیادی کارمند جدید استخدام کرده اید. اگر کسب و کار شما به هر طریقی گسترش یافته یا تغییر کرده است، ممکن است وقت آن رسیده باشد که لوگوی خود را نیز تغییر دهید.

آیا رقبای جدیدی دارید؟

فرض کنید که بهترین در صنعت خود بودید و اکنون، ناگهان، با رقابت جدی روبرو شده اید و باید برای جایگاه خود بجنگید. باز طراحی لوگو می تواند به مشتریان فعلی نشان دهد که شما بروز هستید و به مشتریان بالقوه بفهماند که شایسته توجهند و شما آنها را ارج می نهید.

آیا مخاطبین جدیدی دارید؟

شما پایگاه مشتریان ثابت خود را دارید که وفادار هستند و این عالیست، اما همیشه آماده ارتباط گیری با مصرف کنندگان جوان تر نیز هستید. طراحی مجدد لوگو ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که برای برقراری ارتباط نیاز دارید. اگر طراحی به نحوی صحی انجام پذیرد، لوگوی جدید می تواند به شما کمک کند تا با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنید و پایگاه مشتریان خود را نیز حفظ نمایید.

آیا ارزش ها یا اهداف برند شما تغییر کرده؟

با گذر زمان و رشد و تکامل کسب و کارتان، شما متوجه خواهید شد که شخصیت حال حاضر شرکت شما با زمانی که برای اولین بار شروع کرده اید متفاوت است، لوگوی شما باید این تغییرات را به خوبی منعکس کند.

آیا لوگویتان قدیمی است؟

این سوال ساده و واضح است، اما پاسخ آن بسیار مهم است. برای مثال، اگر لوگوی شما در دهه 80 طراحی شده، ممکن است زمان ورود به عصر جدید فرا رسیده باشد. لوگوی شما نه تنها از لحاظ زیبایی شناسی قدیمی شده، حتی ممکن است نتوان آن را به بهترین نحو روی خیلی از دیوایس ها به نمایش گذاشت.

باز طراحی یا تازه سازی، مسئله اینست!

اگر پاسختان به یک سوال (یا چند سوال) بالا مثبت است، شاید واقعا زمان باز طراحی لوگو شما فرا رسیده است. انتخاب با شماست، می توانید لوگو خود را تازه سازی کرده و یا آن را کاملا از نو طراحی کنید.

در تازه سازی یا بروز رسانی، طراح با عناصری که از قبل (در طرح لوگو) وجود داشته کار می کند و تغییرات کوچکی را آنها ایجاد می کند. برای مثال، طراح می‌تواند با افزودن پیام، به ‌روز رسانی رنگ‌ها یا ساده ‌سازی ظاهر لوگو این کار را انجام دهد. بروز رسانی لوگوی مستر کارت نمونه یک به روز رسانی موفق است.

 

باز طراحی لوگو ، مسترکارد ، طراحی مجدد لوگو ، لوگو ریدیزاین

باز طراحی لولو فیسبوک ، لوگو ریدیزاین ، طراحی مجدد لوگو

 

باز طراحی لوگو برگر کینگ ، لوگو ریدیزاین

از سوی دیگر، تغییرات در باز طراحی لوگو به مانند جراحی پلاستیک چشمگیر خواهد بود. این رویکرد می‌تواند شامل پیام جدید، رنگ‌ بندی های جدید، و حتی جدیدی از نام شرکت شما باشد. قبل از انتخاب مسیر برای باز طراحی، این سه پرسش را مطرح کنید.

چرا لوگوی فعلی من پاسخگوی نیاز من نیست؟

چه عناصری از لوگوی فعلی را باید حفظ کرد؟

پیش از آنکه باز طراحی لوگو را شروع کنید باید عناصر موجود در طرح فعلی را که به طور موثر کسب و کار و هویت شما را نشان می دهند، در نظر بگیرید.

آیا لوگوی فعلی ارتباطی قوی با پایگاه مشتریان دارد؟

چالش اصلی در باز طراحی لوگو، برهم خوردن ارتباط بصری مشتریان شما با لوگوی قدیمی تان است. کمی وقت بگذارید تا بفهمید مشتریان شما چگونه با لوگوی فعلی شما ارتباط دارند و به عواقب احتمالی ری برند فکر کنید. آیا مشتریان فعلی شما گیج خواهند شد؟ اگر این چنین است، آیا قدرت پذیریش این  ریسک را برای ساخت یک پایگاه مشتریان جدید دارید؟

فرآیند باز طراحی لوگو

حال که به سوالات کلیدی پاسخ داده و تحقیقات لازم را انجام داده اید، آماده هستید تا پروسه باز طراحی را آغاز نمایید. این گامی بزرگ برای شما و شرکت شماست. حال، زمان آن است که دست به کار شوید.

تقریبا بیشتر فرآیند طراحی لوگو یکسان است. در هنگام باز طراحی لوگو این چند نکته را بخاطر داشته باشید.

سعی کنید از مقایسه مستقیم لوگوی جدید با قدیمی به عنوان معیار و میزان موفقیت (طراحی) خودداری کنید. و در عوض، روی اینکه چگونه لوگوی جدید برند شما را نشان می‌دهد یا با مشتریانتان ارتباط می گیرد، تمرکز کنید.

تغییر می‌تواند احساسات غیرمنتظره‌ ای را به همراه داشته باشد، خواه هیجان در مورد تجربه جدید یا اضطراب به خاطر تغییر بیش از حد. قبل از نهایی کردن طرح، آن را به خوبی مورد ارزیابی قرار داده و صد در صد مطمئن شوید تغییرات درست، بجا وصحیح هستند.

برخی از عناصر در این پروسه (برای مثال رنگ جدید یا سبک طراحی کاملا متفاوت) به تغییرات بزرگتری نیاز دارند (مانند کارت ویزیت جدید، وب سایت جدید و…). اگر نمی توانید همه چیز را اصلاح کنید، برخی از عناصر را مثل قبل نگه دارید.

با لوگوی جدید چه کنید

حال شما یک لوگوی جدید هستید چکار باید بکنید؟

برای گذر از لوگوی قدیمی به لوگوی جدید،  باید تصمیم بگیرید که می خواهید لوگوی جدید را فورا معرفی کنید و یا نه قصد دارید لوگوی قدیم را در طول یک مدت خاص تغییر دهید. در هر صورت، شما باید لوگوی خود را در تمام پلتفرم ها و دارایی ها و… شرکت به روز نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *