امروزه عکاسی صنعتی را تقریبا می توان در همه جا مشاهده نمود. هر دفعه که قصد خرید محصولی را می کنید چه از سایت های اینترنتی و چه از فروشگاه های بیرون، شما عکاسی صنعتی و را در آنجا می بینید. اگر قصد معرفی محصولات خود را دارید بهترین شیوه برای به نمایش گذاردن آن عکاسی صنعتی محصول است. تیم آوند استودیو آماده است تا سفارشات عکاسی صنعتی در مشهد را با بهترین کیفیت ممکن انجام دهد. برای استعلام و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

عکاسی تبلیغاتی از محصولات چرم بارثاوا

عکاسی تبلیغاتی از محصولات چرم بارثاوا

برای مشاهده سایر نمونه کارهای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی آوند استودیو می توانید روی تصویر زیر کلیک کنید.

اما عکاسی صنعتی چیست؟

تقریبا نود و نه درصد از کل خریدها ناشی از یک پاسخ احساسی است، نه براساس نیاز. مردم بخاطر احساسی که یک محصول در آنها ایجاد می کند، آن را می خرند.

این به شما می گوید که حالات و احساسات مهم هستند. می توان از این اطلاعات در خلق عکس‌های تبلیغاتی و صنعتی محصول استفاده کنیم تا هر چه بهتر برای بینندگان جذاب باشد.

اگر قصد فروش محصولی را دارید صد در صد به عکاسی صنعتی نیاز خواهید داشت. آوند استودیو آماده ارائه خدمات متنوع عکاسی صنعتی با بهترین کیفیت ممکن در سطح شهر مشهد است. همچنین می توانید از محصولات برای اهداف تبلیغاتی یا بازاریابی برای کمک به شرکت ها در فروش محصولات عکاسی کنید. این می تواند از طریق رسانه های اجتماعی آنلاین یا بصورت چاپی مانند تبلیغات و بیلبوردها باشد. در ادامه مطلب نکات مهم و مورد نیاز برای یک عکاسی صنعتی حرفه ای آورده شده است.

تجهیزات و دوربین برای عکاسی صنعتی محصول در مشهد

دوربینی که برای عکاسی از محصولات استفاده می شود بسیار مهم است. دوربین های DSLR و یا بدون آینه برای اینکار توصیه می شوند. این دوربین ها برای عکاسی از هر نوع محصولی به اندازه کافی خوبند. دوربین شما باید قابلیت عکاسی به صورت raw را داشته باشد. همچنین اگر دوربین شما قابلیت تعویض لنز را داشته باشد یک مزیت بزرگ است.

بهترین دوربین برای عکاسی صنعتی محصولات

وقتی نوبت به عکاسی از محصول می‌رسد توصیه ما استفاده از دوربین های بدون آینه یا DSLR است. استفاده از این دوربین ها بهترین کیفیت عکاسی را تضمین کرده و طیف وسیعی از تنظیمات را در اختیار شما قرار می دهند تا بهترین نحو از آن بهره ببرید.

بهترین لنز برای عکاسی صنعتی محصول

لنزها بر میدان دید، عمق میدان و فاصله بین اجسام تأثیر می‌گذارند. انتخاب لنز شما به آنچه می خواهید عکاسی کنید بستگی دارد. برای مثال، لنز 100 میلی متری برای عکاسی ماکرو عالی است. چون پیش زمینه و پس زمینه را به هم نزدیک می کند. لنزهای پرایم «Nifty Fifty» دارای عمق میدان بسیار کم هستند. ای لنز ها برای عکاسی در شرایط نور کم مناسبند. یک لنز زوم استاندارد، مانند 24-70 میلی متر، دست شما را باز می گذارد و می توانید بدون تغییر لنز میدان دید متفاوتی داشته باشید. 

اگر نیازمند عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی برای محصول خود هستید، آوند استودیو مشهد با داشتن پرسنل متخصص و تجهیزات مدرن و روز آماده ارائه خدمات به شماست. می توانید برای استعلام قیمت و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

تجهیزات دیگر

سه پایه دوربین از ملزومات برای عکاسی صنعتی محصول است. یک سه پایه خوب به شما در ثبت انواع تصاویر با کیفیت کمک شایانی می نماید. همچنین باید امکان عکاسی از زوایای مختلف را به شما بدهد زیرا محصولات مختلف به تصاویری از زوایای متفاوت نیاز دارند.

عکاسی از زاویه بالا به پایین، مثلا عکاسی فلت لی، برای غذا و جواهرات استفاده می شود. سه پایه های مختلفی در بازار برای خرید موجود است. و مهمترین ویژگی یک سه پایه در اینجا ثبات، استحکام و تطبیق پذیری است.

توجه به جزئیات در عکاسی صنعتی بسیار مهم است. اینجاست که رنگ ها وارد می شوند. رنگ ها می توانند همدیگر را تکمیل کرده و یا با کنار هم نشستن ترکیب های جالبی را خلق نمایند.

برای تنظیم رنگ‌، مثلا می‌توان وایت بالانس دوربین را با دمای نوی استفاده شده تنظیم کرد. البته استفاده از دو نور متفاوت می تواند کار را سخت تر کند.

می توان وایت بالانس و رنگ ها را بعد از عکاسی با کمک نرم افزار های مخصوص تصحیح نمود، کالر چکر ها در بازار موجود هستند که برای رسیدن به نتایج بهتر و آسان تر شدن می توان از آنها استفاده کرد.

استودیو حرفه ای برای عکاسی صنعتی در مشهد

داشتن تصاویر با کیفیت از محصولات نیازمند داشتن تجهیزات و حتی استودیو عکاسی اختصاصی است، آوند استودیو مشهد با داشتن تجهیزات روز عکاسی و تصویر برداری آماده انجام سفارشات عکاسی صنعتی محصولات شما می باشد.

 

تجهیزات و فضای اختصاصی برای عکاسی صنعتی

بک دراپ

بک دراپ ها یا پس زمینه ها به ایجاد محیط و فضای مورد نظر شما کمک می کنند. بک دراپ ها را می توان در ابعاد،انواع، رنگ ها و جنس های مختلف یافت. از فون های عکاسی، فوم برد، بک دراپ های پارچه ای، فیبر چوبی، الوار، فلسی رول و پلکسی می توان به عنوان برخی از انواع بک دراپ نام برد.

نور

بدون نور، عکاسی امکان پذیر نیست. وقتی صحبت از عکاسی محصول می شود، نور نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. استودیو های عکاسی و تصویر برداری دارای مجموعه مختلفی از نورها هستند. سافت باکس ها، ریم لایت ها، بارن دور ها و فلاش های استروب بخشی از انواع این نور هاست و هر کدام از این منابع نوری هدف خاص خود را دارند.

برای عکاسی صنعتی از محصولات، نورپردازی استودیویی ضروری است.

برای سیستم های نور و روشنایی انتخاب های زیادی وجود دارند. و یک استودیو عکاسی می تواند بنا به نیاز و فضایی که دارد از سیستم های نور پردازی مختلف استفاده کند.

همانطور که بر بالا اشاره شد انواع مختلفی از نورهای استودیویی موجود است. برای مثال می توان از فلاش های استودیویی یا استروب ، LED، تنگستن یا فلورسنت نام برد که هر کدام کارایی متفاوتی دارند و هر نوع نور رنگ متفاوتی را به سوژه شما اضافه می کند.

به عنوان مثال، نور های LED دوام بیشتری داشته و به ندرت نیاز به تعویض دارند. ولی، قدرت آنها در مقایسه با فلاش های استودیویی یا استروب کمتر است.

برای اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

یکی از سوال های پرتکرار در زمان نور دهی با فلاش اینست که آیا از فلاش دستی استفاده کنیم یا فلاش TTL. فلاش TTL (از طریق لنز) از سیستم اندازه گیری دوربین برای سنجش استفاده می کند. و این به فلاش اجازه می دهد تا به طور هوشمندانه میزان نوری را که باید به صحنه بتاباند را محاسبه نماید. ولی تنظیم فلاش دستی یا manual را باید خودتان انجام دهید. این روش برای وقت‌هایی خیلی خوب است که دقیقاً می‌دانید چه مقدار نور لازم دارید و مقدار نورتان هم چندان تغییری نمی کند.

هیچ کدام برتری خاصی به یکدیگر ندارند. در واقع پاسخ سوال بالا کاملا به تجربه کاربر و نیاز شما و موقعیت بستگی دارد. فلاش دستی را تقریبا می شود در همه جا به کار گرفت اما مهم‌ترین دلیل انتخاب TTL، سرعت عمل آن است. پس بنا به نیاز و شرایط فلاش هر کدام از این نوع فلاش ها می توانند انتخاب بهتری باشند.

اسپیدلایت ابزار فوق العاده ای برای نورپردازی است. می توانید بسته به سابجکت و شرایط قدرت نور دهی آن را تغییر داده و تکنیک های مختلف را به کار ببرید.

مزیت اسپیدلایت ها سبک و قابل حمل بودن آنهاست. اما در نظر داشته باشید که قدرت این نور ها به اندازه استروب ها نیست، استروب های استودیویی پیشرفته تر و بزرگترند و به همین دلیل قدرت بیشتری دارند و عمدتا برای شرایط استودیویی استفاده می شوند. یک استروب استودیویی تقریبا می تواند حداقل دو برابر نور را در مقایسه با یک اسپیدلایت تولید کند.

خیلی پیچیده شد؟ اصلا نگران نباشید، آوند استودیو مشهد با داشتن بهترین تجهیزات عکاسی و تصویر برداری آماده انجام سفارش های عکاسی صنعتی برای محصولات شما در مشهد است. می توانید جهت استعلام قیمت و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

نحوه عکاسی از محصول

عکاسی محصول نیاز به برنامه ریزی، تلاش و صبر زیادی دارد.

هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوان سریع به نتایج شگفت انگیز دست یافت. برای گرفتن عکس های خوب باید زمان صرف کنید زیرا هیچ چیزی سخت تر از عکاسی محصول نیست.

همه چیز باید در بهترین حالت باشد. نوردهی صحیح انجام شده باشد و محصول در بهترین ظاهر خود باشد.

ابتدا باید عکس هایی برای تست بگیرید و آنها را به دقت بررسی نمایید تا ببینید نیاز به تغییر یا اصلاح نور یا تنظیمات دوربین و یا محل سوژه وجود دارد یا نه.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی پک های بسته بندی آیریاپک

اهمیت تنظیمات دوربین در عکاسی از محصول

هنگام عکاسی از محصول، نتیجه نهایی باید با کیفیت باشد. تنظیمات دوربین شما بسته به محصولی که می خواهید از آن عکاسی کنید می تواند تغییر کند. اما، برخی تنظیمات عمومی هستند.

برای مثال، فرمت عکس باید Raw باشد. تنظیمات در حالت دستی قرار داده و با Iso پایین و سرعت شاتر بالا تصاویر واضح و باکیفیت ثبت کنید.

هرچه Iso کمتر باشد نویز کمتر بوده و نتیجه کار کیفیت بالاتری خواهد داشت دارد (البته کاملا بستگی به میزان نور موجود در محیط دارد) همچنین سرعت شاتر بالا نیز از تاری عکس جلوگیری می کند.

تنظیمات دیافراگم هم کاملا به عمق میدان مورد نظر شما بستگی دارد. دیافراگم بازتر به معنای عمق میدان کم است. به این معنی که تنها بخش کوچکی از محصول شما در فوکوس قرار می گیرد.

بحث تنظیمات دوربین در عکاسی بسیار مفصل بوده و امکان اینکه تمام موارد و نکات را با جزئیات کامل اینجا قرار داد نیست. با کمی جست و جو در اینترنت می توانید اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب نمایید.

عکاسی محصول پروسه ای زمان بر است و ثبت هر عکس نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. کمی تحقیق و ساخت یک مود بورد می تواند (برای پیدا کردن بهترین زوایای عکاسی، میزان نور و…) کمک زیادی بکند.

روش های عکس برداری تبلیغاتی و صنعتی در مشهد

روش های مختلفی برای عکاسی از محصولات وجود دارد. برای مثال می توان یک شات ساده از کل محصول گرفت. یا می توان با نزدیک شدن به آیتم تصویری با جزئیات بیشتر ثبت نمود. و یا اینکه می توان محصول را در هنگام کار و یا استفاده یک فرد از آن عکاسی نمود.

این نوع عکاسی خریدار را به محصول نزدیک تر کرده و باعث می شوند آنها حس کنند در خلق آن نقش دارند.

برای مشاهده سایر نمونه کارهای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی آوند استودیو می توانید روی تصویر زیر کلیک کنید.

برخی دیگر از تجهیزات عکاسی محصول

لایت باکس

استفاده از لایت باکس یکی از ساده ترین راه ها برای عکاسی محصول است. دقت داشته باشید قرار دادن نور در جای صحیح بسیار مهم است. مثلا برای ایجاد افکت گرادیان، نور در زیر بکگراند و رو به بالا قرار می گیرد. با تنظیم فاصله می توانید شدت نور را کنترل کنید.

چتر فلاش

چتر های فلاش یکی از تجهیزات ضروری برای عکاسی محصول محسوب می شوند. نور از سطح بازتابنده چتر منعکس شده و روی سوژه می افتد. با استفاده از چتر فلاش، نور نرم شده و کنترل آن آسان تر است.

استایل و چیدمان

سوژه عکاسی باید در بهترین وضعیت خود نمایش داده شده و عکاسی شود. چیدمان آن نیز بسیار مهم است. برای مثال یک چیدمان خلاقانه محیط می تواند به عکاسی از سوژه کمک شایانی کند. فرض کنید می خواهید از یک ساعت مچی عکاسی کنید، چه چیدمان و استایلی را برای آن انتخاب می کنید؟

چینش و نحوه قرار دادن محصول تأثیر زیادی بر بینندگان آن دارد. استفاده از بکگراند های مختلف می تواند به جذابیت سناریوی شما بیافزاید.

از ترکیب رنگ ها نیز غافل نشوید، برخی از رنگ‌ها می‌توانند مکمل یکدیگر باشند و تصویری جذاب خلق نمایند.

عکاسی صنعتی ساعت

نحوه عکاسی از متریال های محتلف

ظروف و محصولات شیشه ای متریالی جذاب برای عکاسی باشند و می توانند ظرافت خاصی را به هر شات اضافه کنند. اما عکاسی آنها می تواند دشوار و سخت باشد. برای مثال انعکاس شدید نور در این نوع متریال می تواند کار را پیچیده کند.

عکاسی صنعتی از محصولات شیشه ای

عکاسی از محصولات غذایی نیز نیازمند ترفند های خاص خودش است. عکاسی محصولات غذایی در نور طبیعی یا مصنوعی، هر کدام می توانند احساس، حالت ها و رنگ های متفاوتی به محصول ببخشند. از ترکیب رنگ ها نیز غافل نشوید زیرا می توانند در فضاسازی بهتر و… به شما کمک شایانی نمایند.

عکاسی صنعتی مشهد

عکاسی صنعتی مشهدپس زمینه ها یا بکگراند ها

اکثر تصاویر در عکاسی صنعتی با پس زمینه سفید انجام می شوند و البته دلایل زیادی برای استفاده از پس زمینه سفید وجود دارد.

پس زمینه های سفید را راحت تر می توان از سوژه عکاسی جدا نمود. همچنین استفاده از پس‌زمینه سفید و تمیز از ایجاد هرگونه حواس‌پرتی جلوگیری کرده و باعث می‌شود همه توجه به محصول باشد.

عکاسی صنعتی مشهد

گاهی اوقات، پس زمینه سفید نمی تواند حق مطلب را ادا نماید برای مثال عکاسی از غذا و محصولات غذایی یکی از نمونه هایی است که نیاز به بکگراند های خاص دارد.

عکاسی صنعتی مشهد

عکاسی صنعتی مشهد

مسلما آوردن نحوه عکاسی از همه متریال ها و محصولات با تمام جزئیات از حوصله این نوشته خارج است. اما با چند جست و جو در سطح اینترنت می توانید منابع خوبی در این زمینه پیدا کنید.

اگر قصد سفارش عکاسی صنعتی برای محصولات خود را دارید، آوند استودیو مشهد آماده است تمام سفارشات عکاسی شما را انجام دهد. برای مشاوره رایگان، استعلام قیمت و ثبت سفارش می توانید با ما تماس بگیرید.

برای مشاهده سایر نمونه کارهای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی آوند استودیو می توانید روی تصویر زیر کلیک کنید.

کامپوزیشن یا ترکیب بندی در عکاسی

برای ترکیب بندی در عکاسی محصول هیچ فرمول دقیقی وجود ندارد. همه چیز به انبوه ایده های شما بستگی دارد.

محصول چه شکلی است؟ کار آن چیست؟ چه ویژگی ای از محصول می خواهد بولد شود؟

اینها تنها چندتا از پرسش هایی هستند که باید هنگام طرح ریزی برای ترکیب بندی محصول در زمان عکاسی از خود بپرسید.

باید تمام تلاش خود را بکنید تا بهترین کامپوزیشن و زاویه ها را برای عکاسی محصول خود انتخاب کنید. همانطور که در بالا گفته شد فرمول دقیقی برای انتخاب بهترین ترکیب بندی وجود ندارد و این خود یعنی تست کردن چندین و چند ترکیب بندی و عکاسی از محصول در زوایای مختلف.

چرخه رنگ

از چرخه رنگ می توان در زمینه های مختلف استفاده کرد، با کمک چرخه رنگ می توان فهمید چه رنگ هایی کنار هم خوب می نشینند. و از آن می توان برای انتخاب رنگ های پس زمینه، رنگ وسایل دیگری که در کادر هستند کمک گرفت. بیاد داشته باشید چشم و مغز ما مجذوب می‌شوند که همدیگر را تکمیل کرده و به خوبی کنار هم بنشینند.

عکاسی صنعتی مشهد

ویرایش و پست پراسسینگ

مرحله بعد ویرایش یا پست پراسسینگ است، جایی که باید کمک نرم افزار کاستی های عکس های گرفته شده را بر طرف نمود و نتیجه نهایی را ساخت.

سخن نهایی

هر بار که خرید اینترنتی انجام می دهید، کاتالوگ یک محصول را مرور می‌کنید یا حتی وقتی منو غذای یک رستوران را بالا پایین می کنید تا غذا سفارش دهید، به عکس‌های محصولات نگاه می‌کنید.

اگر قصد فروش محصولی را دارید یا می خواهید محصولی جدید به بازار عرضه کنید، باید مطمئن شوید عکس ها محصول شما را به جذاب ترین شکل ممکن نشان دهد. بیاد داشته باشید یک عکس محصول خوب می تواند باعث واکنش احساسی بیننده شود.

ما آوند استودیو خدمات متنوعی از عکاسی صنعتی در مشهد را ارائه می دهیم و آماده ایم تا به بهترین نحو برند و محصول شما را به تصویر بکشیم. اگر برای محصولات و بسته بندی ادویه، بسته بندی قهوه، بسته بندی خرما و… نیازمند عکاسی صنعتی دارید با ما در تماس باشید. علاوه بر عکاسی خدمات طراحی بسته بندی هم به طور کامل در آوند انجام می پذیرد.

عکاسی صنعتی ، عکاسی تبلیغاتی ،

سوالات متداول


هزینه عکاسی صنعتی چقدر است؟

تعرفه های عکاسی صنعتی بسته به حجم کار، تعداد تصاویر و… می تواند متغیر باشد، شما میتوانید جهت استعلام قیمت خدمات ما با آوند استودیو تماس بگیرید. 


زمان تحویل عکس ها معمولا چقدر است؟

آماده شدن و تحویل شات های نهایی بسته به حجم کار بین هفت تا ده روز کاری زمان می برد 


برای عکاسی صنعتی چه چیزهایی نیاز است و باید چه کار کنیم؟

شما فقط کافیست محصولاتی که مایلید از آنها عکاسی شود را برای ما ارسال کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این خصوص می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. 


اهمیت عکاسی صنعتی از محصولات چیست؟

همانطور که قبلا اشاره شد، بیشتر خریدها بخاطر احساسی است که محصول به افراد می دهد و از روی نیاز نیست، می توان با عکاسی صنعتی و ثبت تصاویر جذاب و زیبا می توان این احساس را بهتر و بیشتر در مخاطب برانگیخت. 

 

34 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *