طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار یکی از حیاتی ترین بخش ها برای این صنعت است. چه تازه شروع به کار کرده باشید چه اینکه مدت زیادی در این حوزه فعال باشید باید بدانید که هویت بصری نام برند شما، به خصوص طراحی بسته بندی محصول شما می تواند تاثیر فوق العاده ای بر عملکرد محصول شما داشته باشد.

در واقع، تحقیقات نشان داده که سرمایه‌گذاری روی بسته‌بندی ادویه‌ها، آجیل و خشکبار بازده بالاتری نسبت به سایر محصولات غذایی دارد. بسته بندی آجیل و خشکبار باید بتواند جلوی ورود هوا به بسته بندی را گرفته، از محصولات محافظت کرده و از تغییر طعم و بوی آنها جلوگیری کند تا محصول سالم و با کیفیت به دست مصرف کننده برسد. اما این فقط نیمی ماجراست. طراحی بسته بندی نیز در این مسئله نقش مهمی ایفا می کند.

اما بسته بندی چیست؟

بسته بندی چیزی است که محصول را در خود جای می دهد و می تواند به اشکال و متریال مختلف باشد. باید بتواند به خوبی از محصول محافظت نموده و تا حد امکان از خراب شدن آن جلوگیری نماید. اما یک بسته بندی خوب علاوه بر محافظت از محصول در تبلیغ و فروش آن نیز نقش مهمی دارد.

شاید در ابتدا هدف از بسته بندی تنها محافظت از محصول بوده باشد اما امروزه با زیاد شدن میزان رقابت و تعداد شرکت های تولید کننده آجیل و خشکبار، بسته بندی به بخشی از برندسازی تبدیل شده شده و می تواند نقش مهمی در تبلیغ محصول و جلب توجه به آن را ایفا نماید. امروزه داشتن طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار خوب برای هر تولید کننده و برندی ضروری است.

ما در آوند استودیو مشهد با یک طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار خوب و منحصر به فرد به شما کمک می کنیم تا از رقبای خود در بازار متمایز شده و میزان فروش خود را افزایش دهید.

طراحی بسته بندی در مشهداهمیت طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار

برای اینکه یک محصول بتواند بفروشد، باید ظاهر زیبایی داشته باشد. اما وقتی قرار است این محصول روی قفسه فروشگاه ها و در میان محصولات رقبا قرار گیرد، باید بهترین باشد. طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار ابتدا باید بتواند توجه مصرف کنندگان را جلب کند و آنها را متقاعد نماید تا این محصول را انتخاب کنند.

جدا از ساختار خود بسته بندی، نوع متریال و طراحی آن، کیفیت چاپ نیز عنصر مهمی است که نباید نادیده گرفته شود.

انتخاب های شما درباره هر کدام ازین عناصر می تواند تعیین کننده میزان فروش شما باشد. داشتن یک طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار ایده آل برای هر برندی که می خواهد وارد این صنعت شود، یک اصل مهم است. 

با در نظر گرفتن توصیه های زیر می توانید علاوه بر کمک به بیشتر شدن فروشتان، در هزینه های جاری تان نیز صرفه جویی کنید.

انتخاب متریال مناسب

هنگام انتخاب متریال برای بسته بندی محصول آجیل و خشکبار خود، در انتخاب خود باید نهایت دقت لازم را بخرج دهید. زیرا متریال های مختلف می توانند اثرات متفاوتی بر محصول شما بگذراند.

ظروف پلی کریستال

یکی از انتخاب ها برای بسته بندی آجیل و خشکبار استفاده از ظروف پلی کریستالی است. ظروف پلی کریستال با توجه به ویژگی هایی چون استحکام بالا، طراحی چشم نواز، وزن کم و … برای محصولات حساسی مثل آجیل و خشکبار مناسب است.

ظروف فلزی

ظروف فلزی از زمان های دور برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شده است. این ظروف به دلیل وزن مناسب، استحکام بالا، تنوع در طرح و امکان چاپ طرح دلخواه برای بسته بندی آجیل و خشکبار بسیار مناسب هستند.

ظروف پلاستیکی

از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش های بسته‌بندی آجیل و خشکبار، استفاده از ظروف پلاستیکی است. و به دلیل وزن کم، قیمت مناسب و قابلیت تولید در اشکال مختلف توسط تولیدکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. این روش بسته بندی بیشتر در کشورهای خاورمیانه رواج داشته و از قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. البته این نوع بسته بندی نکات منفی ای نیز دارد. پس حتی المکان باید تلاش نمایید تا از ظروف باکیفیت برای محصول خود استفاده نمایید.

برای مثال، در خصوص کیفیت بسته بندی، ظروف شیشه ای بسیار بهتر از ظروف پلاستیکی هستند. اگر می خواهید محصولتان کیفیتش را برای مدت طولانی حفظ نماید، شیشه گزینه مناسبی است.

بسته بندی مقوایی آجیل و خشکبار

جعبه های مقوایی به دلیل قیمت پایین، بسیار محبوب هستند. بسته بندی مقوایی از استحکام مناسبی برخودردار نبوده و بیشتر برای بسته بندی هایی با حجم کم توصیه می شود.

علاوه بر این، پاچ ها و بگ های بسته بندی وجود دارند، که از متریال ارزان‌قیمت تولید می شوند، هزینه حمل و نقل پایینی دارند.

در نهایت هر نوع متریالی را که برای بسته بندی انتخاب کردید، توجه داشته باشید که بسته بندی تان باید از ورود هوا به داخل جلوگیری کند.

باید کاربر پسند باشد

بسته بندی محصول شما باید به راحتی باز شود، با قرار دادن یک زیپ کیپ روی بسته بندی می توان محصول را برای مدت طولانی تری تازه نگه داشت. از المان ها و تصاویر مروبطه روی بسته بندی استفاده نمایید.

نام برند، ویژگی های محصول مثل بدون مواد نگهدارنده و ارگانیک باید روی بسته بندی به وضوح قرار گرفته باشد تا بتواند به راحتی توجه مصرف کنندگان را جلب نماید. همچنین مهندسی اطالاعات، ارزش غذایی، اطلاعات و شرایط نگهداری، هشدارهای سلامتی و …، باید روی بسته بندی ذکر شود.

قرار دادن پنجره روی بسته بندی محصول نیز گامی مثبت در جهت بازاریابی و جلب توجه مصرف کنندگان است. زیرا خریدار می تواند اصل محصول داخل بسته بندی را مشاهده کرده و بعد در مورد خرید آن تصمیم بگیرد. همچنین این کار می تواند به متمایز شدن بسته بندی شما کمک شایانی نماید.

کیفیت چاپ بسته بندی

در طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار، کیفیت چاپ بسته بندی شما می تواند تفاوت زیادی در ظاهر محصول شما ایجاد کند. اگر کیفیت چاپ بسته بندی شما خوب نباشد، بهترین طرح ها و گران ترین متریال ها هم نمی توانند شما را نجات دهند. به همین دلیل است که سرمایه گذاری بر روی یک چاپ خوب می تواند محصول شما را در بین رقبا متمایز کند و توجه ها را به خود جلب نماید.

فونت و تایپوگرافی

یکی از مهم ترین عناصر در طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار پیدا کردن و انتخاب فونت و تایپوگرافی مناسب است. فونت و تایپوگرافی در برندسازی یک محصول نیز تاثیر بسزایی دارد.

فونت و تایپوگرافی را سرسری انتخاب نکنید، برایش زمان صرف نمایید تا با یک انتخاب صحیح بتوانید پیام برند خود را به خوبی به مخاطبین انتقال دهید.

المان ها و تصاویر

استفاده از تصاویر و المان ها روی بسته بندی آجیل و خشکبار می تواند جذابیت آنها را دو چندان نموده و نگاه ها رو به خود جلب کند.

هنگام انتخاب تصاویر و المان ها مخاطب و بازار هدف را در نظر داشته باشید و همچنین سعی نمایید از تصاویر و المان هایی استفاده کنید که پیام برند شما را به خوبی منتقل کنند.

اشکال و فرم های بسته بندی

فونت و ترکیب رنگ در طراحی بسته بندی بسیار مهم اند اما از شکل فیزیکی و فرم های بسته بندی آجیل و خشکبار نیز نباید غافل شد زیرا می توانند در خاص و متمایز شدن بسته بندی نقش مهمی ایفا نمایند.

ترکیب رنگ روی بسته بندی محصول

هر رنگ احساسی را برمی انگیزد، بنابراین وقتی رنگ خود را برای طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار انتخاب می کنید، به این فکر کنید که هر ترکیب رنگی بیانگر چه چیزیست.

آیا میخواهید از یک طرح مینیمال با رنگ های ملایم استفاده کنید؟ یا مایلید رنگ های جیغ و و پر زرق وبرق را در بسته بندی استفاده کنید؟ رنگ ها جو و شخصیت برند شما نشان می دهند. از المان ها و تصاویری استفاده نمایید که با برند شما همخوانی داشته باشد.

طراحی مینیمال

برخلاف آنچه برخی افراد فکر می کنند، راز داشتن یک طراحی خوب و زیبا استفاده از رنگ ها، المان ها و عناصر گرافیکی زیاد و درهم برهم دقیقا راز داشتن یک طراحی زیبا نیست. در بیشتر موارد، داشتن یک طراحی مینیمال می تواند بسیار موثر باشد.

چالش واقعی اینست که بتوانید ایده های خلاقانه زیادی را طرح نمایید، سپس از میان آنها بهترین ها را برگزینید تا بتوانید در نهایت به یک خروجی عالی دست پیدا کنید.

یک طراحی مینیمال خوب، محصول را به نمایش می گذارد، توجه مصرف کنندگان را به محصول جلب کرده و در ذهن مصرف کننده می ماند.

باید گران قیمت به نظر برسد

اگر می خواهید عرضه محصول تان موفقیت آمیز باشد، به یک طراحی بسته بندی مناسب نیاز دارید. طرحی که هم زیبا و چشم نواز باشد، و هم لوکس و پرمیوم بنظر برسد.

البته این را درنظر داشته باشید هر کسی حاضر به پرداخت پول زیاد برای یک محصول، فقط به دلیل بسته بندی گران قیمت و لوکس آن نیست. پس سعی کنید قیمت نهایی منطقی هم باشد.

بودجه

همانطور که گفته شد، هزینه ای که برای متریال بسته بندی، کیفیت یا کمیت چاپ آن می پردازید، جزئی از هزینه هر محصول است. این جاست که ارزش محصول شما بیشترین تأثیر را می بیند. بنابراین مراقب باشید تا بودجه محدود خود را برای عناصر غیر ضروری مصرف نکنید.

هزینه ای که برای طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار خود می پردازید یکبار است. و سرمایه گذاری بیشتر در این بخش می تواند در نهایت به نفع شما تمام شود.

آجیل و خشکبار به عنوان میان وعده های سالم در نظر گرفته می شوند از این رو تقاضا برای این محصولات روز به روز بیشتر می شود. و بسته بندی محصول می تواند یکی از مهم ترین عناصر در تبلیغ یک محصول باشد. و طراحی خلاقانه و مشتری پسند می تواند مشتریان جدیدی را به سمت برند شما جذب کند.

بنابراین اگر می‌خواهید در کسب و کار خود سرمایه‌گذاری کنید، می توانید از طراحی هویت بصری و طراحی بسته‌بندی آجیل و خشکبار شروع کنید. و تیم ما در آوند استودیو مشهد می تواند به شما در تمام این موارد یاری نماید.

طراحی بسته بندی در مشهدما به شما کمک می کنیم که یک بست بندی زیبا و چشم نواز داشته باشید تا بتوانید فروش بهتری را تجربه کرده و کسب‌وکارتان را به سطح جدیدی ارتقا دهید.

سوالات متداول


طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار چقدر مهم است؟

داشتن یک طراحی بسته بندی خوب اهمیت زیادی دارد، یک طراحی بسته بندی می تواند موفیقت یا شکست شما در بازار را رقم بزند. یک طراحی بسته بندی می تواند شما را از رقبا متمایز کرده و برند شما را تبلیغ کند.


آیا طراحی بسته بندی بر فروش آن تاثیر دارد؟

صد در صد. یک طراحی بسته بندی خاص، جذاب و زیبا می تواند توجه خریداران را جلب نماید و مشتریان بالقوه را قانع کند که محصول شما را از قفسه بردارند. 


پروسه طراحی بسته بندی آجیل و خشکبار چگونه است؟

ابتدا ما ویژگی هایی که باعث می شود محصول شما نسبت به رقبا متمایز شود را یافته و سپس با خلاقیت تمام بسته بندی ای شیک و زیبا که بتواند به بهترین شکل ارزش های برند و پیام آن را به مخاطبین انتقال دهد طراحی می کنیم. 


هزینه طراحی بسته بندی معمولا چقدر است؟

تعرفه طراحی بسته بندی ثابت نیست و به معیارهای متفاوتی بستگی دارد، شما می توانید با آوند استودیو تماس بگیرید و از تعرفه های طراحی بسته بندی محصولات مختلف مطلع شوید.


طراحی بسته بندی چقدر زمان می برد؟

پروسه طراحی بسته بندی، بسته به نوع محصول و متریال انتخابی شما حداقل چیزی بین هفت تا ده روز کاری زمان می برد.

 

 

 

10 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *