تولیدکنندگان عسل ممکن است در هنگام طراحی بسته بندی برای محصول عسل خود با چالش های منحصر به فردی روبرو شوند. گزینه های مختلف با متریال و مزایای متفاوت برای انتخاب وجود دارند که می توانند باعث سردرگمی تولید کنندکان شوند، اما جای نگرانی نیست تیم متخصص ما در آوند استودیو آماده است تا شما را در طراحی بسته بندی مورد نظرتان یاری نماید تا بتوانید محصول خود را به بهترین شکل به بازار معرفی نموده و فروش بهتری را تجربه نمایید.

برندینگ عسل

قبل از بازاریابی برای محصول عسل خود، اولین قدم برندسازی است، چون به عنوان یک مرحله برای ایجاد دستورالعمل‌ها و هویت کلی برند در بازار عمل می‌کند. نام برند، طراحی لوگو، شعار برند، لیبل، داستان برند، موقعیت و شخصیت برند از جنبه های ضروری در برندسازی هستند.

طراحی بسته بندی در مشهد

یک برندینگ عالی نام تجاری شما را به بازار می شناساند و چیزهایی که برای شما و برندتان ارزش محسوب می شوند را به آنان نشان می دهد. و در نهایت به مخاطبان هدف بالقوه کمک می کند دریابند آیا محصول یا خدمات شما پاسخ نیازهای آنها را می دهد یا نه. برندسازی همه اینها را از طریق رنگ، شکل، فونت، تصاویر و دیگر عناصر و المان های طراحی به اشتراک می‌گذارد.

بسته بندی عسل مینیمالیست

طراحی برند

لوگوی شما بخشی از دارایی برند شماست که باعث می شود نام تجاری شما برای مشتریان و مخاطبین هدف قابل تشخیص و تاثیرگذار باشد. یک طراحی برند خوب می تواند از نظر احساسی با مشتریان ارتباط برقرار می کند.

در زمان طراحی لوگو، نوع محصول باید در طراحی لحاظ گردد بعنوان مثال اگر محصول ارگانیک یا لوکس و ممتاز است باید بسته به آن طراحی انجام پذیرد و سپس داستان کامل برند، رنگ‌ها، فونت ها و به طراحی اضافه ‌شود.

عمده عناصر و المان های مورد استفاده در برندسازی عسل، زنبور عسل، گرده، قاشق یا دیپر عسل، خرس و کندو است.

بسته بندی عسل مینیمالیست

خلق برداشت اولیه مثبت با یک طراحی بسته بندی عسل عالی

همانطور که بارها در مورد طراحی بسته بندی و لیبل چشم نواز گفته ایم، بسته بندی یک محصول اولین شاخص کیفیت برای مصرف کننده است. زیبایی بسته بندی عسل شما می تواند باعث شود که محصول شما از کالاهای سایر رقبا در روی قفسه فروشگاه ها متمایز شده و توجه خریداران را جلب نماید. ارزیابی زیبایی بسته بندی محصول، می تواند اولین تجربه برند برای مشتریان باشد، و همانطور که در ابتدا گفتیم اینجا فرصتی طلایی برای ایجاد یک برداشت اولیه خوب برای محصول شماست. به خاطر داشته باشید شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه مشتری را به محصول خود جلب نمایید. و برای انجام این مهم، ابتدا باید بدانید که مشتریان شما چه کسانی هستند و چه چیزهایی برایشان مهم است.

استراتژی برند

یک استراتژی خوب برای موقعیت برند، ارتباط موثر با مشتری و متمایز شدن برند از رقبا را بالا برده و ارزش برند را به حداکثر می‌رساند.

استراتژی های برند مختلفی وجود دارد که توسط شرکت های مختلف اجرا می شود که آنها را متمایز می کند و مزیت های رقابتی مختلف به آنها را اضافه می کند.

دریابید که مشتریان محصولات عسل شما چه کسانی هستند

در هنگام برندسازی، شناخت مشتری و دانستن اینکه چه چیزهایی برایشان ارزش محسوب می شود بیسار مهم است. ترکیب این موارد با تاکتیک های کلی طراحی چشم نواز می تواند بهترین فرمول برای جلب توجه خریداران باشد.

خواص درمانی و استفاده فراوان در آشپزی بخشی از دلایل مصرف کنندگان برای خریداری عسل است. یک بررسی کلی عوامل خرید اصلی عسل را به صورت زیر آورده است.

  • قیمت مناسب این محصول
  • مواد تشکیل دهنده، حداقل فرآوری، محصول طبیعی و ارگانیک
  • بسته بندی مسئولانه و حداقل استفاده از مواد شیمیایی در زمان تولید محصول

موارد فوق می توانند نشان دهند که چه چیزهایی برای مشتریان در درجه اول قرار دارد و برایشان حائز اهمیت است. بنابراین، ایجاد ارتباط با مشتریان از طریق قرار دادن محتوا و تصاویر روی بسته بندی بسیار مهم است. با درج محتوا، تصاویر و المان های صحیح روی بسته بندی عسل می توانید به این امر دست یابید.

ببینید چه ارزش هایی برای شما و برند عسل شما مهم است؟ ببینید که کدام یک از عواملی که در بالا ذکر گردید را می توانید به مشتریان ارائه دهید؟ به احتمال زیاد، همه اینها ارزش هایی هستند که برای مشتریان شما اهمیت دارند. شما می توانید با یک طراحی بسته بندی عسل عالی این ارزش ها را به نمایش بگذارید و در نتیجه آن محصول خود را متمایز از سایرین کرده و فروش بیشتری را تجربه کنید.

بسته بندی عسل مینیمالیست

چگونه یک بسته بندی عسل عالی طراحی کنیم

هنگام طراحی بسته بندی برای محصولی مانند عسل، برندها باید با مشتریان ثابت خود را بشناسند و در عین حال بتوانند توجه خریدارانی که برای اولین بار می خواهند محصول را خریداری نمایند به خود جلب کنند.

برای شرکت های تولید کننده عسل فهمیدن اینکه درج چه چیزهایی روی بسته بندی از اهمیت برخوردار است بسیار ضروری است. مهمترین چیزهایی که برای قرار گرفتن روی بسته بندی باید در نظر بگیرید تناسب بسته بندی، رنگ ها، تصاویر، داستان برند، ارزش ها و ویژگی های مهم عسل شما هستند.

داشتن یک طراحی بسته بندی خاص، منحصر به فرد و زیبا از نیازهای اصلی بازار رقابتی امروز است. آوند استودیو مشهد آماده ارائه خدمات متنوع از جمله طراحی و اجرای بسته بندی عسل برای محصولات شماست. می توانید با خیالی آسوده طراحی و اجرای بسته بندی عسل خود را به ما بسپارید.

طراحی بسته بندی در مشهد

استفاده از عناصر و المان های مرتبط با عسل در طراحی

ماهیت عسل تصاویر بسیاری را به ذهن متبادر می کند:

  • توسط زنبور ها تولید شده
  • در کندوی زنبور عسل نگه داری شده
  • از شهد گل ها گرفته شده
  • مورد علاقه خرس هاست
  • لانه های زنبور شش ضلعی است

موارد بالا در سراسر جهان شناخته شده است و هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان از آن خبر دارند. شما می توانید با استفاده از این موارد روی لیبل بسته بندی عسل خود بصورت خلاقانه یک بسته بندی جذاب و متمایز داشته باشید.

این تصاویر پتانسیل زیادی را برای طرح های نوآورانه بسته بندی و لیبل عسل ارائه می دهند. برای مثال می توانید روی لیبل از طرح های شش که نشانگر لانه زنبور عسل است است استفاده نمایید. یا روی بسته بندی طرحی از مزرعه ای از گل های وحشی، یک درخت میوه و یک کندوی زنبور عسل را با ظرافت قرار دهید کنید. حتی می‌توانید تمام این المان ها را نادیده بگیرید و فقط روی لیبل با طرح و متنی ساده و چشم نواز بنوسیدی، عسل. یک طراحی مینیمال کار خودش را انجام می دهد.

استفاده از تعدادی از این المان ها و تصاویر روی بسته بندی و لیبل، تشخیص محصولی که می‌فروشید و ارزش‌هایی که برای شما اهمیت دارد را برای مشتریان آسان می‌کند. بعنوان مثال می توانید روی لیبل خود تصویر خرسی را قرار دهید و یا ظرف بسته بندی خود را به شکل لانه زنبوری بسازید. هدف از ارائه این موارد، شناخته شدن برند شما در صنعت است.

بسته بندی عسل مینیمالیست

طراحی لیبل و بسته بندی عسل

طرح های بسته بندی و لیبل عسل خوب، یک برداشت اولیه ماندگار خلق می کند

بسته بندی و لیبل محصول اولین شاخص کیفیت است و ارزیابی زیبایی بسته بندی محصول شما اولین تجربه برندی است که اکثر مشتریان از محصول شما می توانند داشته باشیند پس باید اطمنیان حاصل کنید که بسته بندی عسل شما توجه آنها را در عرض چند ثانیه جلب کند.

شکل خود لیبل

اکثر تولیدکنندگان عسل از لیبل های مستطیلی برای محصول خود استفاده می کنند و خب این هیچ ایرادی ندارد. با این حال شما می توانید یک گام جلو تر رفته و در شکل لیبل خود نیز خلاقیت به خرج دهید. همانطر که گفته شد اشکال لانه زنبوری محبوب هستند. یا می توانید لیبل خود را به شکل کندوی عسل طراحی کنید. دوست دارید بیش از پیش متمایز شوید؟ لیبل محصول خود را به شکل یک زنبور عسل دراورید.

تصاویر

تصاویر یا المان های گرافیکی استفاده شده روی بسته بندی و لیبل محصول باید حس و حال عسل خالص را به شما القا کند. تصاویری که در طرح‌های بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند عمدتاً کوزه عسل، لانه زنبور عسل، گل‌ها، زنبورها، کندوهای عسل هستند.

فونت ها

طرح تایپوگرافی که بر روی بسته بندی و لیبل خود ارائه می دهید. می تواند سبکی را خلق کند و ارتباطی عاطفی با مصرف کنندگان ایجاد نماید.

رنگ ها

اصولا در بسته بندی عسل، ظرف عسل شفاف است و عسل داخل آن دیده میشه می شود. پس بهتر است در لیبل هایی که برای بسته بندی عسل طراحی می شود از رنگ‌هایی استفاده شود که می‌توانند با رنگ عسل به بهترین شکل هماهنگ شوند تا محصول شما بیش از پیش برجسته شود.

برای اینکه نشان دهید محصول عسل شما خالص و سالم است، بهتر است از ترکیب رنگ های طبیعی استفاده کنید، برای جلب توجه عموم مصرف کنندگان میتوان از ترکیب رنگ های پر جنب و جوش نیز استفاده نمود. اگر محصول شما لوکس و ممتاز است، ترکیب رنگ های پاستلی، سفید و مشکی را میتوان در طراحی استفاده کرد.

با یک طراحی بسته بندی مینیمال بدرخشید

می توانید از تصاویر و المان های گرافیکی خلاقانه و جذاب استفاده کنید تا مشخص کنید محصول شما عسل است. حال زمان آن فرا رسیده است که محصول خود را از رقبا متمایز کنید. می توانید با نگاه کردن به سایر حوزه ها و در نظر گرفتن ترند ها و انتظارات مخاطبان گزینه هایی منحصر به فرد برای بسته بندی خود بیابید.

یکی از جدیدترین گرایش ها تا به امروز، طراحی بسته بندی مینیمال است. این طراحی با استفاده محدود از تصاویر و المان ها به محصول اجازه می‌دهند خودش را بیشتر نشان دهد. و در عوض، از ظاهر خام بسته بندی و جزئیات خود محصول برای فروش و جلب توجه مشتریان استفاده می کند.

برای عسل، می توان از ظروف شیشه ای شفاف استفاده نمود تا رنگ محصول شیرین شما را نشان می دهد. هر رنگ، المان و یا تصویری که روی لیبل محصول استفاده می شود در اینجا باید در خدمت محصول داخل بسته بندی شما باشند و توجه ها را به آن جلب کنند.

نوشته روی بسته بندی و لیبل محصول شما نیز باید مینیمال باشد. حتی دیده شده برخی برند ها از این هم فراتر رفته اند. برای محصولات طبیعی مانند عسل، فقط قرار دادن نام برند و کلمه عسل روی لیبل کافی است تا مشتریان بفهمند محصول شما چیست. این ها کلماتی است که مشتریان هنگام خرید در ذهن خود دارند، بنابراین دیدن آنها در بسته بندی شما می تواند راهی آسان برای متمایز شدن محصول شما از سایر کالاهای موجود در بازار باشد.

بسته بندی عسل مینیمالیست

اطلاعاتی که باید روی لیبل بسته بندی عسل خود درج نمایید.

در زمان طراحی بسته بندی عسل همیشه به خاطر داشته باشید که یک سری اطلاعات خاص (برابر با استانداردهای سازمان غذا و دارو) باید روی بسته بندی چاپ شوند. این اطلاعات می تواند فضای زیادی از بسته بندی شما را اشغال کند پس مهندسی صحیح اطلاعات را در نظر داشته باشید.

 اطلاعات تغذیه ای و سازمان غذا و دارو

همانطور که در بالا اشاره شد یک سری اطلاعات خاص حتما باید روی بسته بندی چاپ شوند، این اطلاعات را می توانید با مراجعه به مراجع ذیصلاح سازمان غذا و دارو دریافت نمایید. رعایت این موارد و قرار دادن این اطلاعات روی لیبل نه تنها از نظر قانونی برای فروش محصول شما حیاتی است، بلکه برای مصرف کنندگان نیز بسیار اهمیت دارد. امروزه مشتریان بیش از هر زمان دیگری از آنچه مصرف می کنند آگاه هستند. صداقت و راستگویی در مورد ترکیبات موجود در عسل تان می تواند نکته ای مثبت و یک نقطه فروش بزرگ برای مصرف کنندگان باشد.

اطلاعات تماس

درج اطلاعات تماس کسب و کار شما روی بسته بندی بسیار حیاتی است. می توانید علوه بر شماره تلفن، آدرس وبسایت، ایمیل و لینک های صفحات خود بر روی شبکه های اجتماعی را نیز قرار دهید.

ارائه راه‌های ارتباطی متعدد به مشتریان برای اینکه بتوانند تجربه خود را از خرید محصول شما، به اشتراک بگذارند می تواند از برند شما تصویری مثبت در ذهن خریدار ایجاد کرده و شرکت شما را مشتاق به ایجاد ارتباط با مصرف کننده نشان دهد. این رابطه تا حد زیادی به ایجاد پیوند با مشتریان شما کمک می کند و به آنها انگیزه می دهد تا محصول شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.

متریال بسته بندی عسل و طراحی لیبل آن

هنگام طراحی بسته بندی باید به همه بخش ها توجه کنید. شاید با خود فکر کنید لیبل بسته بندی عسل شما مهم ترین بخش بسته بندی است، اما کاملا این طور نیست. هنگام طراحی بسته بندی علاوه بر لیبل باید خود ظرف عسل را نیز در نظر داشته باشید. این دو مولفه (لیبل و ظرف عسل) باید در کنار هم استفاده شوند تا بتوانند برای تجربه‌ای منحصر به فرد و خاص برای مشتریان خلق کنند. بنابراین ارزش دارد خوب به آنها فکر کرده و برای طراحی شان زمان صرف کنید.

طراحی خلاقانه ظروف بسته بندی

هنگامی که به طراحی لیبل و بسته بندی عسل فکر می کنید، قدرت ظروف بسته بندی عسل را دست کم نگیرید. امروزه می توان طراحی های چشم نواز و متفاوتی را در شکل های ظروف بسته بندی عسل دید که می توانند مزیت های رقابتی را به هر شرکتی اضافه کنند.

در کنار استفاده از طرح شیشه های کلاسیک می توانید طرح های لانه زنبوری و اشکال شش ضلعی را در نظر داشته باشید و نهایت تلاشتان را بکنید تا ظروف بسته بندی تان متفاوت و هیجان انگیز باشد.

همیشه ظروف شیشه ای را برای بسته بندی عسل انتخاب کنید

همانطور که می دانید شیشه از پلاستیک برای بسته بندی عسل متریال مناسب تری است. پلاستیک مناسب بسته بندی عسل نیست زیرا عسل می تواند باعث خوردگی پلاستیک شده و مواد شیمیایی پلاستیک با عسل ترکیب شود و در نتیجه از کیفیت محصول شما کاسته شده و عطر و طعم آن را تغییر کند. در عوض بسته بندی عسل در ظروف شیشه ای می تواند برای مدت طولانی از عسل محافظت کرده و کیفیت، عطر و طعم آن را حفظ نماید.

با این حال اگر میخواهید از بسته بندی های پلاستیکی استفاده کنید ظروف شما باید از متریال های سازگار با مواد غذایی مانند PET یا PP/PE ساخته شده باشد تا احتمال آلودگی کاهش پیدا کند. اگرچه عسل ماندگاری بالایی دارد، اما این محصول همچنان می تواند به مرور زمان متبلور یا اکسید شود. برای جلوگیری از این امر، درب ظروف باید تا حد امکان از ورود هوا جلوگیری کند. و تازگی محصول را با محدود کردن مقدار هوا و رطوبت وارد شده به داخل ظرف برای مدت زیادتری حفظ نماید.

باز هم توصیه می شود که از بسته بندی شفاف برای عسل استفاده کنید. رنگ خود عسل بهترین زمینه برای هر نوع لیبلی است و همچنین باعث می شود محصول شما روی قفسه فروشگاه ها براحتی شناخته شود.

اصالت برند

با در نظر گرفتن ارزش های برندتان و خود بسته بندی، حال شما آماده طراحی یک بسته بندی و لیبل. اول باید رنگ بندی خود را انتخاب کنید، که معمولا بر اساس رنگ های برند و لوگوی شما انتخاب می شود.

اگر بسته بندی شفاف را انتخاب کرده اید، بهتر است که ترکیب رنگ شما تا حد امکان مکمل رنگ عسل باشد. به این معنی که می توان از رنگ های زرد استفاده کرد.

اگر بسته بندی شفاف را مناسب نمی دانید باید به دنبال چیزی بیش از یک لیبل زرد رنگ هستید می توانید از رنگ بنفش استفاده کنید. رنگ بنفش به عنوان یک رنگ مکمل برای زرد، بسته بندی شما را برجسته و متمایز می کند و در چشم خریداران خوشایند خواهد بود.

همانطور که استفاده از رنگ های مناسب برای لیبل بسته بندی مهم است، استفاده صحیح از فضای موجود روی بسته بندی نیز بسیار حائز اهمیت است.

مهندسی اطلاعات روی بسته بندی را رعایت کنید. ویژگی های محصول خود را روی لیبل بصورت مشخص و خوانا درج نموده و لیبلی را انتخاب کنید که متناسب با بسته بندی عسل شما باشد، اما بر آن غالب نباشد.

می توانید برای بسته بندی عسل خود یک قاشق یا دیپر چوبی عسل نیز در نظر بگیرید. حتی می توانید یک لیبل نیز روی درب محصول اضافه کنید.

بازاریابی

پلتفرم های زیادی مانند فیس بوک، اینستاگرام و… وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا برند و محصول خود را تبیلغ کرده و به مخاطبین جدید دست یابید همچنین با مشتریان خود در ارتباط باشید.

تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی استفاده می کنید باید محصول را جذاب، خوشمزه و وسوسه‌انگیز نشان دهند تا بتوانند مصرف کنندگان را مجذوب خود کرده و برای خرید محصول شما عطش ایجاد کند.

پیام برند یک عنصری ضروری است که باید در تمام رسانه‌های اجتماعی منعکس گردد.

برای تصاویرتان از پس زمینه های زیبا استفاده نمایید مثلا می توانید عسل خود را در کنار میز صبحانه سالم داشته باشید.

رنگ و فونت شما باید نشان دهنده شخصیت برندتان باشد.

فیدبک مشتریانتان را همیشه در نظر گرفته و از آن برای جلب رضایت و اعتماد مشتریان استفاده کنید.

در بالا اطلاعاتی در خصوص روش های بسته بندی عسل ارائه کردیم و راه های مختلفی را برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان با انتخاب های خلاقانه ارائه نمودیم.

می توانید با در نظر گرفتن روش های فوق برای طراحی بسته بندی خود، به یک لیبل و بسته بندی منحصر به فرد و متمایز دست یابید تا بتواند توجه مصرف کنندگان را جلب کند.

تیم متخصصین ما در آوند استودیو آماده است تا شما را در طراحی هویت برند، طراحی لوگو، عکاسی صنعتی، و طراحی بسته بندی محصولات یاری نماید.

طراحی بسته بندی در مشهدسوالات متداول


آیا کیفیت و طراحی بسته بندی در فروش تاثیر دارد؟

صد البته، یک بسته بندی خوب و با کیفیت علاوه بر محافظت از محصول تا رسیدن آن به دست مشتری، خود را از رقبا متمایز کرده و نگاه مشتریان جدید را به خود جلب کند.


پروسه طراحی بسته بندی به چه صورت است؟

ابتدا با یک بررسی دقیق ارزش های برند شما را شناسایی می کنیم، سپس سعی می کنیم برابر ارزش های برند شما و مطابق سلایق بازار هدف بسته بندی ای طراحی نماییم که بتواند به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار نماید.


تعرفه طراحی بسته بندی عسل چقدر است؟

بطور دقیق نمی شود به این سوال جواب داد، هزینه ها بسته به نوع محصول و متریال مورد استفاده تغییر می کنند، می توانید با شماره درج شده در سایت برای استعلام قیمت و مشاوره تماس بگیرید.


 طراحی بسته بندی چقدر زمان می برد؟

مدت زمان طراحی بسته بندی برای محصولات بسته به نوع آن و متریال انتخابی متفاوت بوده و حدودا چیزی بین یک هفته تا ده روز کاری زمان می برد.


برای ثبت سفارش چطور می توانم اقدام نمایم؟

شما می توانید چه به صورت حضوری و چه به صورت تلفنی سفارش طراحی بسته بندی خود را ثبت نمایید.

40 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *