توجه شما را به این ترندهای الهام‌بخش طراحی بسته‌بندی جلب می‌کنیم. چه به دنبال بهترین ترندهای سال ۲۰۲۴ برای بسته‌بندی مواد غذایی، آرایشی، مصرفی یا حتی زیبایی باشید، گزینه‌های الهام‌بخش زیادی برای مشاهده وجود دارد. خب، ترندهای جدید بسته‌بندی در حال حاضر چه هستند و کدام ترندها هنوز محبوبند؟ بیایید با هم نگاهی به ترندهای طراحی بسته بندی در سال ۲۰۲۴ بندازیم!

تایپوگرافی بولد، حرف اول را می‌زند!

استفاده از تایپوگرافی برجسته‌ای که توجه همه را به خود جلب می‌کند، بدون شک یکی از ترندهای روز دنیا است.طراحی بسته بندی مجموعه‌ی روغن‌ها و ادویه‌ها که در ادامه می بینید نمونه‌ی فوق‌العاده‌ای از این رویکرد طراحی است. به این دقت کنید که چگونه تمام بار رساندن پیام بر دوش حروف است. این سبک به‌خوبی با شکل و قالب‌ بندی بسته‌بندی هماهنگ شده است. به خصوص نمونه بسته بندی ادویه‌ها، الگوی مثال‌زدنی‌ای هستند. در آن‌ها از فونتی بولد اما خوانا استفاده شده و در عین حال، فضای کافی برای دیدن خود ادویه‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

طراحی بسته بندی در سال ۲۰۲۴

این رویکرد را در ترندهای بسته‌بندی محصولات زیبایی برای سال ۲۰۲۴ نیز می‌توان مشاهده کرد. استفاده از فونت‌های درشت، زیبا و با کنتراست بالا، حس ظرافت و شیک بودن خاصی را به بسته‌بندی می‌دهد. به یاد داشته باشید که فونت‌ها می‌توانند فراتر از انتقال پیام آشکار، ارتباطات دیگری نیز برقرار کنند. به نمونه‌ی محصولات زیر نگاه کنید – شماره‌های درشت روی آن‌ها می‌تواند به این معنی باشد که این دو محصول آرایشی باید به ترتیب استفاده شوند.

طراحی بسته بندی در سال ۲۰۲۴

 

طراحی با طرح ها و رنگ های متضاد

ترند دیگری که در دنیای بسته‌بندی حسابی درخشیده است، استفاده از طرح های با کنتراست بالاست. این تکنیک می‌تواند محصول شما را به طرز فوق‌العاده‌ای چشمگیر کند. می‌توان به روش‌های مختلفی از این تکنیک بهره برد، از طرح‌های متضاد گرفته تا پوشش کل بسته‌بندی با رنگ‌هایی کاملاً متضاد که در کنار هم جلوه‌ی بی‌نظیری خلق می‌کنند. برای مثال، تصور کنید جعبه‌ای را باز می‌کنید و ناگهان با فضای داخلی آن با تضاد بالا مواجه می‌شوید؛ این تجربه می‌تواند حسی سرشار از هیجان و ارتباط‌گیری را با محصول برقرار کند.

طراحی بسته بندی در سال ۲۰۲۴

این بسته‌بندی‌هایی که در ادامه مشاهده می کنید نمونه‌های فوق‌العاده‌ای از این ترند محسوب می‌شوند. در اولین نمونه، فضای داخلی به رنگ صورتی تیره‌تر و متضاد با نمای بیرونی طراحی شده است. نمونه آبی رنگ، اما رویکرد متفاوتی دارد. به این نکته توجه کنید که قسمت پایینی جعبه به‌طور چشمگیری با بخش رویی آن متفاوت است، در حالی که فضای داخلی امتداد طرح روی جعبه می باشد. این طراحی نیز به نوبه‌ی خود، با کاربر ارتباط برقرار می‌کند.

طراحی بسته بندی در سال ۲۰۲۴

تنوع رنگ‌های استراتژیک

استفاده از طیف‌های رنگی مختلف همچنان در صدر ترندهای بسته‌بندی مواد غذایی برای سال ۲۰۲۴ قرار دارد. دلیل این محبوبیت واضح است: رنگ، ابزاری قدرتمند برای انتقال پیام به شمار می‌رود. این چیپس‌ها نمونه‌ی جالبی برای اثبات این ادعا هستند. همانطور که می‌بینید، انسجام بصری در برندسازی و ارائه‌ی کلی محصول نشان می‌دهد که این چیپس‌ها جزئی از یک خانواده هستند. با این حال، تفاوت رنگ‌ها به سادگی طعم‌های مختلف را حتی بدون خواندن هیچ توضیحی، به ما القا می‌کند.

این یکی از ترندهای بسته‌بندی در سال ۲۰۲۴ است که به شکل فوق‌العاده‌ای مفهوم “خانواده‌ای از محصولات” را برجسته می‌کند. به همین دلیل است که این تکنیک در بسته‌بندی مواد غذایی بسیار محبوب است، اما صنایع دیگر نیز می‌توانند از این ترند طراحی بهره ببرند.

مینیمالیسم شیک

مینیمالیسم یکی از ترندهای ماندگار بسته‌بندی است که با تغییر و تحول دنیای طراحی، همواره دوباره مورد استفاده و بازآفرینی قرار می‌گیرد. دلایل خوبی هم برای این محبوبیت وجود دارد: مینیمالیسم زمانی که به درستی اجرا شود، احساس ظرافت و پیچیدگی بی‌نظیری را منتقل می‌کند. به این نمونه‌ی فوق‌العاده از مجموعه‌ی بسته‌بندی محصولات آرایشی دقت کنید. طراحی آن تمیز، ساده و در عین حال چشم‌نواز است.

با این حال، مینیمالیسم الزاما محدود به رنگ سفید یا طراحی‌هایی با رنگ‌های روشن نیست. نکته‌ی کلیدی در این سبک، استفاده‌ی سخاوتمندانه از فضای خالی است. این فضای خالی حس لوکس‌بودن را القا می‌کند و به همین دلیل، یکی از ترندهای محبوب در بسته‌بندی محصولات آرایشی در سال ۲۰۲۴ است. این سبک ظاهر و احساسی را ایجاد می‌کند که با محصولاتی که برای برانگیختن احساساتی مانند پرستیژ، زیبایی، پاکیزگی و آرامش طراحی شده‌اند، به خوبی همخوانی دارد.

طراحی بسته بندی در سال ۲۰۲۴

انتخاب اشکال جسورانه و رنگ‌های پرهیجان

اگر می‌خواهید نگاه‌ها را به خود جلب کنید، اشکال جسور و انتخاب رنگ‌های پرهیجان از ترندهای بزرگ بسته‌بندی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. این یکی از هیجان‌انگیزترین ترندهای بسته‌بندی مواد غذایی در سال ۲۰۲۴ است. برای مثال، به این طرح بسته‌بندی نگاه کنید. تضاد شدید رنگ‌ها و تایپوگرافی، این طرح را از محصولات دیگر در قفسه‌های فروشگاه متمایز می‌کند.

طراحی بسته بندی در سال ۲۰۲۴

رنگ می‌تواند ابزاری فوق‌العاده قدرتمند برای انتقال پیام باشد. بنابراین، هدف صرفاً استفاده از بلندترین و جیغ‌ترین رنگ‌های ممکن نیست. بلکه باید از این رویکرد جسورانه و پرهیجان برای بیان چیزی استفاده کرد که محصول شما را به چیزی “جسور و پرهیجان” تبدیل می‌کند. به عنوان مثال، انتظار چنین رویکردی را از محصولات دارویی نداریم. بنابراین، هنگام آزمایش با این روش، باید استراتژیک عمل کنید.

طراحی به شکلی که طرح در سرتاسر بسته بندی ادامه می یابد

هنگام طراحی بسته‌بندی، هر وجهی بخشی از یک ترکیب کامل و یکپارچه را تشکیل می‌دهد. در این میان، عناصر طراحی که بیش از یک وجه را در بر می‌گیرند، به طور ویژه ای محبوب هستند. این رویکرد به‌ویژه در ترندهای بسته‌بندی مواد غذایی برای سال ۲۰۲۴ مشهود است.

این رویکرد تنها به بسته‌بندی محدود نمی‌شود و در نتیجه فرصتی برای ایجاد جذابیت بصری بیشتر فراهم می‌کند. برای مثال، یک قوطی نوشیدنی که از این سبک بسته بندی استفاده می‌کند، فرد را تشویق می‌کند تا آن را بردارد و بچرخاند تا ببیند چه چیزی روی آن وجود دارد! عناصر نقش بسته بر بسته بندی حس حرکت را القا می‌کنند و می‌توانند چشم را به سایر قسمت‌های طراحی هدایت کنند، همانطور که در کاربردهای کلی اصول طراحی می‌بینیم.

سحر و جادوی اصالت ارگانیک

سال ۲۰۲۴ نیز شاهد ادامه‌ی ترند ارگانیک در طراحی بسته‌بندی خواهیم بود. دلیل آن ساده است: هر چیزی که حس خانگی بودن را القا می‌کند، در ایجاد حس صمیمیت و اعتماد بسیار موثر است. به نمونه‌ی طراحی زیر برای عسل دقت کنید. حتی اگر این محصول تولید انبوه باشد، این نوع بسته‌بندی حس یک مزرعه‌ی ارگانیک را به مخاطب منتقل می‌کند، نه یک محصول تولید شده در کارخانه. این رویکرد می‌تواند به‌ویژه برای محصولات ارگانیک، طبیعی، دست‌ساز و سالم بسیار مؤثر باشد، زیرا با القای بصری این ویژگی‌ها، ارتباط قوی‌تری با مخاطب برقرار می‌کند.

تصویرسازی

هنگام بررسی ترندهای طراحی بسته بندی در سال ۲۰۲۴، عناصر تصویرسازی می‌توانند راه‌حلی بسیار جذاب باشند. این عناصر لزوما لوگوی محصول نیستند، بلکه عناصر تصویری سرگرم‌کننده و مکمل هستند که به ارتقای طراحی بسته‌بندی کمک می‌کنند. این عناصر معمولا نقش مکمل را دارند و خودشان ستاره اصلی نیستند. به نمونه‌ی جالب زیر از محصولات آرایشی دقت کنید. تصاویر، بدون اینکه صراحتا به بیننده بگویند، گیاهان، برگ‌ها و گل‌ها را تداعی می‌کنند.

الهام از گذشته

تاثیر طراحی‌های کلاسیک و نوستالژیک همچنان بر ترندهای طراحی حاکم است و این نفوذ در سال ۲۰۲۴ نیز همچنان قوی و مشهود است. گاهی اوقات، یادآوری گذشته حس خوشایندی را به همراه دارد، به‌ویژه برای برندهایی که تاریخی غنی دارند. اما این به این معنا نیست که طراحی‌های برگرفته از گذشته صرفاً برای محصولات “قدیمی” مناسب هستند. استفاده از فونت‌های نوستالژیک، پالت‌های رنگی قدیمی و حتی چیدمان‌های رترو می‌تواند رویکردی سرگرم‌کننده و جذاب برای انواع محصولات بسته‌بندی باشد.

همانطور که دیده‌اید، تعدادی از محصولات غذایی از این رویکرد استفاده می‌کنند و مطمئناً یکی از سرگرم‌کننده‌ترین ترندهای بسته‌بندی مواد غذایی در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. دیدن برخی از محصولات محبوبمان با شکل و شمایل ۲۰ یا ۳۰ سال پیش، نه تنها باعث نوستالژی در مصرف‌کنندگان می‌شود، بلکه آن‌ها را به خرید نیز ترغیب می‌کند. البته این بدان معنا نیست که محصولات جدید نمی‌توانند ظاهر قدیمی را در آغوش بگیرند، به‌ویژه اگر به طور کلی با برند و استراتژی بازاریابی تطابق داشته باشد.

استفاده خلاقانه از پترن ها و الگوها

پترن ها و الگوها، به دلیل ماهیت خاصشان، می‌توانند به شکل فوق‌العاده‌ای در طراحی بسته‌بندی کمک کنند. از پترن ها برای خلق طرحی جسورانه، خلاقانه و چشمگیر استفاده کنید.

طراحی بسته بندی در سال ۲۰۲۴

سازگار با محیط‌ زیست، ترندی فراتر از زیبایی

اما بسته‌بندی‌های سازگار با محیط‌زیست چه جایگاهی دارند؟ ترندهای امروزی نیاز و تمایل به بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست را نیز نشان می‌دهند، اما نه به بهای نادیده گرفتن زیبایی طراحی.

بافت بسته بندی

می توانید از بافت و برجسته‌سازی برای ایجاد یک روایت قابل لمس استفاده کنید. این رویکرد احساس لوکس بودن را فراتر از آنچه هست، خلق کرده و مصرف کننده می‌تواند آن را احساس کند. تصور کنید که لمس یک بافت مخملی نسبت به مقوای ساده، چه حسی دارد. این یک روش ساده اما همیشگی و ماندگار برای القای حس لوکس بودن است.

کدام ترندهای طراحی بسته‌بندی را بیشتر می‌پسندید؟

با وجود این همه ایده‌های نوآورانه و ترندهای جذاب در حوزه طراحی بسته بندی در سال ۲۰۲۴، کدام‌یک بیشتر نظرتان را جلب کرده‌اند؟ البته این ترندها نسخه‌ای برای همه‌ی محصولات نیستند، بنابراین هنگام طراحی، حتما به مفهومی که می‌خواهید با طراحی بسته بندی به مخاطب منتقل کنید، توجه داشته باشید.

طراحی بسته بندی حرفه ای با آوند استودیو

برای سفارش طراحی بسته بندی می توانید با شماره های مندرج روی سایت تماس بگیرید. برای دیدن نمونه های طراحی بسته بندی نیز می توانید به بخش نمونه کارها مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *