اصولا افراد دیگران را بر اساس ظاهرشان قضاوت می کنند همچنین افراد بیشتر محصولاتی را که می خرند تنها بر اساس طرح و شکل بسته بندی روی آن انتخاب می کنند. یک طراحی خوب بسته بندی محصول به عنوان سفیری برای برند شماست و یک بسته بندی بد می تواند باعث شکست محصول شما در بازار شود. اگر قصد تغییر بسته بندی محصولات خود را دارید و یا قرار است محصولی جدید به بازار عرضه نمایید بهتر است با ترندهای طراحی بسته ‌بندی مدرن آشنا شوید.

طراحی بسته بندی در مشهد

در ادامه قراراست تا با بزرگترین ترندهای طراحی بسته بندی در سال 2022 در دنیا بیشتر آشنا شویم. تا انتها همراه ما باشید.

ده تا از برترین ترندهای طراحی بسته بندی در سال 2022:

  • فونت های خلاقانه و جذاب
  • صداقت و شفافیت در بسته بندی
  • طرح های مینیمال و ساده
  • بسته بندی ایمن
  • استفاده از طرح ها و رنگ های جیغ، پر سر و صدا و پر جنب و جوش در بسته بندی
  • استفاده از تصاویر طنز
  • بیان یک داستان با بسته بندی
  • استفاده از QR کدها
  • بسته بندی با طرح های وینتج
  • بسته بندی پایدار

فونت های خلاقانه و جذاب

مردم محصولات را بر اساس نام برند و محصول می شناسند. بنابراین، نام‌ های روی بسته بندی باید واضح و خوانا باشند. یکی از ترندهای طراحی بسته بندی، استفاده از فونت ‌های جذاب و خلاقانه است، شما می توانید از این طریق خریداران را جذب محصولات خود نمایید.

برای مثال، فونت کوکاکولا همیشه یک فونت کلاسیک و خاص خواهد بود. این فونت، ساده، روان و خواناست. بخاطر نوع خاص فونت و رنگ قرمز پس زمینه آن، حتی از فاصله ای دور قادر به تشخیص فونت و لوگوی کوکاکولا هستیم.

در واقع کوکاکولا برای ایجاد این ارتباط قوی در ذهن مصرف کنندگان دهه های زیادی زمان صرف کرده است.

شما نیز می توانید با انتخاب هوشمندانه فونت، طراحی بسته بندی محصول خود را از رقبا متمایز نموده و در نهایت کاری مشابه انجام دهید.

برای مثال اگر به دنبال یک طراحی مینیمال هستید، می توانید برای نام محصول از یک فونت بزرگ انتخاب کرده و برای پس زمینه از یک رنگ استفاده نمایید. یک طراحی بسته بندی مینیمال همیشه محبوب می ماند. اگر مایلید که کار نهایی خلاقانه تر باشد می توانید از پترن هایی که با فونت بزرگ شما مطابقت داشته باشد.

صداقت و شفافیت در بسته بندی

در ادامه مبحث ترندهای طراحی بسته بندی، به بسته بندی های صادقانه می رسیم. مصرف کنندگان شفافیت و صداقت یک برند را ارج می نهند و همه برندهای موفق این سیاست را در پیش گرفته اند. شفافیت در اینجا به معنای رو راست بودن با مصرف کنندگان است. لیست کامل مواد اولیه استفاده شده در محصول باید بر روی بسته بندی درج شده، همچنین اگر محصول شما حاوی مواد خطرناک یا پرضرر برای افراد خاصی است باید روی بسته بندی به آن اشاره نمایید.

همچنین می توان بسته بندی محصول برای بیان داستان برند استفاده نمود. مثلا، اگر شرکت شما حضور فعالی در مسائل زیست محیطی مانند تغییرات آب و هوایی دارد، می توانید روی بسته بندی های محصولات برای به اشتراک گذاشتن دلایل ضروری بودن این موضوع استفاده نمایید. می توانید یک پاراگراف کوچک روی بسته بندی خود قرار داده و دلایل حمایت خود را از آن موضوع توضیح دهید.

بسته بندی صادقانه و شفاف باعث خلق حس اعتماد و ارتباط با برند شما می گردد.

طراحی مینیمال و ساده

بعضی وقت ها بهترین راه برای متمایز شدن، ساده بودن است. شاید تصور کنید که همیشه چیزهای پر سر و صدا، رنگارنگ و بزرگ مورد توجه قرار می گیرند. اما در بسته بندی محصول، همیشه اینگونه نیست.

طرح های بسته بندی مینیمال و ساده بر اصالت برند تاکید داشته و ظاهری بی عیب و نقص دارند که هیچگاه قدیمی نمی شود. همچنین معمولاً انرژی و زمان کمتری برای طراحی این نوع بسته بندی صرف می شود.

برای مثال برندهای اپل یا انکر از طراحی های مینیمال برای بسته بندی های خود استفاده می نمایند و تمام تمرکز آنها روی برندسازی است نه خود محصول. برندهای زیاد دیگری که در حوزه های مختلف فعالند نیز همین سیاست ها را در پیش گرفته اند.

دیدن این بسته بندی های مینیمال و ساده می تواند به مخاطب حس اعتماد را القا نماید، از آنجایی که چیز کمتری برای دیدن وجود دارد، مصرف کننده می تواند روی جزئیات اصلی محصول تمرکز کند.

ترندهای طراحی بسته بندی

بسته بندی ایمن

در ادامه ترندهای طراحی بسته بندی، به بسته بندی های ایمن می رسیم. در چند سال اخیر، ما شاهد استفاده بیش از پیش بسته بندی های ایمن بوده ایم. برند ها این نگرانی مصرف کنندگان را با طراحی بسته بندی های بهداشتی‌تر و ایمن‌تر پاسخ داده اند. و این امر برای بسیاری از محصولات، به ویژه محصولات غذایی، تبدیل به استاندارد طلایی بسته بندی شده است.

اما این نکته را به خاطر داشته باشید اگر برای امنیت محصول بیشتر از طراحی ارزش قائل شوید، ممکن است طرح نهایی بسته بندی شما بسیار ساده به نظر آید. البته با کمی خلاقیت و صرف زمان می توان یک بسته بندی مقاوم و زیبا داشت.

می توانید از رنگ های جیغ و چشمگیر، فونت های مینیمال یا بولد برای نام برند استفاده کرده و لوگوی خود را به نمایش بگذارید. همچنین می توانید المان های طراحی دیگری نیز به آن بیافزایید.

طرح ها و رنگ های جیغ و پر جنب و جوش

تحقیقات نشان داده که رنگ ها بر حالات و عواطف ما تاثیر می گذارند. طراحان، بازاریابان و صاحبان کسب و کار با بکار گیری روانشناسی رنگ ها تلاش می کنند تا تاثیر رنگ ها را در همه عرصه ها (از طراحی لوگو گرفته تا طراحی سایت و طراحی بسته بندی) تا حد امکان افزایش دهند.

برای مثال تویتر و فیسبوک از آبی برای رنگ اصلی خود استفاده می کنند. زیرا رنگ آبی با آرامش و آسودگی مرتبط است. در مقابل، رنگ هایی مثل نارنجی، قرمز، زرد و دیگر رنگ های از این دست، می توانند حس شادی را به مخاطب القا نمایند. اغلب برای فروشگاه های اینترنتی از این رنگ ها استفاده می شود. اگر می خواهید بسته بندی هایی که حس سرگرم کننده و مثبت را به مخاطب القا نماید داشته باشید از این رنگ ها استفاده نمایید.

استفاده از تصاویر طنز

در ادامه ترندهای طراحی بسته بندی به تصاویر و طرح های طنز و شوخ طبعانه می رسیم. اگر بتوانید یک ارتباط فوری با مصرف کنندگان برقرار کنید، جلب توجه و جذب خریداران آسان تر خواهد شد. یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای ایجاد این ارتباط فوری، استفاده از طنز روی بسته بندی است. یک تصویر سرگرم کننده، با یک طراحی خوب می تواند بسیار موثر باشد.

بسیاری از برندها با کارتون های محبوب وارد همکاری می شوند تا از شخصیت های آنها روی بسته بندی خود استفاده کنند. دیدن این شخصیت‌ها روی بسته‌بندی (بخاطر اینکه شخصیت‌ها به خنده‌دار بودن معروف هستند) ارتباطی فوری با مصرف کنندگان ایجاد می‌کند و افراد را به خرید آن محصول سوق می‌دهد.

یک طراحی شوخ طبعانه یا جذاب که کاملاً با برند شما هماهنگ باشد می تواند در موفقیت شما بسیار موثر باشد. اما این کار را فقط در صورتی انجام دهید که شوخ طبعی با استراتژی برند شما مرتبط باشد. بیاد داشته باشید شوخ طبعی مناسب همه برندها نیست.

ترندهای طراحی بسته بندی

داستان گویی با بسته بندی

هیچ چیز بهتر از یک داستان خوب نیست. داستان ها افراد را درگیر خود کرده و باعث می شود آنها بیشتر به برند ها اعتماد کرده و ارتباط بیشتری با برندها برقرار نمایند. محصولات به تنهایی نمی توانند داستانی را بیان کنند، طراحی یک بسته بندی خلاقانه که مکمل محصول باشد می تواند به این امر کمک شایانی نماید. روش های زیادی برای بیان داستان برند از طریق طراحی بسته بندی وجود دارد. داستان گویی از طریق بسته بندی، می تواند نقش مهمی در تقویت هویت برند شما بازی کند.

ترندهای طراحی بسته بندی
ترندهای طراحی بسته بندی

نمونه بالا را به دقت ببینید، در طراحی بسته بندی این شکلات ‌های Divine لوگو اسکریپتی به صورت برجسته با رنگ طلایی و به شکلی لوکس روی بسته بندی درج شده است. این امر به مشتریان نشان می دهد که تجربه شکلاتی با کیفیت بالا و لوکس در انتظارشان است. همچنین اسکریپت لوگو به صورت برجسته چاپ شده است و یک تجربه لمسی و بصری خاص را برای مصرف کننده فراهم می کند. و پیرامون لوگو را نمادهای آدرینکا قرار داده شده است. این نمادها از فرهنگ غنا سرچشمه می گیرند و هر نماد نشان دهنده یک ویژگی است که برند برای آن ارزش قائل است.

بکار گیری QR کدها

مصرف کنندگان برای اصالت برند ارزش قائل هستند و تقریبا اکثرا فقط از مارک های معتبر خرید می کنند. به همین دلیل شما باید مطمئن شوید که بسته بندی شما پیامی را که می خواهید به مخاطب انتقال دهید را به بهترین نحو تکمیل نماید.

در حال حاضر تشخیص محصولات تقلبی از محصول اصلی به یک چالش تبدیل شده و شرکت هایی مثل آمازون دائماً برای یافتن محصولات تقلبی در لیست محصولات خود تلاش می کنند. از همین رو کدهای QR برای احراز هویت محصولات و تشخیص برندهای اصلی مهم شده اند. البته این تنها قابلیت کدهای QR نیست. این کدها را می توان برای بازگویی داستان برند بکار گرفت. این به شما کمک می کند تا ارتباط و اعتماد جدیدی با مشتریان خود ایجاد کنید.

بسته بندی با طرح های وینتج

مردم عاشق چیزهای نوستالژیک هستند. این روند را به خوبی می توان با وایرال شدن و ظهور طرح های رترو (در حوزه های مختلف مانند طراحی، مد، موسیقی و…) در رسانه‌های اجتماعی مشاهده نمود.

بسیاری از برندها این سبک طراحی را پذیرفته اند و براساس این ترند برای بسته بندی های خود طرح های وینتج طراحی کرده اند.

مردم طرح‌های وینتج یا کلاسیک را به خاطر ارزش تاریخی‌شان دوست دارند زیرا این طرح های کلاسیک می توانند یاداور روزهای خوب و شیرین باشند. این سبک طراحی آشنا و مسلماً جاودانه بوده و برای بسیاری از موقعیت ها مناسب است.

ترندهای طراحی بسته بندی

بسته بندی پایدار

امروزه محیط زیست و حفاظت از آن به یک نگرانی مهم برای عموم افراد تبدیل شده و مردم محصولات و بسته بندی هایی که قابل بازیافت و یا قابل استفاده مجدد هستند را ترجیح می دهند. و برندهای بزرگ و معتبر نیز سیاست طراحی بسته بندی به گونه ای که پایدار و قابل استفاده مجدد باشد را بکار گرفته اند.

یک بسته بندی پایدار این ذهنیت را در خریدار ایجاد می کند که این خرید می تواند به حفظ محیط زیست کمک کند و مشتریان شما عاشق این حس مثبت خواهند شد.

طراحی بسته بندی در مشهد

ترندهای طراحی بسته بندی بر اساس خواسته ها، سلیقه ها و نیازهای مصرف کنندگان تغییر می کند. بنابراین، اگر مدتی است که بسته بندی محصول خود را به روز نکرده اید و یا می خواهید محصولی جدید را به بازار عرضه نمایید، باید تمام تلاش خود را بکار برید تا طرح‌های بسته‌ بندی ای خلق کنید که حس اعتماد را در مخاطبان تان برانگیزد و به بهترین شکل با آنها ارتباط بگیرد و از این طریق برند و محصولات خود را به معرض نمایش بگذارید.

طراحی بسته بندی با آوند استودیو

آوند استودیو با تیمی مجرب و متخصص آماده ارائه خدمات متنوعی شامل طراحی بسته بندی، عکاسی صنعتی، طراحی لوگو، طراحی لوگوموشن و ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *