درست به مانند زندگی واقعی، در برند سازی نیز خلق یک برداشت اولیه خوب بسیار با اهمیت است. به خصوص زمانی که در حال رقابت با چند میلیون کسب و کار دیگر هستید، اگر نتوانید یک برداشت اولیه خوب خلق کنید مسلما حضور موفقی در بازار را تجربه نخواهید کرد. حال چگونه می توان مطمئن شد که یک برداشت اولیه خوب داریم؟ خوب همه چیز با یک طراحی هویت بصری عالی شروع می شود.

اگر می خواهید یک طراحی برند خوب داشته باشید که واقعاً برای مردم با اهمیت باشد باید به چیزی بیش از لوگو فکر کنید. برندسازی و هویت دو مقوله جدا از هم نیستند. آنها در هم تنیده و وابسته بهم هستند و هویت بصری شما جایی است که استراتژی برند و خلاقیت به هم می رسند.

یک طراحی هویت بصری خوب فقط از برند پشتیبانی نمی کند بلکه آن را ارتقاع می دهد.

یک برندسازی بصری قوی به مردم هویت شما، ماهیت کسب و کارتان و اینکه چرا باید شما را برگزینند را نشان می دهد. اگر هنوز هویت بصری خود را طراحی نکرده اید و یا می‌خواهید آن را ارتقا بخشید با ما همراه شوید. در این نوشته، ما هر آنچه که نیاز است در خصوص طراحی هویت بصری رویاهای خود بدانید را گرد هم آورده ایم.

طراحی بسته بندی در مشهداما هویت بصری چیست؟

اگر ارزش یک عکس به اندازه هزاران واژه باشد، ارزش هویت بصری شما به اندازه میلیون ها واژه است.

هویت بصری یک برند همان چیزی است که آن را کاملا منحصر به فرد و سریعا قابل تشخیص می کند. هویت بصری بسان یک چتر تمام عناصر گرافیکی که یک نام تجاری دارد را در بر می گیرد.

هویت بصری ترکیبی از عناصر گرافیکی و بصری است که وقتی در کنار هم قرار می گیرند، داستانی منسجم و به یاد ماندنی از برند را بیان می کنند. داستانی که مشتریان فعلی و بالقوه را با ارزش های برند شما آشنا کرده و پیوند می دهد.

به عبارت دیگر، هویت بصری همه عناصری را که مشتریان شما می‌توانند به صورت فیزیکی ببینند را شامل شده و در هسته این هویت بصری، عناصر برند شما قرار دارند. این عناصر شامل لوگو، تایپوگرافی، پالت رنگ، تصاویر، طراحی های گرافیکی خلاقانه و دارایی های فیزیکی می باشند.

حال می خواهیم به هر یک از این عناصر نگاهی دقیق تر بیاندازیم.

عناصر طراحی هویت بصری

لوگو

برند شما با یک نماد یا طراحی خاص و یا ترکیب هر دو اینها شناسایی می شود. هر عنصری از لوگوی شما به هویت برندتان کمک می کند، از جمله انتخاب فونت، رنگ ها و المان های مختلف. لوگوی شما باید به خوبی هویت کسب و کار شما را نشان داده و عناصر و المان هایی را شامل شود که بخوبی در ذهن افراد ماندگار باشد.

تایپوگرافی

شکل یا استایل متنی که در برندسازی خود استفاده می کنید. اندازه، نوع فونت و نحوه چینش آن نیز می تواند بر هویت بصری شما تأثیر بگذارد. بیشتر برندها دو تا سه فونت مختلف را انتخاب می‌کنند.

پالت رنگ

برندها از طرح ها و ترکیب رنگ های بسیار خاص استفاده می کنند تا بتوانند پاسخ احساسی قدرتمندی را در مخاطبان خود ایجاد نمایند. اصولا انتخاب رنگ های لوگو در اولویت بوده و بعد به سراغ بقیه اجزای برند می روند.

تصاویر

تصاویر و ویدیوهایی که استفاده می کنید باید با هویت برند شما، رنگ ها و لوگو و پیامی که می خواهید به مخاطب انتقال دهید مطابقت داشته باشد. شما می توانید از محصولات، تیم، محیط کاری و هر آنچه که به کسب و کارتان مرتبط است عکس و ویدیو تهیه نمایید.

طراحی های گرافیکی خلاقانه

طراحی گرافیک و المان های گرافیکی بخشی بزرگ و مهم از خلق یک هویت خاص هستند. هر آیکون، هر طرح و هر انیمیشین فرصتی برای به نمایش گذاشتن برند شما و شکل دادن آن برای مخاطبین است. طرح ها باید دیدگاه منحصر به فرد شما را نشان دهند. این طرح ها باید به خوبی پیام های مدنظر شما را به مخاطبین منتقل نموده و برند را آنطور که شما می خواهید برای آنها نشان دهد.

دارایی های فیزیکی

دارایی های فیزیکی شامل آگهی ها، پوسترها و حتی بیلبوردها هستند و همگی به هویت بصری برند شما کمک می کنند. همچنین می توانید بحث ثبات برند را به چیدمان و طراحی فروشگاه و لباس های کارکنان نیز گسترش دهید.

همانطور که در بالا اشاره شد طراحی هویت بصری بسیار حائز اهمیت بوده و باید توسط افراد متخصص انجام بپذرد، مجموعه آوند استودیو مشهد با داشتن تیمی حرفه ای آماده است تا سفارش طراحی هویت بصری شما را انجام دهد.

چه چیزی یک هویت بصری خوب را می سازد؟

به هویت بصری به دید خرید اولین دوچرخه نگاه کنید. شاید بخواهید بالاترین مدل را بخرید، شاید هم یک مدل معمولی برایتان کافی باشد و کارتان را راه بیاندازد.

در مبحث هویت بصری نمی توان برای همه یک نسخه پیچید، همه چیز به ارزیابی نیازهای خاص و منحصر به فرد شما باز می گردد. خب حال می خواهیم ببینیم چه چیزی یک هویت بصری خوب را می سازد.

یک هویت بصری قوی باید هدفمند بوده و بتواند برای مدتی طولانی پایدار و منسجم باشد. بیاد داشته باشید شما فقط برای امروز طراحی نمی کنید و طراحی شما قرار است مدت های مدیدی استفاده شود. یک طراحی هویت بصری خوب:

  • خاص باشد: اول و مهم تر از همه، هویت بصری ابزاری برای انتقال هویت، شخصیت و ارزش های برند شما به مخاطبان است، از این فرصت درست استفاده کنید.
  • به خوبی قابل درک باشد: به گونه ای طراحی شود که همه المان ها و عناصر مکمل یکدیگر باشند.
  • انعطاف پذیر باشد: باید بتواند با برند شما رشد کند، چه زمانی که بخواهید پروسه ریبرند را انجام دهید و یا محصولات جدیدی را تولید نمایید.
  • جامع باشد: مطمئن شوید طراحان شما تمام متریال و ابزار طراحی مورد نیاز را در اختیار دارند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن طراحی هویت بصری را برایتان انجام دهند.

چرا طراحی هویت بصری در توسعه برند اهمیت دارد؟

برای برندهایی که یک هویت بصری خوب و منسجم دارند تبدیل مشتری بالقوه به مشتری ثابت آسان تر بوده و برعکس، این کار برای کسب و کارهایی که هویت بصری متناقض و ناپیوسته ای دارند چون نمی توانند یک داستان منسجم را بیان کنند. و این امر ارتباط گیری و برقراری رابطه با مخاطب هدف را برای کسب و کار سخت تر و پیچیده تر می نماید.

در طول فعالیت خود مطمئنا عبارت برندسازی و هویت بصری برند را شنیده اید، واقعیت اینست که این دو یکی نیستند و نباید به جای هم استفاده شوند بلکه باید با هم مرود استفاده قرار گیرند.

برندینگ یا برندسازی یک استراتژی است که به پروسه ساخت یک برند اشاره دارد. و شامل تعیین ارزش های برند، صدای برند، اسراتژی ارتباط گیری، هویت بصری و… می باشد.

هویت بصری مجموعه دستورالعمل هایی است که به برند کمک کرده تا میزان یکپارچگی در استفاده از المان های بصری مانند لوگو، رنگ ها، فونت ها، تصاویر و… را افزایش دهد.

هفت دلیل بر چرایی اهمیت طراحی هویت بصری در ساخت یک برند

شناخت برند را افزایش می دهد

به برند مورد علاقه تان فکر کنید. چه چیزی اول به ذهن تان می رسد؟ احتمالا لوگو و یا طرح خاص محصولاتشان است. برند های چون اپل، مک دونالد یا نایکی تمام و یا حداقل بخشی از موفقیت خود را مدیون “شناخت برند” هستند. مخاطبان از طریق همین شناخت برند می توانند نام، لوگو و دیگر المان های بصری را شناخته و با آن ارتباط بگیرند.

اعتماد به کسب و کار شما را افزایش می دهد

عناصر و المان های هویت بصری راهی مناسب برای استفاده از محتوا برای نشان دادن دانش و اعتبار شماست. یک محتوای با کیفیت و با ارزش بهترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطب و تبدیل آنها به مشتریان ثابت است.

مخاطبان شما وقتی ببینند شما هویت بصری برندتان را جدی گرفته اید راحت و بهتر به کسب و کار شما اعتماد کرده و با آن ارتباط می گیرند.

خلق حس تداوم کسب و کار و ثبات برند

همانطور که برند شما رشد می کند و تکامل می یابد، ارزش ها و هویت بصری علاوه بر حمایت، آن را با ثبات و آشنا (برای مخاطب) نگه می دارند. ممکن است برخی از مشتریان وفادار شما از نظر عاطفی به جلوه های بصری برند شما وابسته باشند چون در آنها حس تعلق را بر می انگیزد. تمام تلاش خود را بکار برید تا تصاویر و المان های گرافیکی استفاده شده تداوم و ثبات کافی را داشته و برای مخاطبان آشنا باشند.

می تواند باعث افزایش فروش شود

اگر عناصر گرافیکی، وبسایت، پست های سوشال مدیا و کلا متریال های تبلیغاتی شما بتوانند پیامی مشترک و یکسان درباره هویت برند و ارزش های اصلی آن را به مخاطب انتقال دهند احتمال اینکه مشتریان بیشتری به سمت شما بیایند و در نتیجه به فروش بیشتری دست یابید بیشتر است. ثبات در هویت بصری برند می تواند تا سه و نیم برابر میزان دیده شدن برند را افزایش داده و این بیشتر دیده شدن می تواند درامد را تا 23 درصد افزایش دهد.

کمک به ساخت یک رابطه بهتر و نزدیک تر با مشتری

مخاطب هدف شما می تواند از طریق هویت بصری برند (که برای آنها جذاب و قابل درک باشد) با شرکت و کسب و کار شما ارتباطی معنادار تر بگیرند. افرادی که برند شما را می شناسند لزوما قرار نیست مشتریان شما باشند. اما آگاهی برند شانس یک تعامل موفقیت آمیز با مشتریان را افزایش داده و در نهایت به افزایش فروش کمک کند.

برند شما را از رقبا متمایز می نماید

یک هویت بصری متمایز یک اثر برندینگ چشم نواز، چشمگیر و به یاد ماندنی ایجاد می کند و به شما کمک می کند تا خود را از رقبای خود متمایز نمایید.

کمک به حفظ کارکنان

برندهای موفق با نیرو های متعهد ساخته شده اند. و در یک بازار کار رقابتی، همیشه به راه هایی برای ارتباط با نیروهای فعلی و یا نیروهای بالقوه نیاز دارید. یک هویت بصری عالی با بکار گیری روش های خلاقانه از محتوا برای نشان دادن شخصیت، فرهنگ و ارزش‌های برند شما استفاده می‌کند. و همین امر باعث می شود که افراد مایل باشند در برندسازی کارفرما مشارکت نمایند.

چطور یک هویت بصری قوی طراحی کنیم؟

هویت بصری شما از طریق مجموعه ای از رسانه ها (که میتواند شامل، طرح بسته بندی، وبسایت، حضور در شبکه های اجتماعی، تبلیغات و… باشد) منعکس شده و همه چیز از مخاطبان شما آغاز می شود.

طراحی بسته بندی در مشهد

در ادامه فاکتورهای مهم در خلق (یا تکامل) هویت بصری برند را مورد بررسی قرار می دهیم.

شناخت مخاطب

قدرت هویت بصری توانایی آن در ایجاد وابستگی و ارتباط گیری با مخاطبان شماست. شناختن مشتریان و درک نقاط درد، خواسته ها و شخصیت آنها می تواند به شما در خلق یک هویت بصری که مشتریان بتوانند بهتر با آن ارتباط برقرار کنند، کمک نماید.

تعریف هدف برند

تعریف (یا بازتعریف) مسیر و اهداف بلندمدت شما می‌تواند بینشی ارزشمند درباره ویژگی‌های اساسی که دوست دارید هویت بصری برندتان داشته باشد ارائه دهد.

برانگیختن احساسات از طریق داستان برند

شما با هویت بصری می توانید به مخاطبان خود نشان دهید که نیازهای آنها را درک کرده و به چیزهایی که برا آنها ارزش محسوب می شود اهمیت فراوان می دهید. داستان برند ابزاری قدرتمند برای برانگیختن احساسات در مخاطبان بوده و می توانید استانداردی برای تصاویر و المان های بصری خود تعیین نمایید.

استفاده از ابزارهای صحیح برای برای تعریف نقش ها و اهداف هویت بصری

در دسترس بودن دارایی‌های برند (و امکان مدیریت آسان آن) می‌تواند به شما در انتقال پیامی منسجم و قانع‌کننده برای ارائه در تمام کانال‌ها کمک نماید.

در اینجا با اهمیت داشتن یک هویت بصری خوب و کامل که بتواند به تمام نیازهای شما پاسخ دهد آشنا شدیم، اگر می خواهید کار طراحی هویت بصری خود را تازه شروع کنید، طراحی تیم حرفه ای آوند استودیو آماده است که شما را در این مسیر یاری نموده و شما را در رسیدن به طراحی هویت بصری مورد نظرتان همراهی نماید. آوند استودیو مشهد، آماده پذیرش و انجام کلیه سفارشات طراحی بسته بندی، طراحی لوگو و هویت بصری و عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *