طراحی بسته بندی ، طراحی بسته بندی محصول ، طراحی بسته بندی حرفه ای ، طراحی بسته بندی خلاق ، طراحی بسته بندی قهوه ، طراحی بسته بندی حرفه ای قهوه

با توجه به اینکه افراد بسیاری از قهوه به عنوان نوشیدنی مورد علاقه خود نام می برند، تعجبی ندارد که مصرف این محصول تنها در سال گذشته بیش از 160 میلیون کیسه 60 کیلوگرمی بوده است. در بازاری با این میزان رقابت، متفاوت و خاص بودن آسان نیست. بسته بندی قهوه شما باید توجه مصرف کنندگان را به خود جلب نماید و داستان برند شما را به نحوی جذاب روایت کند، و در همین حال کیفیت محصول شما را حفظ کرده و از آن به خوبی محافظت نماید. طراحی بسته بندی نقش مهمی در موفقیت و شکست یک برند دارد. طراحی بسته بندی قهوه خوب باعث ایجاد برداشت اولیه مثبت می شود و می تواند به کسب و کار های جدید کمک کند تا در بازار خود را متمایز از رقبا نشان دهند. در این مقاله، ویژگی های یک بسته‌بندی قهوه خوب را بررسی می‌کنیم، مواردی که باید روی بسته بندی در نظر گرفته شود را بیان می نماییم و در نهایت تعدادی از طراحی های بسته بندی های قهوه را با هم می بینیم.

چرا بسته بندی قهوه خوب مهم است؟

یک طراحی بسته‌بندی عالی به شما کمک می‌کند تا مصرف کنندگان را بیشتر با برند خود آشنا کنید، شما را از رقبا متمایز می کند تا بتوانید مشتریان جدید را جذب کرده و مشتریان فعلی را نیز حفظ نمایید.

اما یک بسته بندی قهوه خوب باید علاوه بر جذب مشتری محصول شما را از زمان آماده سازی برای مصرف تا رسیدن آن به دست مصرف کننده محافظت کند و قهوه را تازه و با کیفیت نگه دارد.

در نهایت وقتی که همه این موارد انجام پذیرفت، آخرین کاری که یک بسته بندی قهوه خوب انجام می دهد ارائه موفقیت آمیز محصولی به مشتریان است که آن را دوست دارند و می توانند به آن اعتماد کنند.

طراحی بسته بندی در مشهد

داشتن یک طراحی بسته بندی قهوه زیبا و خاص می تواند موفقیت شما در بازار را تضمین نماید. می توانید با خیالی آسوده طراحی بسته بندی محصولات خود را به ما بسپارید، زیرا رسالت ما در آوند استودیو مشهد طراحی بسته بندی های منحصر به فرد، خاص و متمایز است.

بیایید نگاهی به ویژگی ها و عناصر مهمی که باید در طراحی بسته بندی قهوه لحاظ شود بیاندازیم.

نکات کلیدی برای بسته بندی قهوه

قبل از شروع طراحی بسته بندی قهوه باید به چند نکته توجه کنید. اینکه چگونه متریال بسته بندی از قهوه شما محافظت می کند و آیا می توان از متریال سازگار با محیط زیست در بسته بندی استفاده کرد یا نه. با در نظر گرفتن این موارد می توانید بسته بندی مناسبی را انتخاب کنید که بهترین کارایی را برای شما داشته باشد.

انواع بسته بندی

بسته بندی را می توان در متریال و شکل های مختلفی تهیه نمود، دانستن در مورد انواع آنها به شما کمک می کند تا نمونه مناسب برای محصول خود را انتخاب نمایید.

پاچ های بغل کاست

پاچ های بغل کاست یکی از رایج ترین انواع بسته بندی برای محصولات قهوه هستند. این نوع پاچ وقتی خالی است به راحتی از کناره ها روی هم تا خورده تا فضای کمتری اشغال کند و هنگام پر شدن منبسط شده و به شکل اصلی خود باز می گردد.

طراحی بسته بندی قهوه، پاکت بغل کاست

پاکت های چهار طرف دوخت

پاکت های چهار طرف دوخت تقریبا شبیه پاچ های بغل کاست هستند. این نوع بسته بندی از همه طرف ها دوخت خورده است، که باعث می شود گوشه و کناره های آن بیشتر برجسته شود و مستطیل شکل تر باشد.

طراحی بسته بندی قهوه، پاکت چهار طرف دوخت

پاچ های سه طرف کاست (بغل کاست + ته کاست)

این بسته بندی ها علاوه بر کناره ها در پایین نیز صاف هستتند تا بتوانند ایستاده بمانند. اگر به دنبال تمایز هستید و می خواهید توجه مصرف کنندگتن را جلب نمایید، این پاچ ها می توانند انتخابی عالی باشند.

طراحی بسته بندی قهوه، پاکت سه طرف کاست

دوی پک

این نوع بسته بندی که معمولاً به عنوان پاکت ایستاده نیز شناخته می شود. تولید پاکت های doypack مقرون به صرفه‌تر از پاچ های سه طرف کاست است، ولی استحکام کمتری دارند.

طراحی بسته بندی قهوه، دوی پک

تازه نگه داشتن قهوه

هنگام انتخاب بسته بندی قهوه، اولین سوال شما باید این باشد: “آیا قهوه را تازه نگه می دارد؟” سه عامل اکسیژن، رطوبت و نور می توانند بر تازگی قهوه تأثیر منفی بگذارند. اگر بسته بندی شما طراحی مناسبی برای دفاع در برابر این عوامل نداشته باشد، قهوه شما تا زمانی که به دست مشتریانتان برسد کهنه می شود. روش های مختلفی برای تازه نگه داشتن قهوه وجود دارد و شما می توانید بسته به بودجه و نوع بسته بندی خود از میان آنها انتخاب نمایید.

بسته بندی قهوه شما این موارد را می تواند شامل شود.

فناوری بسته بندی با اتمسفر اصلاح شده

این فناوری اکسیژن را که می تواند اثرات مضری روی کیفیت قهوه داشته باشد از بسته بندی حذف می کند و گازی مانند نیتروژن را جایگزین آن می کند.

دریچه گاز زدایی یک طرفه

نقش این دریچه ها روی بسته بندی قهوه این است که دی اکسید کربن آزاد شده از قهوه تازه برشته شده را از بسته بندی خارج می کنند و در همین حال جلوی ورود اکسیژن به داخل بسته بندی را می گیرند. این امر در نهایت باعث صرفه جویی در وقت شما در هنگام بسته بندی می شود و در عین حال به تازه ماندن محصول قهوه شما را تازه نگه می دارد.

طراحی بسته بندی قهوه، دریچه گاز زدایی یک طرفه

بسته بندی های زیپ کیپ دار

با قرار دادن زیپ کیپ روی بسته بندی می توانید امکان بسته شدن در بسته بندی را برای مصرف کنندگان فراهم نمایید. زیپ کیپ باعث می شود تا قهوه را برای استفاده های بعدی تازه بماند.

پایداری

بسیاری از تولیدکنندگان اکنون به دنبال استفاده از مواد سازگار با محیط زیست هستند. حتی برخی از برندها بسته بندی هایی با قابلیت پر شدن مجدد را دارند، به این صورت که مصرف کننده می تواند بسته بندی محصول را به فروشگاه ها برده و همان بسته بندی را با محصول تازه پر کند.

در نهایت باید هنگام طراحی همه این جوانب را در نظر داشته باشید. آیا استفاده از بسته بندی های سازگار با محیط زیست ارزش هزینه و زمان بیشتر را برایتان دارد یا خیر؟

طراحی بسته بندی قهوه مستحکم

جزئیات روی بسته بندی

بعد از انتخاب متریال و نوع بسته بندی قهوه مورد نظر خود باید به این بیاندیشید که چه چیزهایی روی بسته بندی قهوه خود قرار دهید.

نوع رست و طعم قهوه

درج نوع رست و طعم روی بسته بندی قهوه بسیار رایج است. قرار دادن این اطلاعات به مصرف کننده کمک می کند تا با آگاهی بیشتری محصول را بخرد. می توان اطلاعاتی در مورد مشخصات طعم قهوه و روش های توصیه‌شده برای دم کردن قهوه درج نمود. این که چه مقدار جزئیات روی بسته بندی درج نمایید کاملا به شما بستگی دارد. ولی بهتر اینست که در خصوص محتویات داخل بسته روی بسته بندی توضیحات کاملی را درج نمایید تا مشتری بتواند تفاوت‌های بین هر بلند را درک کند، تفاوت‌ها بین رست های مختلف را شرح دهید. سعی کنید خلاق باشید. خیلی وقت ها می شود به جای نوشتن توضیحات از یک المان یا عنصر گرافیکی استفاده کرد. یک عنصر یا المان گرافیکی مینیمالیستی و ساده می تواند اطلاعات مورد نیاز را بدون ایجاد هیچ گونه آشفتگی بصری روی بسته بندی منتقل نماید.

طراحی بسته بندی قهوه، انواع بلند ها و رست ها

روش فرآوری

درج روشی که برای فرآوری قهوه شما استفاده می‌شود، اطلاعاتی را به مشتریان می‌دهد که انتظار چه طعم‌هایی را از قهوه شما داشته باشند. به عنوان مثال، دانه‌های قهوه‌ای که با روش طبیعی فرآوری شده‌اند، معمولاً طعمی متفاوت نسبت به دانه‌های فرآوری شده با روش شستشو دارند. برای مصرف کنندگانی که اطلاعات زیادی درباره قهوه ندارند، اما دوست دارند بیشتر بدانند، درج این موارد روی بسته بندی می‌تواند مقدمه‌ای برای ورودشان به دنیای قهوه و تبدیل آن به نوشیدنی مورد علاقه‌شان باشد.

خاستگاه قهوه شما

دانه‌های قهوه از کشورهای متفاوتی می‌آیند، و به احتمال زیاد، بیشتر دوستداران قهوه، تولیدکنندگان قهوه مورد علاقه خود را دارند. به همین خاطر، درج خاستگاه دانه‌های قهوه روی بسته‌بندی، کار خوبی است. حتی می توانید جزئیات مربوط به محل و نحوه تهیه قهوه را روی بسته بندی قرار دهید. این مثال را در نظر داشته باشید. اگر محصول خود را از یک مزرعه کوچک قهوه خریداری می کنید، می توانید اطلاعاتی در مورد کشاورزان روی بسته بندی قرار دهید. استفاده از این المان ها و عناصر در طراحی بسته بندی قهوه باعث می شود که برند شما چیزی بیش از یک تولید کننده قهوه باشد.

داستان برند شما

اینجا فرصتی مناسب برای ارتباط با مشتریان دارید و باید سعی کنید داستان برند خود را به نحوی جذاب بیان کنید. یا به عبارتی چشم انداز و هدف شما باید این باشد. برای مثال می توانید در مورد کشاورزانی که با آنها کار می کنید اطلاعاتی ارائه کنید و یا در مورد کارهایی که برای تهیه قهوه خود انجام می‌دهید بنویسید، از کنار این بخش به آسانی نگذرید و به کاملا از همه جوانب به آن بیاندیشید!

طراحی بسته بندی قهوه، داستان برند

استفاده از رپر

اگر نمی خواهید تمام جزئیات را روی خود بسته بندی چاپ کنید، می توانید اطلاعات را روی یک رپر چاپ نمایید.

نکات دیگری در مورد طراحی بسته بندی قهوه خوب

بعد از اینکه مشخص شده چه اطلاعاتی قرار است روی بسته بندی درج گردد، گام بعدی طراحی روی بسته بندی است. اینجا چند نکته وجود دارد که باید آنها را مد نظر داشته باشید

ثبات در طرح ها

اگر این محصول بخشی از برند بزرگ شماست، میتوانید طراحی بسته بندی قهوه خود را مطابق برند خود نگه دارید.

طراحی بسته بندی قهوه، ثبات در طرح

از روانشناسی رنگ ها استفاده کنید

مشتریان در زمان خرید، تحت بمباران اطلاعات زیادی قرار می گیرند. در نتیجه شما زمان کوتاهی دارید تا توجه آنها را جلب نموده و آنها را با محصول خود آشنا کنید. دیدن رنگ‌های خاص واکنش‌های احساسی مختلفی را در آن‌ها بر می انگیزد و ترکیب رنگی که در بسته‌بندی خود استفاده می‌کنید می‌تواند بر ترجیحات آنها تأثیر بگذارد. برای طراحی یک بسته بندی متمایز تاکید روی رنگ بندی ها بسیار مهم است. از روان شناسی رنگ ها برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، رنگ قرمز نشانگر اشتیاق است و احساس نیاز شدید را ایجاد می کنند. رنگ زرد الهام‌بخش خوش‌بینی است، اما می‌تواند اضطراب را تشدید کند، به همین دلیل باید از آنها کم استفاده کرد. آبی حس اعتماد و رنگ طلایی نشان‌دهنده تجمل و لوکس بودن هستند. سبز نشانه سلامتی و طبیعی بودن است، مثلا می توانید برای طرح خود از المان ها و رنگ های یک جنگل بارانی استوایی الهام بگیرید.

در نظر داشته باشید که همیشه نیاز نیست از رنگ های زنده در بسته بندی خود استفاده کنید تا محصول شما توجه مصرف کنندگان را به خود جلب نماید. بعضی اوقات می توان با استفاده از طرح ها و رنگ های مینیمال برند و محصول شما را تجملاتی، شیک، خاص و مدرن جلوه داد.

برای خلق یک بسته بندی قهوه منحصر به فرد باید رنگ بندی های مختلف را آزمایش و با هم مقایسه کنید. انتخاب یک رنگ بندی و طرح رنگ خوب می تواند محصول شما را از سایرین در بازار متمایز کرده و داستان برند شما را منعکس می کند.

طراحی بسته بندی قهوه، رنگ های بسته بندی

تمایز و برجسته شدن

در این که طعم و کیفیت قهوه شما مهم است شکی نیست، اما مشتریان شما باید بتوانند محصول شما را تشخیص دهند و آن را راحت پیدا کنند. داشتن یک طراحی چشم نواز به این امر کمک می کند. در نظر داشته باشید فقط چند لحظه طول می کشد تا یک خریدار تصمیم بگیرد که آیا می خواهد محصول شما بخرد یا نه، و بسته بندی نقش مهمی در این انتخاب ایفا می کند. افراد بیشتر قضاوت ‌هایشان در مورد یک محصول را بر اساس طراحی آن انجام می‌دهند.

ارائه یک “برداشت اولیه” مثبت برای تبلیغ نام برند شما بسیار حائز اهمیت است. شاید با خود بگویید نوع طراحی بسته بندی شما بر کیفیت قهوه شما تأثیری ندارد، اما این را بدانید که بیشتر مصرف کنندگان بر اساس زیبایی شناسی انتخاب محصول خود را انجام می دهند. اگر آنها شما را نشناسند، احتمالا یک مارک با جذاب ترین بسته بندی را انتخاب می کنند. بسته بندی خوب قهوه یکی از قوی ترین ابزارها برای جذب مشتریان جدید برای محصول شما است.

اگر معمولاً در طراحی رویکردی ملایم‌ دارید، کاملاً برعکس عمل کنید! رنگ‌های ساده را با رنگ‌های جیغ عوض کنید، اندازه فونت را بزرگ کنید، و جزئیات دیگری اضافه کنید تا بسته‌بندی تان بیشتر متمایز شود. حتی می توانید از المان های گرافیکی که حرکتی را نشان می دهند استفاده کنید. مثلا اگر قرار است روی بسته بندی از تصویری استفاده نمایید، می توانید تصویری از قهوه‌ که در یک لیوان ریخته می‌شود یا دانه‌های قهوه که در دستان کسی ریخته می‌شوند را روی بسته بندی بگذارید. این حرکت یک تجربه حسی برای بیننده ایجاد می کند و توجه او را به محصول شما جلب می نماید. این تمایز و برجسته شدن باعث می شود مصرف کنندگان در میان دریایی از محصولات، محصول شما را برگزینند.

طراحی بندی قهوه، بسته بندی متمایز

ترند های طراحی بسته بندی قهوه

بیان داستان با بسته بندی

با استفاده از داستان خود در طراحی بسته بندی، با مشتریان خود تعامل داشته باشید و سعی نمایید بین برندتان و آنها اعتماد خلق کنید. این اعتماد می تواند شما را از برندهای دیگر متمایز کرده و مشتری را مجاب کند تا شما را برگزیند. بسته بندی خلاقانه و کاربردی باید علاوه بر داشتن عناصر و جذابیت های زیبایی شناختی، داستان برند و قهوه شما را بازگو کند. بسته‌بندی قهوه باید مشتری را نه فقط در مورد محصول، بلکه در مورد ارزش‌های برندتان نیز آگاه کند و تمام اطلاعاتی که مصرف کننده باید بداند را شامل شود.

عناصر طراحی ای را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد. این طرح را مشاهده کنید، لوگو به صورت بزرگ روی بسته بندی قرار گرفته تا برای مصرف کننده براحتی قابل تشخیص باشد، دو دست که یک فنجان قهوه را گرفته اند، همراه با نام برند Giving Cup که با حروف بزرگ در کنار لوگو قرار گرفته، این المان ها می تواند حس مهربانی را به مصرف کننده القا نماید.

طراحی بسته بندی قهوه، بیان داستان با بسته بندی

یا این نمونه را ببینید، طراح از تصویر موسس شرکت روی بسته بندی استفاده نموده و این امر احساس آشنایی را به مخاطب منتقل می کند.

طراحی بسته بندی قهوه

ارگانیک

در هنگام طراحی بسته بندی خود به المان ها و عناصر گرافیکی یا تصاویر و اشکال توجه خاصی داشته باشید. درست مانند رنگ بندی، استفاده از عناصر، طرح ها و اشکال مناسب روی بسته بندی در جذب مخاطب تاثیر بسیاری دارد و می تواند باعث ایجاد ارتباطی عمیق تر بین بیننده و محصول شود.

وقتی صحبت از قهوه به میان می آید، تازگی،طراوت و اصالت برای مشتریان مهم است. یکی از راه‌هایی که می‌توان این موضوع را در طراحی بسته‌بندی خود به نمایش گذاشت، استفاده از عناصری است که ظاهر و احساس ارگانیک را به نمایش می‌گذارند.

به المان هایی که میخواهید روی بسته بندی قهوه از آنها استفاده کنید کاملا فکر کنید. این نمونه بسته بندی را نگاه کنید، طراح در این بسته بندی تصویر زنی در حال چیدن دانه های قهوه را قرار داده و همین باعث می شود مصرف کننده به نحوه تولید و فراوری قهوه علاقه مند شود. این طراحی نمونه ای موفق از بیان داستان برند و ارتباط گیری با مشتریان است.

یکی دیگر از راه‌های ساده و در عین حال مؤثر دیگر برای انتقال پیام ارگانیک بودن محصول، استفاده از همان پاکت های قهوه ای ساده است. به این طرح توجه کنید. طراح به جای طراحی روی خود بسته بندی با چاپ طرح روی لیبل اجازه می دهد تا پاکت ساده قابل مشاهده باشد، و همین امر به نوبه خود احساس ارگانیک بودن برند را منتقل می‌ نماید.

قرار دادن تصاویر یا المان هایی از گیاه قهوه و فرآیند آماده سازی قهوه، ظاهر و احساس طبیعی و ارگانیک را تداعی می کند. این نمونه طراحی را مشاهده کنید. طراح با استفاده از تصویر گیاه قهوه روی بسته بندی بر ارگانیک بودن محصول تاکید می کند.

استفاده از تایپوگرافی در طراحی

استفاده از تایپوگرافی مدت هاست که سبک مورد علاقه طراحان برای طراحی بسته بندی قهوه است و حتی پس از گذشت سال ها همچنان از محبوبیت آن کاسته نشده است. استفاده از تایپوگرافی روی بسته بندی یکی از قوی ترین المان ها در طراحی در بسته بندی و برندسازی است. خیلی از برندهای بزرگ تنها از تایپوگرافی برای لوگوی خود استفاده می کنند که نشان دهنده قدرت و تاثیر بالای تایپوگرافی خوب است.

البته جای تعجب ندارد، برای جلب توجه مشتریان جدید، استفاده از طراحی های چشمگیر و جذاب، بهترین گزینه برای شما است و یک تایپوگرافی جذاب هرگز در ارائه آن شکست نمی خورد.

در اینجا نمونه هایی خوب از تایپوگرافی برای طراحی بسته بندی قهوه آورده شده است. در این طرح، طراح توانسته با استفاده از یک فونت برای نام برند، فونت دیگری برای خاستگاه قهوه و فونت سوم برای عنوان و نوع ترکیب قهوه، ثبات خوبی به طرح بسته بندی بدهد و از آشفتگی در طرح جلوگیری نماید.

حتی با یک طرح ساده تک رنگ، میتوان خاص ظاهر شد و توجه مشتریان را به محصول خود جلب نمود. در این طرح بسته بندی قهوه، طراح توانسته با استفاده از دو فونت مختلف به محصول جذابیت بیشتری بدهد.

طرح های هولوگرافی

بسته بندی قهوه با جلوه هولوگرافیک ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز داشته باشید تا در فروشگاه ها توجه مصرف کننده ها را جلب کرده و از رقبایتان متمایز شوید.

این طرح را ببینید، طراحی که بسته بندی قهوه هولوگرافیک زیبا و ساده را طراحی کرده است. او گفته است که از سفرش به ویتنام الهام گرفته است و اینکه چگونه هر روز تجربه جدیدی را داشته است. و رنگ های متعدد در بسته بندی هولوگرافی منعکس کننده این تجربه است. طراحی او ترکیبی از طرح ها و المان های استوایی و محیط ساحلی با جلوه هولوگرافیک است.

کارهایی که می توانید انجام دهید

با توجه به اینکه مصرف جهانی قهوه روز به روز در بین مردم بیشتر می شود، از یک چیز می توانید مطمئن باشید: همیشه تقاضا برای طراحی بسته بندی جذاب قهوه ادامه خواهد داشت. یک بسته بندی عالی داستان برند شما را بازگو می کند، از کیفیت قهوه شما محافظت می کند و در نهایت مصرف کنندگان را متقاعد به خرید آن می کند. بسته بندی قهوه شما باید تمام عناصر کلیدی را داشته باشد تا آن را از بقیه رقبا در بازار متمایز کند. سخت و پیچیده به نظر می رسد؟! نگران نباشید تیم متخصصین ما در آوند استودیو مشهد آماده اند تا شما را در خلق یک بسته بندی قهوه شگفت انگیز یاری کنند. از جمله خدمات دیگری که در آوند استودیو انجام می پذیرد می توان به عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، طراحی لوگو و ساخت تیزر اشاره نمود.

سوالات متداول


ویژگی های یک طراحی بسته بندی خوب چیست؟

طراحی بسته بندی باید به خوبی مزایای محصول شما را نشان دهد. همچنین باید بتواند به بهترین نحو با مخاطب ارتباط گرفته و پیام برند شما را به آنها منتقل نماید.


پروسه طراحی بسته بندی به چه صورت است؟

در ابتدا ما ارزش های برند شما را بررسی کرده و ویژگی های خاص محصول شما را شناسایی می کنیم. و سپس سعی می نماییم بر اساس این ویژگی ها بسته بندی ای طراحی کنیم که بتواند به بهترین نحو با مخاطب ارتباط برقرار کند. در نهایت با خلاقیت تمام یک بسته بندی خاص، زیبا و منطبق بر ارزش های برند شما و مخاطبین هدفتان طراحی می کنیم.


هزینه های طراحی بسته بندی قهوه به چه صورت است؟

بسته به نوع متریال انتخابی و خدمات دیگر متغیر است، شما می توانید برای مشاروه رایگان و استعلام قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.


طراحی بسته بندی قهوه چقدر زمان می برد؟

طراحی بسته بندی بسته به نوع متریال انتخابی و خدمات دیگر بین هفت تا ده روز کاری زمان می برد.


تاثیر طراحی بسته بندی بر فروش چیست؟

طراحی بسته بندی می تواند با متمایز کردن برند و محصول شما روی قفسه فروشگاه ها درخشیده و همه نگاه ها را به خود جلب نماید. همچنین یک طراحی خوب می تواند اعتماد مشتریان را جلب کرده و آنان را قانع کند که محصول شما را برگزینند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *