طراحی بسته بندی ادویه به خصوص امروزه اهمیت بسیاری پیدا کرده است. نقش بسته بندی تنها جای دادن محصول در خود و محافظت از آن نیست. یک بسته بندی خوب باید بتواند نقش خود را در نمایش برند و حتی بازاریابی محصولات شرکت به خوبی ایفا نماید.

ادویه ها به زندگی ما طعم می بخشند و طعم غذا را برایمان هیجان انگیز می کنند و درها را به روی تجربه غذاها و فرهنگ های جدید می گشایند. به دلیل داشتن متقاضیان فراوان، تولید کنندگان زیادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند و با یکدیگر رقابت می کنند.

یک طراحی بسته بندی ادویه خوب باید ارزش ها و پیام های شما را به مشتریان منتقل کند. به خصوص برای محصولاتی مانند ادویه جات که تقریبا همه با طعم و شکل بسته بندی آن برایشان آشناست، شما باید از تمام خلاقیت و هوش خود نهایت استفاده را ببرید تا بتوانید با یک طراحی بسته بندی ادویه خوب و متمایز توجه مشتریان را جلب نموده و آنها را قانع کنید تا محصول شما را از روی قفسه بردارند و از این طریق میزان فروش خود را افزایش دهید.

آوند استودیو مشهد آماده ارائه خدمات متنوع از جمله طراحی و اجرای بسته بندی ادویه برای محصولات شماست. می توانید با خیالی آسوده طراحی و اجرای بسته بندی ادویه خود را به ما بسپارید.

طراحی بسته بندی در مشهدعلاوه بر داشتن بسته بندی خوب، کیفیت محصول شما نیز بسیار حائز اهمیت است، هیچکس محصول بی کیفیت را نخواهد خرید حال هر چقدر هم که می خواهد بسته بندی آن زیبا و چشم نواز باشد.

انواع بسته بندی ادویه

متریال مختلفی برای بسته بندی ادویه موجود است که بسته به نوع محصول، بازار هدف و میزان هزینه ای که میخواهید بپردازید، می توانید از میان آنها انتخاب کنید. در اینجا می توانید برای طراحی بسته بندی خود ایده بگیرید.

پاچ ها و پاکت های بسته بندی

این پاکت ها بدلیل شکل ظاهری مناسب و استقامت خوب طرفداران زیادی دارند. این نوع بسته بندی می تواند بسیار متنوع بوده و شامل پاچ های ته کاست، پاچ های بغل کاست، پاچ های سه طرف کاست، پاچ های سه طرف دوخت و چهار طرف دوخت می باشد.

پاکت های کرافت

پاکت کرافت‌ پاکت‌هایی کاغذی هستند و اصولا مورد مصرف آنها برای بسته‌بندی انواع مواد غذایی است. پاکت‌ های کرافت نسبت به گذشته شاهد تغییرات زیادی بوده اند. این متریال نیز مناسب بسته بندی ادویه در حجم کمتر و تعداد محدودتر می باشد.

بسته بندی های نایلونی

بسته بندی نایلونی انواع متفاوتی دارند و در اشکال مختلف برای مصارف مختلف تولید می شوند. از ارزان قیمت ترین نوع بسته بندی ها محسوب می شوند و می توانند برای محصولات غذایی مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

لفاف بسته بندی

یک از پر استفاده ترین متریال ها برای بسته بندی ادویه محسوب می شود و شما آن ها را تقریبا در همه جا می بینید به عنوان مثال بسته بندی های چیپس از این نوع هستند.

بسته بندی سلفونی

این نوع متریال جزو پر مصرف ترین نوع بسته بندی برای مواد غذایی محسوب می شود و تقریبا در همه جا می توانید این نوع متریال را ببینید. سلفون یک ورقه نازک و شفاف است و به دلیل مقاومت در برابر هوا، باکتری، آب و … انتخابی ارزان قیمت و مناسب برای بسته بندی انواع مختلف محصولات، بخصوص مواد غذایی است.

بسته بندی شیشه ای

استفاده از ظروف شیشه ای می تواند ظاهری جذاب و لوکس به محصول شما بدهد. همچنین می توانند به خوبی کیفیت محصول شما را حفظ نمایند. البته ظروف شیشه ای از تنوع بالایی برخوردار نیستند.

بسته بندی پلاستیکی

ظروف پلاستیکی از پرطرفدار ترین ها برای بسته بندی ادویه محسوب می شوند. شفاف بودن، قیمت مناسب و قابلیت تولید در شکل های مختلف از جمله محاسن این نوع ظروف است.

آوند استودیو مشهد ارائه دهنده خدمات متنوع طراحی و چاپ انواع بسته بندی، طراحی لوگو و لوگوموشن، عکاسی تبلیغاتی و صنعتی و… آماده پذیرش سفارش شماست، جهت استعلام قیمت و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

طراحی بسته بندی در مشهدویژگی های یک طراحی بسته بندی ادویه

استفاده از بسته بندی هایی با قابلیت استفاده مجدد

اینکه بتوان پس از مصرف محصول داخل بسته بندی، از بسته بندی برای موارد دیگر استفاده نمود یک مزیت خوب است. داشتن چنین بسته بندی ای می تواند یک برگ برنده برایتان محسوب شود، زیرا به مشتریان شما این امکان را می دهد تا برند و محصول شما را به خاطر بسپارند و برای خرید مجدد ترغیب شوند.

برای مثال می توانید محصول ادویه جات خود را درون ظروف شیشه ای یا پلاستیکی بسته بندی نمایید (حالا چنین بسته بندی هایی می تواند در شکل نمک پاش ادویه پاش ها نیز باشد) تا خریدار بتواند پس از اتمام محصول اصلی، از ظرف بسته بندی برای محصولی دیگر استفاده نماید.

طراحی بسته بندی ادویه، مطابق با محصول داخل آن

هر بسته بندی باید مختص کالای درون آن طراحی شود تا مشتری در نگاه اول بتواند محصول را تشخیص دهد. علاوه بر این، بسته بندی محصول باید با نوع کاربرد آن مطابقت داشته باشد. بعنوان مثال هیچ کس سس کچاپ را در یک ظرف شیشه ای بسته بندی نمی کند.

این امر برای بسته بندی ادویه نیز صادق است. برای مثال استفاده از ظروف شیشه ای به نحو مناسبی محصول را برای مدت طولانی از هرگونه آسیب محافظت می کند.

طراحی یک نسخه ویژه برای رویداد های خاص

نسخه خاص محصولات را می توان در رویدادهای خاص عرضه کرد. محصولات ویژه رویدادهای خاص و تولید شده در تعداد محدود می تواند برای مخاطبان جذاب باشد. مثلا قرار دادن کد تخفیف برای خرید بعدی مشتری می تواند یک امتیاز خوب محسوب شود.

متفاوت باشید

یکی از دیگر اقدامات مهم برای خلاقیت بیشتر در بسته بندی، می تواند تغییر و عدم پیروی از عرف باشد. تا زمانی که طراحی بسته بندی محصول شما کاربردی و مناسب استفاده باشد قوانین مهم نیستند (خواه می خواهد بسته بندی شما به هر شکلی باشد.) برای طراحی بسته بندی ادویه خلاقانه باید از ایده های جدید بهره گیرید و از طرح های معمول فاصله بگیرید. تنها زمانی که بسته بندی محصول شما متفاوت باشد، در میان دریایی از کالاهای مشابه رقبا متمایز و برجسته خواهید شد.

طراحی یک ظرف ادویه ساده و کاربردی

طوری بسته بندی را طراحی کنید که استفاده آن برای مصرف کننده آسان و یا به عبارتی کاربر پسند باشد. اگر بسته بندی شما زیبا و چشم نواز باشد اما باز کردن آن آسان نباشد، عملا زیبایی آن بی فایده است. بنابراین، اگر می خواهید خلاق باشید، خلاقیت خود را روی باز کردن یا بستن بسته بندی امتحان نکنید.

هرچه بسته بندی کاربر پسند تر باشد و ساده تر باز شود، مشتریان با آن راحت تر خواهند بود. اگر بسته بندی محصولتان به شکلی خاص باز می شود، نحوه باز کردن آن را در قسمت محل باز شدن یا روی لیبل با استفاده از تصاویر شرح دهید تا از گیج شدن مشتریان جلوگیری شود.

نگاه به محصول از زاویه مشتری

طراحی بسته بندی ادویه باید پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد. به این معنی که اگر مشتری نتوانست کل محصول را هنگام باز کردن بسته بندی مصرف کند، درب بسته بندی محصول قابلیت بسته شدن مجدد را داشته باشد. مخصوصا اگر درب بسته بندی ادویه باز بماند می تواند از کیفیت اولیه محصول کاسته و روی عطر و طعم آن اثر سوء بگذارد. این را همیشه در نظر داشته باشید که یک مشتری ممکن است چندین بار از محصول شما استفاده کند. آیا بسته بندی قابلیت بسته شدن مجدد را دارد و مصرف کننده می تواند تا تمام شدن محصول آن را داخل همان بسته بندی نگه داری کند یا نه، باید آن را داخل یک طرف دیگر قرار دهد.

شوخ طبعی

یک بسته بندی که لبخند روی لبان خریدار بیاورد می تواند به برگ برنده شما تبدیل شود. بسته بندی همیشه نباید خشک، جدی و کاربردی باشد. گاهی اوقات می توان با اضافه کردن چاشنی طنز طراحی و در نتیجه آن محصول خود را از رقبا متمایز کنید. به عنوان مثال …

فونت های بزرگ برای طعم قوی

همه چیز در مورد فروش ادویه جات باید برجسته و اغراق شده باشد و انتخاب فونت نیز از این قاعده مستثنی نیست! باید از فونت های ضخیم، که نشانگر فان و پر انرژی بودن هستند، استفاده کرد. اینجا می توانید فونت هایی انتخاب کنید که استفاده از آن برای اکثر محصولات دیگر یک تابو محسوب می شود. فونت ها نقش بصری مهمی در زیبایی و متفاوت شده طراحی بسته بندی ادویه شما ایفا می کنند و می توانند بسته بندی شما را متمایز نمایند. طعم ها، نام های برند، ترکیبات و اطلاعات تغذیه ای را می توان به گونه ای منحصر به فرد به نمایش گذاشت که از نظر زیبایی شناسی نیز دلپذیر و جذاب باشد.

انتخاب رنگ های مرتبط با محصول

رنگ ها نقشی حیاتی در بسته بندی خلاقانه یک محصول دارند. استفاده از ترکیب رنگ های مناسب می تواند به شما در معرفی هر چه بهتر محصول کمک کند. علل خصوص در بسته بندی ادویه، ترکیب رنگ روی بسته می تواند نشان دهنده طعم محصول باشد. همچنین، می توان از رنگ گل یا گیاهی که محصول از آن بدست می آید برای طرح روی بسته بندی استفاده نمود. بعنوان مثال برای بسته بندی زعفران استفاده از رنگ های بنفش، قرمز و طلایی در بسته بندی زعفران مرسوم است. اگر چند نوع ادویه مختلف تولید می کنید، انتخاب رنگ های مختلف می تواند بیشتر جلب توجه نماید.

تصاویر دلنشین و اشتها آور

وقتی غذا می خوریم، فقط از طریق حس چشایی لذت نمی بریم. در زمان پخت بوی آن را حس می کنیم، بافت آن را هنگام جویدن احساس می کنیم و می بینیم که چقدر خوشمزه و اشتها آور به نظر می رسند. فروش محصول ادویه زمانی که شما از تصاویر غذاهای اشتهاآور روی جعبه محصول استفاده کنید آسان تر است، زیرا باعث می شود مصرف کنندگان سریع موارد استفاده از آن را دریابند. به همین ترتیب، می‌توانید روی بسته بندی از تصاویر شکل ظاهری ادویه‌ها استفاده نمایید و یا حتی یک پنجره روی بسته قرار دهید تا بتوان محصول داخل آن را دید.

رنگ های روشن و جیغ برای تحریک ذائقه ها

به طور کلی، هر چه یک بشقاب رنگارنگ تر باشد، خوشمزه تر به نظر می رسد. این امر در مورد طراحی بسته بندی ادویه نیز صدق می کند. استفاده از ترکیب رنگ‌های جذاب و هیجان‌انگیز نگاه ها را به خود جلب می‌کند. ترکیب رنگ های روشن و پر انرژی را استفاده نمایید. اما از هرج و مرج و آشفتگی اجتناب کنید.

طرح های گرافیکی سرگرم کننده و جذاب

مصرف کنندگان دوست دارند تا هیجان ناشی از پخت و پز و خوردن غذاهای خوشمزه را حس کنند. با استفاده از المان ها و طرح های گرافیکی جذاب و مرتبط می توان مصرف کنندگان را قانع کرد تا محصول شما را بخرند.

بسته بندی شفاف

بسته بندی های شفاف اصولا پر طرفدار تر هستند و بهتر فروش می روند. زیرا مشتری می تواند محصول داخل ظرف را ببیند و بیشتر از پیش از خرید خود مطمئن شود. با این حال، این بدان معنا نیست که بسته بندی شما باید همیشه پلاستیکی یا شیشه ای باشد. می توانید روی بسته بندی پنجره ای برای نمایش محصول قرار دهید تا مشتری بتواند رنگ و نوع محصول را ببیند.

ساشه های یکبار مصرف

ساشه های یکبار مصرف، امتحان کردن چیزهای جدید را آسان تر می کند، چون مشتری مجبور نیست یک پک 50 عددی بزرگ از آن تهیه کند. این بسته های ادویه وعده ای کار را برای مصرف کننده نیز آسان تر می کنند، چون می توان بدون نیاز به اندازه گیری محتویات بسته را به هر غذایی اضافه نمود. با این حال، اگر مایل به تولید این شکل از محصول نیستید، باید برای پک بسته بندی خود راهی برای بسته شدن مجدد آن قرار دهید تا بتوان کیفیت محصول را تا حد امکان حفظ نمود.

بسته بندی قابل حمل

قابل حمل بودن به این معنی است که حمل بسته محصول از لحظه ای که مشتری آن را از روی قفسه انتخاب می کند تا زمانی که محصول را به خانه می برد، آسان است. اگر می‌خواهید کمی خلاقانه تر رفتار نمایید، بسته‌بندی محصول خود را طوری طراحی کنید که بدون نیاز به ساک یا کیسه قابل حمل باشد. مثلا، می توانید ظرف محصول خود را داخل یک بسته بندی به شکل ساک قرار دهید. اگر بیش از یک محصول ادویه تولید می کنید، می توانید از این طرح بسته بندی استفاده کنید تا مشتری بتواند همه آنها را به صورت پک خریداری کند. به عنوان مثال یک پک کامل ادویه جات در چنین بسته بندی ای قابل عرضه است.

طراحی بسته بندی در مشهدبسته بندی و طراحی آن امروزه به عنوان صنعتی در تامین کالا اهمیت زیادی پیدا کرده است. بسته بندی محصول می تواند بر فروش آن تأثیر بگذارد و مشتری را برای خرید آن ترغیب نماید. اگر تولید کننده ادویه جات هستید، می توانید با آوند استودیو مشهد تماس بگیرید. ما اطمینان حاصل می کنیم تا محصول شما طراحی بسته بندی خاص، منحصر به فرد و خلاقانه ای داشته باشد تا همیشه یک گام از رقبای خود جلوتر باشید.

سوالات متداول


آیا طراحی بسته بندی بر فروش آن تاثیر دارد؟

پاسخ مثبت است. یک طراحی بسته بندی خاص، جذاب و زیبا می تواند نگاه های خریداران را برباید، توجه ها را به خود جلب کند و مشتریان را قانع کند که این محصول را از قفسه بردارند.


طراحی بسته بندی چقدر مهم است؟

یک طراحی بسته بندی می تواند موفقیت یا شکست شما در بازار را رقم بزند. و شما به عنوان یک تولید کننده باید تمام تلاش خود را بکار بندید تا محصولتان را از رقبا متمایز نمایید.


پروسه طراحی بسته بندی چگونه است؟

در ابتدا ما ارزش های برند شما را در نظر گرفته و ویژگی های خاص محصول شما را شناسایی کرده و در نهایت با خلاقیت تمام یک بسته بندی خاص، زیبا و منطبق بر ارزش های برند شما و مخاطبین هدفتان طراحی می کنیم.


طراحی بسته بندی چقدر زمان می برد؟

پروسه طراحی بسته بندی، بسته به نوع محصول و متریال انتخاب شده چیزی بین هفت تا ده روز کاری زمان می برد.


هزینه طراحی بسته بندی چقدر است؟

تعرفه طراحی بسته بندی ثابت نیست و به معیارهای متفاوتی از جمله نوع متریال استفاده شده و…  بستگی دارد، شما می توانید با آوند استودیو تماس بگیرید و از تعرفه های طراحی بسته بندی محصولات مختلف مطلع شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *