حتما این جمله معروف را شنیده اید، اولین برداشت آخرین برداشت است. بارها اشاره کرده ایم که خلق یک برداشت اولیه خوب، بسیار مهم است. و اولین تجربه یک کاربر هنگام کار با وب سایت شما، می تواند باعث اولین (و مهم ترین) برداشت او از کسب و کار، کیفیت و برند شما شود. اگر می خواهید برای کسب و کار خود سایت راه اندازی کنید و یا در تلاش هستید تا وضعیت سایت فعلی خود را به بهترین شکل بهبود بخشید، با ما همراه شوید. در ادامه قصد داریم تمام نکات و ویژگی های مهم داشتن یک وبسایت خوب را بررسی نماییم.

محتوای با کیفیت

همیشه به یاد داشته باشید، بازدیدکنندگان به دلیل محتوا به وب سایت شما مراجعه می کنند. و اغلب آنها به دنبال چیزی خاص هستند، که بسته به فعالیت وب سایت می تواند متفاوت باشد، مثلا به دنبال یافتن پاسخی برای یک پرسش، خرید محصول، سرگرمی و….

محتوای وب سایت شما می تواند در قالب محتوای متنی، صوتی یا تصویری (یا همه موارد) باشد. جزئیات مربوط به محتوای باکیفیت بسته به نوع وب‌ سایت و محتوای ارائه شده متفاوت خواهد بود. اما بطور کلی، محتوای خوب باید نیازهای بازدید کنندگان شما را برآورده کرده و آنها باید بتوانند هر آنچه را که به دنبالش هستند بیابند.

مهم ترین ویژگی یک وبسایت خوب، ارائه محتوای باکیفیت است. تمرکز شما باید روی ارائه بهترین محتوا به بازدیدکنندگان و برآورده کردن نیاز آنها باشد. اولیت اصلی ارائه محتوای باکیفیت است.

هدف مشخص و روشن

هر سایت باید هدف خاصی داشته باشد و این هدف باید در چند ثانیه اول ورود به وب سایت برای بازدیدکنندگان مشخص باشد. برای مثال، اگر هدف وب‌ سایت شما فروش محصول است، باید بتوانید بازدید کنندگان را به سمت افزودن کالا به سبد خرید و تکمیل پرداخت هدایت کنید.

وب سایت های خوب با استفاده صحیح و موثر از کال تو اکشن (CTA) بازدیدکنندگان را به سمت اقدام مورد خود سوق می دهند. مثلا تشویق کاربر به خرید یک محصول یا پر کردن برگه اطلاعات تماس و….

یک وب سایت بدون داشتن هدفی مشخص به نتیجه نخواهد رسید.

کاربر پسند و کاربردی

استفاده از وب سایت باید ساده باشد. ارائه یک تجربه کاربری (User Experience) مناسب از یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های یک وب سایت خوب است. تجربه کاربری نا مناسب، باعث ریزش مخاطبان سایت شده چون آنها در یافتن محتوا یا پاسخ‌های مورد نظر با مشکل روبرو شده و بدون نتیجه سایت را ترک می کنند.

طراحی ساده و جذاب

نیاز نیست دیزاین و طراحی ظاهری سایت پر زرق و برق باشد. در واقع، هر چه طرح و چیدمان سایت ساده و مینیمال تر باشد، کار با آن آسان تر خواهد بود. یک وب سایت ساده می تواند در عین ارائه محتوای مناسب و تجربه کاربری عالی، حرفه ای باشد.

ناوبری یا نویگیشن آسان

ناوبری (Navigation) وبسایت تأثیر زیادی بر تجربه کاربر دارد. اگر ناوبری سایت راحت باشد بازدیدکنندگان به راحتی هرآنچه را بخواهند پیدا کنند و برعکس ناوبری ضعیف سایت باعث ریزش کاربران خواهد شد.

برای داشتن ناوبری موثر در سایت، محتوای سایت باید ساختاری منطقی داشته باشد که خود این می تواند برای سایت های بزرگتر به چالش تبدیل شود.

بارگذاری سریع

ما در دنیایی پر سرعت زندگی می کنیم، صبرمان کم است و انتظار پاسخ های سریع را داریم. سرعت بارگذاری وب سایت در ارائه یک تجربه کاربری خوب بسیار مهم است. سرعت پایین وب سایت باعث ریزش کاربران خواهد شد.

عوامل زیادی در سرعت بارگذاری وب سایت شما نقش دارند، و یکی از اصلی ترین مقوله ها در سرعت سایت استفاده از هاست باکیفیت است.

ما در آوند استودیو با استفاده از بهترین و باکیفیت ترین سرویس های میزبانی وب، سرعت و کیفیت وب سایت شما را تضمین می نماییم.

ریسپانسیو

کم پیش می آید کسی را پیدا کنید که بطور مکرر از تلفن همراهش استفاده نکند. امروزه بیشتر افراد از تلفن های همراه خود برای بازدید از وبسایت ها استفاده می کنند. بطوری که بسیاری از وب سایت ها بیش از نیمی از ترافیک خود را از دستگاه های تلفن همراه دریافت می کنند. پس وب سایت شما باید تجربه خوبی را روی تلفن همراه ارائه دهد.

موثر ترین رویکرد استفاده از طراحی ریسپانسیو به منظور ارائه یک تجربه کاربری قوی روی هر دستگاهی است. خوشبختانه، همه قالب‌هایی که ما برای سایت ها استفاده می کنیم باکیفیت و ریسپانسیو بوده و با تمام دیوایس ها سازگار است.

متمایز و منحصر بفرد

برای موفق شدن باید خاص و منحصر به فرد بود. راه های زیادی برای متمایز کردن سایت وجود دارد، طراحی خوب، مقالات باکیفیت، داشتن خبرنامه و…. به دنبال چیزی باشید که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد. بخاطر داشته باشید، باید دلیل قانع کننده ای به مخاطبان برای بازدید از وب سایت خود بدهید.

مطالب تازه

به روز شدن مرتب مطالب از ویژگی های وبسایت خوب است. بروز رسانی منظم و مداوم باعث افزایش آمار بازدید کنندگان شده و احتمال بازگشت آنها (و تبدیل شدنشان به مشتریان وفادار) را افزایش می دهد.

راه های مختلفی برای بروز نگه داشتن سایت شما وجود دارد:

  • هر از گاهی محتوای متنی و تصویری وبسایت را به روز کرده، تا یک وب سایت عالی داشته باشید.
  • بلاگ داشته باشید. با استفاده از بلاگ می توان مقالات و محتوای با کیفیت را به راحتی به وب سایت اضافه کرد.

همانطور که بیان شد قرار دادن محتوای تازه در سایت باعث افزایش نرخ بازگشت کاربر به سایت می شود. همچنین می توان برای بهبود سئو سایت، مطالب آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

بهبود سئو (SEO)

راه های متفاوتی برای جذب ترافیک به وب‌سایت وجود دارد. بیشتر بازدید کنندگان سایت های مورد نظر خود را از طریق موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) پیدا می کنند. پس، بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو یا سئو بسیار مهم است.

ترافیکی که از طریق موتور های جست و جو به سایت وارد می شود بسیار ارزش مند بوده، زیرا بازدیدکنندگان دقیقا به دنبال همان چیزی هستند که شما ارائه می دهید. همچنین، اگر با جست و جوی کلمات یا عبارات (که بیشترین ارتباط به کسب و کار شما را دارد) وب سایت شما در صفحه نتایج قرار گیرد، در بلند مدت آمار بازدید کنندگان بالا و بالاتر رفته و در نهایت ترافیک ثابت وارد شده با سایت افزایش خواهد یافت.

امنیت سایت

از دیگر ویژگی های مهم یک وبسایت خوب امنیت آن است. امنیت این روزها یک نگرانی اصلی است، حتی اگر بخش خرید آنلاین نداشته باشید استفاده از گواهی‌های SSL برای ارتقای امنیت وبسایت شما توصیه می شود.

سخن پایانی در مورد ویژگی های یک وبسایت خوب

هنگام طراحی وب سایت موارد زیادی را باید در نظر داشت که از حوصله این مقاله خارج است. ما در این نوشته سعی نمودیم به برخی از مهم ترین ویژگی های وب سایت خوب به طور مختصر اشاره نماییم. اگر نیازمند طراحی وبسایت برای کسب و کار خود هستید و یا می خواهید وضعیت سایت فعلی خود را بهبود بخشید با ما در تماس باشید.
آوند استودیو با داشتن تیمی مجرب از افراد مجرب و متخصص آماده پذیرش کلیه سفارشات طراحی وبسایت چه در مشهد و چه به صورت ریموت و دورکار می باشد. علاوه بر خدمات طراحی سایت، کلیه خدمات طراحی بسته بندی، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، طراحی لوگو و طراحی هویت بصری در مجموعه آوند استودیو در کوتاه ترین زمان و با بهترین کیفیت ممکن انجام می پذیرد. برای مشاهده نمونه کارها می توانید به قسمت نمونه کارها در سایت مراجعه فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *